Цікаве дозвілля для різновікової групи “Бджілка”

15.11.2021 року

Дитина у природному довкіллі

Тема: «Скоро осінь промине.»

Мета: Закріпити і розширити уявлення дітей про сезонні зміни у природі восени, кольори осені. Конкретизувати й узагальнити уявлення дітей про овочі, фрукти, ягоди. Закріпити знання назв та характерних ознак 6-8 найбільш поширених видів овочів, 4-5 видів плодоягідних культур.

Розрізняти овочі за вершками та коренеплодами. Збагатити словник дітей словами-порівняннями, образними словами. Вчити дітей класифікувати дари осені  за певною ознакою, користуватися узагальнюючими словами: овочі, фрукти, ягоди. Закріпити правила безпечної поведінки в лісі, в саду. Виховувати  любов та інтерес до природи.

Матеріал: демонстраційний – картини «Осінь», «Сад», «Город»; муляжі овочів та фруктів; роздатковий – картки для гри «Що зайве?».

Хід заняття:

Вихователь. Діти, яка зараз пора року?

Вихователь. Хто до нас зайшов у гості? Давайте привітаємось. Запрошуємо осінь погостювати у нас. А я хочу розповісти  дуже цікаву легенду про осінь.

Вихователь розповідає легенду.

За легендою Осінь – старша дочка Сонця. Вона останньою залишила

батьківський дім і стала на Землі четвертою порою року. Посилаючи Осінь на Землю, Сонце сказало їй:

  • Забирай все моє багатство. Я віддаю тобі все своє золото. Будь щедрою. Віддавай своє багатство людям і вони полюблять тебе.

Вихователь. Чи виконує осінь наказ Сонця? Чи любимо ми осінь? За що?

Дидактична вправа «Осінь яка?» (діти називають: щедра, багата, різнобарвна, золота, дощова…).

Вихователь. Бачите, які чудові слова характеризують пору року осінь.

У легенді говориться, щоб осінь все своє багатство віддавала людям. Давайте поміркуємо, чи виконує Осінь наказ Сонця. Осінь нас запрошує у подорож до лісу.

(Вихователь вивішує картину «Ліс»).

– Який ліс зображено на картині ?

– Які дерева восени? Які листочки восени?

– Які дари Осені ми можемо знайти в лісі ?

– А зараз назвіть всі кольори осені.

Вихователь. Як ви бачите, осінь все своє багатство віддала природі і тому ми її називаємо якою? Давайте, діти, пригадаємо як потрібно поводитись в лісі щоб не завдати шкоди ні собі, ні природі.

А тепер Осінь запрошує нас у сад (вивішується картина «Сад»)

.

Вихователь. Розгляньте картину і назвіть що принесла Осінь до саду.

Як називається все це одним словом? Зверніть увагу на фрукти, які на картині. Роздивились? А тепер до вас таке завдання :

  • Які з цих фруктів не ростуть у наших садах?
  • Які із ягід ростуть у нашому саду?
  • Які фрукти ростуть у нашому саду?

Ось це все багатство принесла Осінь до нас у сад.

Вихователь. Пригадаємо, що потрібно зробити щоб фрукти були корисними для нас і не принесли шкоду нашому здоров’ю.

Вихователь. А зараз Осінь запрошує нас у город. (Вивішати  картину «Город»).

Уважно розгляньте картину і скажіть :

– Що росте на городі?

– Як назвати все це одним словом?

– Які овочі ростуть у землі?

– Які над землею?

Вихователь. Ось і закінчилась наша подорож. Ми переконалися, що Осінь виконує наказ Сонця і кожного року дарує людям щедрий урожай. Зараз ми ще  покажемо осені які ми кмітливі, розумні…

Завдання  «Закінчи речення»:

  1. Яблука, груші, сливи, черешні, абрикос це – (фрукти).
  2. Картопля, капуста, помідор, огірок, часник це – (овочі).
  3. Суниця, малина, смородина, порічки це – (ягоди).

Вихователь.  Завдання до вас визначити і сказати :

– Що  солодке?

– Що  гірке?

– Що  кисле?

– Що  соковите?

– Що  довге?

– Що  кругле?

– Що  корисне?

Вихователь. Осені дуже сподобалось у нас на занятті, сподобались наші ігри, ваші знання. Але вона повинна йти далі бо скоро – яка пора року? Вона прощається з вами. До побачення!

16.11.2021 року

Мовлення дитини

«Я – МАЛЕНЬКА  ДИТИНА»

Мета:   Розмовне мовлення: активізувати словник  дітей,  розвивати мовлення дітей; збагачувати словниковий запас на основі віршів, пісень, приказок; вчити використовувати форму звертання, вживати закінчення прикметників  середнього роду –е (біле, рожеве, чисте),форму займенника вона (у неї) Звукова культура: стежити за роздільною вимовою звукосполучень:з, бдж;  Вчити звуконаслідувати з різною силою голосу. складати опис;  закріпити культурно-гігієнічні навички

Словник: у неї, біле, рожеве, чисте, чорні брови,  маленький носик, рум’яні щічки, червоні   губки, білі міцні зубки, волосся, шия, тулуб.

ХІД.

Малята сидять півколом і роблять вигляд, що сплять. Зявляється іграшка – півник та кричить: «Кукуріку»

 Вихователь: Півнику – когутик, не кричи,

Наших діток не буди!

Хай вони ще посплять!

Півник:         Кукуріку! Час вставати!

Фізхвилинка

Ніжками стрибаємо!1 2 3, 1 2 3

Ручками махаємо! 1 2 3, 1 2 3

Головою покрутили

І низенько всі присіли

Всі як жабки пострибали

І комарика спіймали!

Вихователь: Як комарик наш співає?

Діти: Дз, Дз, Дз

А ось бджілка прилетіла бдж бдж бдж

Пісню заспівав струмок дзюр

Діток кличе наш дзвінок дзілінь

А як плаче лялечка?

Вихователь: Ой, діти, півник розбудив нашу маленьку лялечку Оленку. Вона плаче, у неї поганий настрій. А у вас який настрій?

Діти:  (п.в.)

Вих.: давайте подаруємо Оленці наш добрий настрій

(комунікативна гра у колі «Ось так»)

Доброго ранку! Доброго дня!

Хай плещуть долоньки! Ось так!

Хай тупають ніжки! Ось так!

Працюють голівки! Ось так!

Доброго ранку! Доброго дня!

Бажаємо щастя! Бажаємо добра!

Я всміхаюсь сонечку – здраствуй золоте!

Я всміхаюсь квітоньки – хай вона цвіте!

Я всміхаюсь дощику – лийся мов з відра!

Друзям усміхаюсь, зичу їм добра!

Вих.: Ось Оленка і посміхнулась.

(діти сідають на стільчики)

Вих.: Ось прокинулась Оленка, що ж треба робити?

Діти: вмиватися

Хлюп, хлюп водиченька

Хлюп, хлюп на личенько

Хлюп, хлюп на рученьки

Хлюп, хлюп на ніженьки

Хлюп, хлюп на шийку

Хлюп, хлюп на бровки

Хлюп, хлюп на носик

Вих:  Будемо і нашу лялечку умивати і промовляти. Нам будуть потрібні вода та рушничок.

Водичка, водичка,

Умий Оленці личко

Рожеве та біле

Як яблучко спіле

Щоб оченята блистіли

Щічки червоніли

Ротик всміхався,

А зубок кусався

Діти розглядають ляльку

д/гра «Це що?»   «Це так, чи не так?»

Вих.:  Оленка трошки втомилась, бо вона така маленька.Так?

Діти: (п.в.)

Вих.: Поки Оленка буде відпочивати, ми пограємось з півником. Він такий хвалько!

Фізхвилинка:

А я – півник молодець!

Ще й червоний гребінець,

Борідка шовкова,

Хвіст різнокольоровий,

Чоботи зі шпорами,

Крила всі з узорами,

Дзьоб я гострий маю

Та голосно співаю:»Кукуріку!»

Вих.: Діти, а ви вмієте хвалитися? Вам допоможе чарівне дзеркальце. А почну хвалитися я. У мене кругла голівка, чорне волосся, чорні бровки, зелені очі, рожеві щічки, червоні губки, білі зубки. А я буваю і весела, і зла, і сумна, і здивована. Розкажіть, а які ви.

Діти: (п.в.)

Вих.:  Діти, я вам пропоную намалювати свої портрети і подарити їх півникові, щоб він дивився та трошки менш хвалився.

Вихователь показує зразок малювання, використовуючи рамку.

  1. Продуктивна діяльність «Намалюю я себе»

17.11.2021 року

Шановні батьки, скоро Новорічні свята, надаємо вам для розучування пісеньку для ваших дітей.

https://www.youtube.com/watch?v=rWqSBvd1kRw

Стукає в вікно гостя чарівна

Стукає в вікно гостя чарівна,

Знов до нас прийшла зимонька-зима.

Приспів:

Ой зима, зимонька – зима

затанцює, заспіває, зимонька.

Ой зима, зимонька – зима

зачарує знову нас зимонька.

 

Вибігла на двір весела дітвора,

Сипала сніжком зимонька – зима.

 

Приспів

Дитина у сенсорно-пізнавальному просторі

Допоможи Їжачку (Кількісна та порядкова лічба. Додавання. Математичні знаки)
Мета заняття вчити і закріпляти знання дітей чисел від одного до п’яти, продовжувати введення числа та цифри «6», ознайомлювати дітей з поняттями «доданок», «сума», «додати», «дорівнює»; розвивати вміння кількісної та порядкової лічби, вміння розрізняти й називати геометричні фігури та їх кількість; розвивати математичну уяву та мислення дітей, а також увагу дітей до слів дорослого і математичну пам’ять; виховувати у дітей вміння слухати і бути уважним під час заняття; виховувати співчуття і бажання допомогти іншим, любов до природи та навколишнього світу.
Матеріал і обладнання до заняття демонстраційний: велике зображення Їжака з грибами та яблуками: 5 їжаків розміру 10х15 см; 6 грибів та 5 яблук; накладні цифри від «1» до «5», цифра «6» більшого розміру, знаки «+» та «-». роздатковий: 6 їжаків на кожну дитину та набір і вищевказаних цифр. Індивідуальне завдання для самостійної роботи із зображенням їжака, складеного і геометричних фігур.
Хід заняття
1. Ввідна частина. Сюрпризний момент. (До дітей приходить Їжак та просить у них допомоги)
Доброго ранку, діточки, сьогодні я прийшла до вас не одна. По дорозі зустріла Їжачка, який був дуже засмучений. Коли я поцікавилася в нього, що трапилось, він відповів, що наступила осінь і йому необхідно збирати запаси на зиму для своїх маленьких їжаченят, але їх так багато, що всі грибочки та яблучка, які він збирає для них, не може полічити. Я знаю, що ви вже вмієте рахувати і подумала, що, можливо захочете допомогти нашому гостю. Ви згідні?
2. Основна частина.
2.1. Закріплення вміння дітей лічити у прямому і зворотньому порядку.
Повторення кількісної та порядкової лічби в межах п’яти
— Погляньте, ось і діточки нашого гостя. Їх так багато, що батьки їх постійно плутають. Давайте порахуємо їх і навчимо тата-Їжачка також лічити, щоб він більш не губив своїх діток.
— А як би ми могли назвати їжачків?
— Я б запропонувала старшого назвати першим, тому що він всюди перший. Як же ми тоді назвемо наступного їжачка? Хто продовжить? А хто мені скаже, що ми тільки що використали? Як назвати таку лічбу? Молодці, це – порядкова лічба.
— А хто допоможе роздати кожному з їжачків відповідну до його імені цифру?
— Погляньте, наші їжачки розбрелися по галявинці. Хто тепер зможе назвати мені як звуть їжачків у цьому рядку?
— А зараз потрібно поставити їжачків в протилежному напрямку.
2.2. Суміжні числа («числа сусіди»), поняття більше-менше
Подивіться, будь-ласка, і назвіть імена сусідів їжачка Четвертого (П’ятого, Першого).
— А ось і прийшов тато-Їжак з гостинцями до своїх діточок. Подивіться: він їм приніс і грибочки, і яблучка. Давайте їх порахуємо. Потрібно, щоб кожному їжачкові вистачило і грибочків, і яблучок.
— Як ми зможемо полічити? Вірно, під кожним їжачком ми покладемо по яблучку. Подивіться, чого у нас більше? Правильно: всіх порівну. Кожному їжачку дісталося по одному яблуку.
— Тепер порахуємо грибочки. Їх у нас більше, ніж яблук та їжачків, їх шість. У нас є один зайвий гриб, який ми віддамо тату-Їжачку, адже він так старався для діток і довго збирав гостинці.
— Шість грибочків ми роздали кожному їжачку, хто ж мені тоді скаже: скільки їжачків прийшло до нас в гості? Давайте порахуємо. До на прийшло п’ять їжаченят та один тато-Їжак.
— Скільки ж їх всього? Так, їх шість.
2.3. Введення числа «6», знаків «+», «-»
— Ми можемо зазначити це за допомогою цифр та знаків.
— Хтось із вас знає, що значить цей знак «+»?
— Це – плюс. Таким знаком люди домовились позначати, коли щось додають, коли хтось приходить, або зявляється щось нове. І ми говоримо «додати».
— У нас було 5 їжачків, до них прийшов ще один. До п’яти їжачків ми додаємо одного. “До п’яти додали один”, — повторіть будь-ласка.
— Давайте порахуємо, скільки їжачків ми отримали. Отже, якщо до 5-ти їжачків додати одного, їх стане шість. Коли до п’яти додаємо один, це дорівнюватиме 6. Слово «дорівнює», ми позначимо таким знаком: «=». Давайте повторимо те, що ми записали і викладемо це ж перед собою на столику (повторювати хором і індивідуально)
2.4. Фізхвилинка.
Діти рухаються згідно слів вірша:
Їжачок-хитрячок
Із голок та шпичок
Пошив собі піджачок.
І у тому піджачку
Він гуляє по садку.
Натикає на голки
Груші, яблука, сливки.
І до себе на обід
Він скликає цілий рід. (Платон Воронько)
2.5. Самостійна робота.
2.5.1. Намалюй їжачка з геометричних фігур. Полічи фігури.
2.5.2. Порахуй грибочки і напиши цифру. Домалюй грибочки.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.