Група “Веселка”

 

“Моя вишиванка”

Я встану рано-вранці, на світанку,

Як спалахне на квіточці роса.

Вдягну найкращу в світі вишиванку

І оживе, засвітиться краса

В промінні сонця. І моя сорочка

У рунах, в квітах зразу оживе…

З чарівних квітів я сплету віночка

Й над світом щира пісня попливе.

Сорочка, що матуся вишивала,

Сердечко гріє, душу веселить.

Бо ж мама щастя-долю закликала.

Цей оберіг в житті нас захистить.

 

 

Тема. Національний одяг

Мета: знайомити дітей із народним оберегом — вишиванкою, її значенням для українців; закріплювати знання дітей про український національний одяг; виховувати інтерес до народної творчості, патріотичні почуття через формування поваги до народних традицій; розвивати в дітей дрібну моторику рук, діалогічне мовлення, образне мислення; відчуття форми та кольору, ритму, окомір; учити дітей малювати візерунки на сорочці (паперові форми), поєднуючи елементи, різні за кольором (синій, червоний) і формою (крапки, круги, лінії прямі та хвилясті); слухати та розуміти віршований текст; показати залежність візерунка від об’єкта декору (малювання на рукавах, біля комірця); активізувати в словнику слова сорочка, вишиванка, візерунок, синій, червоний, доля, оберіг, ненька, назви українського національного одягу.

                                                 Хід заняття:

  1. Ігрова ситуація
  • До нас знову завітала лялька Оксана. Привітаймося з нею… А подивись, яке в неї гарне незвичне вбрання!
  • У що вона вдягнена? (Дитина відповідає. Мама за необхідності уточнює відповіді.) Лялька вдягнена в український національний одяг.                                 
  1. Слухання вірша української поетеси Варвари Гринько ≪Вишиванка≫.

Вишиваю вишиваночку

Я для братика Іваночка.

Вишиваночка у вишеньках,

Ягідками рясно вишита.

Вся в мережках вишиваночка —

Подарунок для Іваночка.

  1. Бесіда за змістом вірша:
  • Про що цей вірш? (Відповіді дітей.) Одним із найкрасивіших елементів українського одягу є сорочка-вишиванка. Вишиванки носять і чоловіки, і жінки. На цих сорочках вишивали нитками гарні візерунки — біля коміра, на рукавах. Орнамент на вишиванках може складатися з геометричних або рослинних елементів, тобто на них можуть бути вишиті просто фігури (ромби, смужки) або ж квіти, листя.

Коли приходила зима, вечорами, при світі свічок, жінки й дівчата співали пісні та вишивали сорочки собі, своїм дітям, чоловікам, щоб берегла їх доля від хвороб та нещасть.

Вишиванку вишиваю

Та долі промовляю:

Бережи мою донечку,

Щоб щаслива була долечка.

Щоб здоровою була,

Щоб краса її цвіла.

Як сорочку одягала,

Свою неньку щоб згадала.

Хто співає цю пісню? Для кого вишивається сорочка? Чого ненька бажала для своєї доні? (Обговорення з дітьми.)

  1. Д/г «Одягни українку та українця                   
  2. Мотивація

Сьогодні у нас день вишиванки.

Зробимо вишиванки для наших ляльок? Для цього я вам підготувала ось такі паперові сорочки, а ви можете намалювати на них вишивку. (Розгляд зразків та частковий показ прийомів роботи.)

  1. Пальчикова гімнастика «Вишивальники»

Починаєм вишивати — (Стискання і розтискання кулачків.)

Вишиванку прикрашати. (Рухи, що імітують шиття.)

Гарні квіти і листочки — (Квіти — пальці на долоньках розставлені, листочки — складені разом.)

Це прикраси для сорочки. (Плескання в долоні.)

  1. Самосійна робота дитини. Допомога батьків за необхідності.

   

  1. Підсумок:
  • Яке сьогодні свято?
  • Що ми виготовляли для ляльок?

 

Тема. Циліндр. Круг. Кількісна лічба у межах «5».

Мета: вчити впізнавати об’ємну геометричну фігуру циліндр; розвивати вміння розрізняти плоскі й об’ємні геометричні фігури; закріпити навички лічби предметів; виховувати працелюбність.

Матеріал: 5 циліндрів, 5 кругів, картки для гри «Знайди сусіда»

Хід заняття

  1. Ігрова ситуація
  • Ми летимо на ракеті в країну Математики.

  • Ось перша зупинка – «Планета цифр». На цей планеті дуже сильний вітер, він розкидав цифри, і вони переплуталися . Допоможімо їм!
  1. Гра «Знайди сусіда»

  1. Фізкультхвилинка

Ось послухайте, будь ласка,

Ми про себе склали казку,

Як літали в космос я

І мала сестра моя,

Як татусь купив чудову

Нам ракету іграшкову.

Я сідаю за кермо –

Ми на Місяць летимо!

  1. Гра «На планеті фігур»

На столі лежить 5 об’ємних циліндрів і стільки ж плоских кругів.

  • Полічи усі геометричні фігури, скільки їх? (Можна полічити тільки циліндри, тому що їх видно над поверхнею столу.)
  • Підійдемо ближче й перевіримо, чи правильно ми полічили фігури? (Дитина підходить ближче і помічає, що на столі лежать ще й круги)
  • Чому ми відразу не помітили круги? (Вони плоскі, їх не видно над поверхнею столу)
  • А фігури, що стоять, чим відрізняються від кругів? Вони такі ж плоскі чи ні?
  • Як вони називаються? (Об’ємні)
  1. Підсумок:
  • Які фігури ми бачили на планеті фігур?
  • Знайди у кімнаті плоскі фігури, назви їх.

 

Тема: Як від лиха вберегтися.

Мета: продовжувати знайомити дітей з  поняттям «безпечне» і «небезпечне» та усвідомлювати важливість безпеки життєдіяльності. Повторити  правила безпечного перебування вдома під час відсутності дорослих та користування речами  домашнього вжитку, повторити  правила поводження з незнайомими предметами. Розвивати граматично правильне мовлення при складанні речень, моторику рук, логічне мислення. Виховувати потребу повсякденного дотримання правил безпеки, вміння співчувати та допомогати.

Матеріал: іграшка Зайчик, зображення небезпечних предметів, картки для гри «Безпечне – небезпечне».

                                              Хід заняття

  1. Психогімнастика

Стань швиденько ти чемненько,

Усміхнися ти гарненько,

Усміхнися ти до себе,

Усміхнися ти до мене

Привітайся: «Добрий день»

  • Кожен день нас оточує багато речей. Певні речі ми добре знаємо, а деякі ще ні. Речі бувають небезпечні та безпечні, шкідливі та корисні. Ось сьогодні ми поговоримо про те, чому так важливо нам про це знати.
  1. Ігрова ситуація

До нас у гості завітав зайчик.

  • Добрий день, як добре що я вас знайшов. Мені так сумно гратися самому, я взяв свої найкращі іграшки і прийшов до вас.
  1. Розгляд небезпечних предмет

Скажи, що це? (Ніж) А чи можна ним грати? А що потрібно ним робити? А чи можна ним користуватися діткам? (Ні користуватися можна тільки дорослим)

А це що? (Голка) А можна голкою грати? А що потрібно робити голочкою? (Шити)

А як називається цей предмет? (Ножиці) Вони для гри? (Ні) А що ними потрібно робити? А чи можна користуватися ножицями без дорослих?

Даня (ім’я вашої дитини), скажи це іграшки чи небезпечні предмети?

Ти зрозумів Зайчику, що це зовсім не іграшки! І гра з ними може привести до біди.

Давай нагадаємо Зайчику, що не можна брати дрібні предмети до рота, закладати у ніс чи вухо, бо можна нашкодити своєму здоров’ю.

  1. Фізкультхвилинка

Щось не хочеться сидіти

Треба трохи відпочити

Руки вгору, руки вниз

Руки в боки, руки так

Руки вгору, як вітряк

Вище руки підійміть

І спокійно опустіть

Плесніть, діти, кілька раз

До роботи. Все гаразд!

  • Я думаю Зайчик все зрозумів. Більше ніколи не буде користуватися предметами не за призначенням. Він дуже хоче з вами погратися.
  • Давай покажемо йому чим можна гратися, а чим ні.
  1. Д/г «Безпечне – небезпечне»
  • Поглянь, у нас тут є картинки з зображенням предметів для гри тобто іграшки і є предмети якими гратися не можна. Тож давай покажемо Зайчику чим можна гратися, а чим ні.
  1. Ой погляньте, поки ми з тобою показували Зайчику чим можна грати, а чим ні він знайшов ґудзик.

Кругленький, маленький,

Плаття прикрашає,

Одяг застібає.

  • А чи можн ґудзиком гратися? А що може статися?
  • Давай послухаємо віршика про ворону і дізнаємось, що може трапитися якщо будемо гратися ґудзиками.
  1. Слухання вірша П. Воронько «Ворона – роззява»

Ворона- роззява

Кар – р вона закричала,

Ґудзик гарний відшукала.

В дзьоб взяла його, стрибнула

Й випадково…проковтнула.

  • Тож скажи, чому не можна гратися дрібними предметами?
  • А для чого нам потрібні ґудзики? Правильно, тож давай краще прикрасимо цими ґудзиками сукні для наших ляльок.

(Акцентуйте увагу на тому, що це можна робити лише з дорослими)

  1. Підсумок:
  • Чи можна гратися такими предметам як ґудзик, ніж, голка, ножиці?
  • Молодець, я думаю наш Зайчик також запам’ятав чим можна грати, а чим ні.

 

Тема: Великодні писанки – диво із див

Мета: збагачувати досвід дітей знаннями про звичаї та традиції українського народу – святкування свята Великодня, викликати бажання оздоблювати великоднє яйце – писанку, учити ритмічно наносити візерунки у нетрадиційний прийом малювання; формувати вміння малювати по обмеженій поверхні, закріпити знання кольорів; розвивати творчу уяву, асоціативну пам’ять, мислення; виховувати інтерес до образотворчої діяльності, бажання малювати.

Матеріал: сюжетні картинки, площинні овали – яйця тоновані у пастельні тони, фарби, ватні палички, серветки.

Хід заняття

  1. Ігрова ситуація
  • Поглянь, хто до нас завітав? Привітаймося з Марічкою. У що одягнута лялька Марічка? (в український одяг). Так, наша лялька одягнена в святковий український одяг: вишивану сорочку, спідничку, фартушок. На шиї в неї намисто, а на голові – віночок з квітами та стрічками. Взута вона в червоні чобітки. Вона дуже гарна.

  1. Послухайте вірш про Марічку

Я – українка!
Живу в Україні,
На вільній, єдиній
Моїй Батьківщині,
В душі моїй солодко
Грає сопілка,
Бо я з України,
Бо я – українка!

  • Що нам принесла Марічка в кошику? (Паску, яєчка – писанки та крашанки, український рушник). Так, адже саме зараз в Україні святкують велике весняне свято – Великдень, печуть паски, фарбують крашанки, розписують писанки

  1. Д/г «Збери великодній кошик»

  1. Мотивація
  • Писанка або крашанка – це символ весняного відродження життя на землі. Яйця, що пофарбовані в один колір, називають крашанками. Їх кольори також мають певну символіку. Червоний колір означає радість, життя, любов. Жовтий колір – місяць і зорі, урожай. Блакитній – небо, повітря, здоров’я. Зелений – відродження та родючість землі. Поєднання кількох кольорів – родинне щастя, мир, любов, успіх. Щоб пофарбувати крашанку розводять спеціальну фарбу у воді, кладуть у неї щойно зварене яйце. Коли яйце пофарбується, його викладають на тарілку, щоб висохло. Крашанка готова. А писанку фарбують спеціальними фарбами, а потім розмальовують різними візерунками – розписують. Тому така назва – писанка. Марічка пропонує тобі розмалювати писанку для її друзів – іграшок.
  1. Пальчикова гімнастика

1,2,3,4,5 – вийшли пальці погулять.

Оцей пальчик – найсильніший,

Він найбільший, найтовстіший.

Вказівний палець для того,

Щоб показувать відоме.

Палець цей середнім зветься,

Він найдовший як ведеться.

Оцей палець безім’яний,

Вередливий, неслухняний.

Ось мізинчик, хоч маленький,

Проте вдалий і спритненький

  1. Самостійна художня діяльність.
  • Беремо тоновану форму, патички та фарби. Малюємо патичками лінії, крапочки, геометричні фігури, квіти. (за бажанням дитини). Для кожного кольору беремо окрему паличку.
  1. Підсумок:
  • Яке свято наближається?
  • Як українці до нього готуються?

 

Тема: Країна Чистоти

Мета: учити утворювати дієслова закінченої дії за допомогою префіксів, вправляти у вживанні дієслів наказового способу з часткою хай (нехай), стимулювати вживання повних речень; розвивати мислення, увагу, зв’язне мовлення; виховувати охайність, бажання завжди бути чистими

Матеріал: малюнки із зображенням гігієнічних процедур та Мийдодіра, лялька Бруднуля, гребінець, рушник, мило

Хід заняття

  • Сьогодні ми с тобою вирушимо до країни, у якій живуть тільки ті, хто миє руки з милом, хто чисті, охайно вдягнені, у кого скрізь порядок і чистота
  • Що ж це за країна? (Країна Чистоти)

(З’являється Мийдодір)

Я великий Мийдодір.

Умивальників начальник

Та мочалок командир

Є тут Бруднулі в вас?

  • А хто такі Бруднулі?
  • Що треба зробити, щоб подружитися з Мийдодіром

Д/г «Що зробити»

(На слова – назви дій, які відповідають на питання що робити? дитина називає слово – назви дій, які відповідають на запитання що зробити?

  • Купатися – покупатися, викупатися
  • Одягатися – переодягнутися, одягнутися
  • Митися – помитися, вмитися
  • Чесатися – зачесатися, причесатися
  • Прати – випрати, попрати, перепрати

(Звертаєте увагу на ляльку Бруднулю)

  • Спробуймо наказати ляльці, що треба зробити, щоб потрапити до країни Чистоти

Нехай причешеться!

Хай зав’яже бантик!

Нехай помиє руки з милом!

Хай умиється!

Фізкультхвилинка

Щоб ніколи не хворіти,

Треба вправи нам робити.

Ми швиденько повтавали,

Спинки гарно розрівняли,

На носочки піднялися

І до сонця потяглися.

Руки разом опустили

І швидесенько присіли.

Потім встали, руки в боки,

Всі красиво робим кроки.

Назад – вперед прогнулись добре

  • А тепер складемо правила, яких потрібно дотримуватися в каїні Чистоти

Д/г «Склади речення»

(за сюжетними малюнками діти складають речення)

  • Зуби потрібно чистити вранці і ввечері. Не користуватися чужою щіткою.
  • Після вулиці та перед їжею миємо руки з милом.
  • Купаємось щодня.
  • Розчісуємось кожного ранку.

Мийдодір залишив для нашої ляльки подарунки. Якщо ми відгадаємо загадки, то ці подарунки залишаться у нас.

  • Мию, мию без жалю, мию там, де брудно,

А купатись не люблю бо від цього худну. (Мило)

  • Зуби є, а рота немає. (Гребінець)
  • Висить, теліпається, всі за нього хапаються та витираються (Рушник)
  • А тепер давайте за допомогою подарунків Мидодіра зробимо з нашої Бруднулі – Чистюлю.
  • Чого нас навчила країна Чистоти?
  • Як ми допомагали ляльці стати чистою?

 

Тема: Вітаміни для здоров’я

Мета: закріплювати знання дітей про те, що ліки — не іграшка, що багато хвороб можна лікувати за допомогою вітамінів, які містяться в овочах і фруктах; виховувати у дітей бажання піклуватися про ляльок, виявляти співчуття до хворих; уміння надавати їм допомогу, бути доброзичливими одне до одного.

Матеріал:кошик з овочами та фруктами, загадки, лялька Оля, ведмедик

                                      Хід заняття

  1. Ігрова ситуація

Мама звертає звертає увагу дітей на те, що одна з ляльок не грається, а лежить на ліжку.

  • А чому це не грається лялька Оля( Будь – яке ім’я)? (Бере ляльку в руки.) У неї температура, горять щічки. Вона захворіла. Як же так могло статися? Адже у нас немає протягів і на прогулянку ми завжди тепло одягаємося.

Помічаєте за ліжечком маленьке ведмежатко, яке ховається.

— Мишку, що сталося?

— Можливо, ти теж захворів? (Берете ведмедика на руки, підносите до вуха.)

— Мишко розповів мені, що наша лялька з’їла морозиво, і у неї заболіло горло. Вона дістала з аптечки таблетки і хотіла лікуватися. Але Мишко попередив ляльку, що таблетки без дорослих брати не можна. Що ж нам тепер робити?

Дітина пропонує викликати лікаря.

— Добре, я зараз зателефоную до лікаря і попрошу про допомогу.

  1. Бесіда про ліки:

— Люди дуже часто хворіють. В одних болить голова, у інших руки чи ноги. А як ви гадаєте, від чого може захворіти людина. (Відповідь дитини) Коли хто-небудь захворіє, його обов’язково потрібно лікувати. До хворого запрошують лікаря. Лікар оглядає хворого. Призначає йому таблетки. Таблетки можна пити дітям тільки тоді, коли їх дають дорослі. Вони стежать за тим, щоб усе було так, як сказав лікар.

Приходить лікар (тато або бабуся в поміч), оглядає ляльку, запитує у дитини, що сталося. Вимірює температуру. Призначає ліки.

Лікар. Діти, ліки — це не іграшки і не цукерки. Таблетки в руки можна брати тільки дорослим. Але я хочу вам розповісти, що можна використовувати замість таблеток як ліки.

  1. Ось послухайте мої загадки.

Жовтий, ароматний, кислий,
А на смак приємний,
До чаю дуже гарний він,
Називається… (лимон).

Зверху кіска, знизу спис.
Що за овоч в мене ріс? (Морква.)

Хто її роздягає,
Той сльози проливає. (Цибуля.)

Кругле та рум’яне,
Ароматне та гладке
На дереві росте. (Яблуко.)

Лікар дістає із кошика овочі та фрукти.

  • Де ростуть овочі? (на городі)
  • Де ростуть фрукти? (у саду)

Лікар. У цих овочах і фруктах є багато вітамінів, і тому вони дуже корисні для дітей і дорослих. Але я хочу розкрити вам маленьку таємницю.

Овочі та фрукти бувають корисними тільки тоді, коли їх помили перед вживанням.

  1. Дидактична гра «Відгадай на смак»

Запропонуйте дитині з заплющеними очима впізнати на смак овоч та фрукт.

  1. Фізкультхвилинка

Руки вгору – потягніться,

Раз – два, раз – два!

Щонайнижче нахилітья,

Раз – два, раз – два!

Станьте рівно, поверніться

І до сонечка всміхніться.

А тепер, моє малятко,

Пострибаємо як зайчатко.

Руки вгору підіймаєм,

Вдих і видих починаєм.

  1. Д/г «Варимо борщ та компот. Запропонуйте дитині обрати продукти для приготування страв.

   Можна запропонувати дитині обрати продукти для фруктового та овочевого салатів.

  1. Мотивація
  • Щоб наша лялька більше не хворіла, зробимо для неї морквинку- вітамінку.
  1. Підсумок:
  • Що треба робити коли захворів?
  • Чим потрібно зміцнювати свій імунітет?

 

Тема. Моя сім’я – моє щастя

     Мета: формувати уявлення про сім’ю як найрідніших людей, які живуть разом, люблять та турбуються одне про одного; розширювати і закріплювати знання про сім’ю, її склад, взаємини між членами родини, обов’язки; спонукати розповідати про свою сім’ю; розвивати вміння виражати свої почуття та емоції, активно використовувати у мовленні поняття «сім’я»; сприяти розвитку мовленнєвої активності, мислення, уваги, пам’яті; виховувати тепле ставлення до своїх рідних, любов і повагу до батьків.

     Матеріал: ілюстрація «Сонце посміхається», фотографія вашої сім’ї , червона і синя коробочки, фішки.

     Хід заняття

Зверніться до своєї дитини.

– Ой, а хто тут сумує?

– Хто це заглядає до нас у віконечко? (Сонечко).

– Давай покличемо його.

Сонечко, сонечко,

Загляни у віконечко.

Маша (ім’я вашої дитини) гуляє,

Тебе виглядає.

– Подивись на сонечко.

  • Яке воно? (Яскраве, тепле, лагідне, жовте…)

Молодець, розвеселив(ла) сонечко. Воно знову до тебе усміхається!

Рано – рано сонце встало,

Україну привітало,

Побажало всім добра,

Гарних діток привітало

І навчало: шанувать свою родину,

Й малювати Україну,

Бо вона у нас одна

І дорожчої нема.

– Тож як називається наша Батьківщина? Як називаються люди, що живуть в Україні?

– Батьківщина – це місце де народились й живемо. І починається Батьківщина з рідної оселі у якій ми мешкаємо. Кожна сім’я – це частина українського народу. У кожної людини є своя сім’я!

Прочитайте дитині вірш «Сім’я».

Мама, тато, дід, бабуся –

Всіх назву, не помилюся.

Старший братик і сестричка –

В нас сімейка невеличка.

Не спиняйте, бо зіб’юся:

Мама, тато, дід, бабуся…

Старший брат, сестра і я –

Отака у нас сім’я.

  • Що таке «сім’я»?

Сім’я – це найближчі та найдорожчі люди.

Сім’я – це батьки та їхні діти.

Сім’я – це мама, тато і я.

Сім’я – це рідні люди, які живуть разом.

Сім’я – це люди, які люблять одне одного та піклуються одне про одного.

– Сім’я об’єднує найрідніших людей і складається з батьків і дітей. У сім’ї всі люблять одне одного, піклуються одне про одного та допомагають одне одному. Сім’я буває маленькою, коли в сім’ї є тато, мама і дитина. А може бути великою, коли є бабуся, дідусь, брати, сестри.

Сім’я схожа на руку з пальчиками, де кожен пальчик – гарний, вправний, потрібний.

Пальчикова гімнастика «Моя сім’я»

Дитина разом звами повторює слова загинаючи й розгинаючи пальчики спочатку на лівій руці, а потім на правій.

Оцей пальчик – наш дідусь,

Цей пальчик –  бабуся,

Оцей пальчик – наш татусь,

Цей пальчик матуся,

А найменший пальчик – я!

Отака у нас сім’я!

Запропонуйте дитині розповісти про свою сім’ю.

– Хто є у нашій сім’ї?

– Як кого звати?

– Яка наша сім’я?

Пограйте з дитиною в дидактичну гру «Татові та мамині справи».

Перед дитиною стоять дві коробочки: червона – мамина, синя – татова. Дитина кладє фішки прослухавши запитання:

Хто вам читає книжечки?

Хто ходить на прогулянку?

Хто грає з вами у футбола?

Хто купує хліб, інші продукти?

Хто прибирає квартиру?

Хто зашиває одяг?

Хто водить до цирка?

Хто лагодить кран?

Хто ремонтує меблі?

Хто пере, прасує?

Хто готує їжу?

Хто вибиває килим?

Хто вкладає спати?

Пальчикова гра «Родинні клопоти» Діти виконують рухи за текстом вірша.

Усі в родині справу мають:

Я сніжинку вирізаю,

Щось пере моя бабуся,

Ріже овочі матуся,

Дідусь зайнятий читанням,

А татусь сьогодні зрання

З вудкою на став сходив,

Риби свіжої зловив.

Дидактична гра «Відгадай, хто це?»

Ви називає ознаки, дитина відгадує про кого йдеться.

Мудра, ласкава, працьовита, турботлива, добра, літня…(бабуся).

Гарна, мила, лагідна, молода, найрідніша…(мама).

Сивий, мудрий, розумний, хазяйновитий…(дідусь).

Сильний, розумний, веселий, дужий…(тато).

Похваліть дитину за її старанність. Виготовіть всією родиною «Сімейне

дерево».

 

Шановні батьки, сьогодні пропоную вам розширити та закріпити знання ваших дітей за темою «Перелітні птахи»

Матеріал: ілюстрації із зображенням перелітних птахів та зимуючих птахів, пір’їнка.

Пропоную розглянути  знахідку – пір’їнку

–  Що це я знайшла?

– У якої істоти є пір’я?

Давай я прочитаю тобі казочку, а ти послухай

Жив собі їжачок. Вирішив він помандрувати, знайти собі нових друзів. Ішов, він ішов та побачив якихось незнайомих тварин. – Хто ви? – запитав їжачок. – їжачки? – Ні, ми не їжачки, – відповіли тваринки. – Подивись, у вас, їжачків, укривають спинку голочки, а ми вкриті пір’ям повністю. Тож ми не схожі на тебе. – Напевне, ви білочки? – запитав їжачок. – ні, ми не білочки. У білочки шубка та пухнастий хвіст, а в нас хутра немає і хвостик з пір’я. Та ще в нас є крила. Ми маємо дзьобики, якими здобуваємо їжу. Лапки в нас з кігтями, ними ми розгрібаємо землю і листячко. Так ми шукаємо черв’ячків, насіння, комашок, це наша їжа. Ми мешкаємо в гніздах, що мостимо на деревах, кущах, ховаємо в траві. Ми вміємо гарно співати, стрекотіти, свистіти, кукувати…ну що, здогадалися, як ми називаємося? – Так, це птахи. Їжачок і птахи потоваришували і вирішили разом жити в лісі та одне одному допомагати.

– Яких пташок ти знаєш? – Де мешкають птахи? (у лісі, в полі, в парку, в степу, в садку, біля водоймищ).

Ти вже знаєш, що птахи є зимуючі і перелітні.

Давай разом їх розглянемо і ти допоможеш мені назвати їх та розповісти які вони.

Фізкультхвилинка

Уявімо себе птахами.

Крильця пташки розправляють, (руки піднімають в сторони)

Їх до сонця піднімають. (руки піднімають догори)

Потім можна політати (імітують махи руками, ніби «крилами»)

І комашок поганяти. На галявинку злетілись, там зернят вони наїлись. (присідають, імітують, як дзьобають зернята)

Потім знову прилетіли, у гніздечко хутко сіли. (махи руками)

Давай погодуємо наших пташок

  • Яких ти запам’ятав перелітніх птахів?
  • Чим вкрито тіло пташки?

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *