Цікаве дозвілля для різновікової групи “Бджілка”
15.11.2021 року
Дитина у природному довкіллі
Тема: «Скоро осінь промине.»
Мета: Закріпити і розширити уявлення дітей про сезонні зміни у природі восени, кольори осені. Конкретизувати й узагальнити уявлення дітей про овочі, фрукти, ягоди. Закріпити знання назв та характерних ознак 6-8 найбільш поширених видів овочів, 4-5 видів плодоягідних культур.
Розрізняти овочі за вершками та коренеплодами. Збагатити словник дітей словами-порівняннями, образними словами. Вчити дітей класифікувати дари осені за певною ознакою, користуватися узагальнюючими словами: овочі, фрукти, ягоди. Закріпити правила безпечної поведінки в лісі, в саду. Виховувати любов та інтерес до природи.
Матеріал: демонстраційний – картини «Осінь», «Сад», «Город»; муляжі овочів та фруктів; роздатковий – картки для гри «Що зайве?».
Хід заняття:
Вихователь. Діти, яка зараз пора року?
Вихователь. Хто до нас зайшов у гості? Давайте привітаємось. Запрошуємо осінь погостювати у нас. А я хочу розповісти дуже цікаву легенду про осінь.
Вихователь розповідає легенду.
За легендою Осінь – старша дочка Сонця. Вона останньою залишила
батьківський дім і стала на Землі четвертою порою року. Посилаючи Осінь на Землю, Сонце сказало їй:
- Забирай все моє багатство. Я віддаю тобі все своє золото. Будь щедрою. Віддавай своє багатство людям і вони полюблять тебе.
Вихователь. Чи виконує осінь наказ Сонця? Чи любимо ми осінь? За що?
Дидактична вправа «Осінь яка?» (діти називають: щедра, багата, різнобарвна, золота, дощова…).
Вихователь. Бачите, які чудові слова характеризують пору року осінь.
У легенді говориться, щоб осінь все своє багатство віддавала людям. Давайте поміркуємо, чи виконує Осінь наказ Сонця. Осінь нас запрошує у подорож до лісу.
(Вихователь вивішує картину «Ліс»).
– Який ліс зображено на картині ?
– Які дерева восени? Які листочки восени?
– Які дари Осені ми можемо знайти в лісі ?
– А зараз назвіть всі кольори осені.
Вихователь. Як ви бачите, осінь все своє багатство віддала природі і тому ми її називаємо якою? Давайте, діти, пригадаємо як потрібно поводитись в лісі щоб не завдати шкоди ні собі, ні природі.
А тепер Осінь запрошує нас у сад (вивішується картина «Сад»)
.
Вихователь. Розгляньте картину і назвіть що принесла Осінь до саду.
Як називається все це одним словом? Зверніть увагу на фрукти, які на картині. Роздивились? А тепер до вас таке завдання :
- Які з цих фруктів не ростуть у наших садах?
- Які із ягід ростуть у нашому саду?
- Які фрукти ростуть у нашому саду?
Ось це все багатство принесла Осінь до нас у сад.
Вихователь. Пригадаємо, що потрібно зробити щоб фрукти були корисними для нас і не принесли шкоду нашому здоров’ю.
Вихователь. А зараз Осінь запрошує нас у город. (Вивішати картину «Город»).
Уважно розгляньте картину і скажіть :
– Що росте на городі?
– Як назвати все це одним словом?
– Які овочі ростуть у землі?
– Які над землею?
Вихователь. Ось і закінчилась наша подорож. Ми переконалися, що Осінь виконує наказ Сонця і кожного року дарує людям щедрий урожай. Зараз ми ще покажемо осені які ми кмітливі, розумні…
Завдання «Закінчи речення»:
- Яблука, груші, сливи, черешні, абрикос це – (фрукти).
- Картопля, капуста, помідор, огірок, часник це – (овочі).
- Суниця, малина, смородина, порічки це – (ягоди).
Вихователь. Завдання до вас визначити і сказати :
– Що солодке?
– Що гірке?
– Що кисле?
– Що соковите?
– Що довге?
– Що кругле?
– Що корисне?
Вихователь. Осені дуже сподобалось у нас на занятті, сподобались наші ігри, ваші знання. Але вона повинна йти далі бо скоро – яка пора року? Вона прощається з вами. До побачення!
16.11.2021 року
Мовлення дитини
«Я – МАЛЕНЬКА ДИТИНА»
Мета: Розмовне мовлення: активізувати словник дітей, розвивати мовлення дітей; збагачувати словниковий запас на основі віршів, пісень, приказок; вчити використовувати форму звертання, вживати закінчення прикметників середнього роду –е (біле, рожеве, чисте),форму займенника вона (у неї) Звукова культура: стежити за роздільною вимовою звукосполучень:-дз, –бдж; Вчити звуконаслідувати з різною силою голосу. складати опис; закріпити культурно-гігієнічні навички
Словник: у неї, біле, рожеве, чисте, чорні брови, маленький носик, рум’яні щічки, червоні губки, білі міцні зубки, волосся, шия, тулуб.
ХІД.
Малята сидять півколом і роблять вигляд, що сплять. З’являється іграшка – півник та кричить: «Кукуріку»
Вихователь: Півнику – когутик, не кричи,
Наших діток не буди!
Хай вони ще посплять!
Півник: Кукуріку! Час вставати!
Фізхвилинка
Ніжками стрибаємо!1 2 3, 1 2 3
Ручками махаємо! 1 2 3, 1 2 3
Головою покрутили
І низенько всі присіли
Всі як жабки пострибали
І комарика спіймали!
Вихователь: Як комарик наш співає?
Діти: Дз, Дз, Дз
А ось бджілка прилетіла бдж бдж бдж
Пісню заспівав струмок дзюр
Діток кличе наш дзвінок дзілінь
А як плаче лялечка?
Вихователь: Ой, діти, півник розбудив нашу маленьку лялечку Оленку. Вона плаче, у неї поганий настрій. А у вас який настрій?
Діти: (п.в.)
Вих.: давайте подаруємо Оленці наш добрий настрій
(комунікативна гра у колі «Ось так»)
Доброго ранку! Доброго дня!
Хай плещуть долоньки! Ось так!
Хай тупають ніжки! Ось так!
Працюють голівки! Ось так!
Доброго ранку! Доброго дня!
Бажаємо щастя! Бажаємо добра!
Я всміхаюсь сонечку – здраствуй золоте!
Я всміхаюсь квітоньки – хай вона цвіте!
Я всміхаюсь дощику – лийся мов з відра!
Друзям усміхаюсь, зичу їм добра!
Вих.: Ось Оленка і посміхнулась.
(діти сідають на стільчики)
Вих.: Ось прокинулась Оленка, що ж треба робити?
Діти: вмиватися
Хлюп, хлюп водиченька
Хлюп, хлюп на личенько
Хлюп, хлюп на рученьки
Хлюп, хлюп на ніженьки
Хлюп, хлюп на шийку
Хлюп, хлюп на бровки
Хлюп, хлюп на носик
Вих: Будемо і нашу лялечку умивати і промовляти. Нам будуть потрібні вода та рушничок.
Водичка, водичка,
Умий Оленці личко
Рожеве та біле
Як яблучко спіле
Щоб оченята блистіли
Щічки червоніли
Ротик всміхався,
А зубок кусався
Діти розглядають ляльку
д/гра «Це що?» «Це так, чи не так?»
Вих.: Оленка трошки втомилась, бо вона така маленька.Так?
Діти: (п.в.)
Вих.: Поки Оленка буде відпочивати, ми пограємось з півником. Він такий хвалько!
Фізхвилинка:
А я – півник молодець!
Ще й червоний гребінець,
Борідка шовкова,
Хвіст різнокольоровий,
Чоботи зі шпорами,
Крила всі з узорами,
Дзьоб я гострий маю
Та голосно співаю:»Кукуріку!»
Вих.: Діти, а ви вмієте хвалитися? Вам допоможе чарівне дзеркальце. А почну хвалитися я. У мене кругла голівка, чорне волосся, чорні бровки, зелені очі, рожеві щічки, червоні губки, білі зубки. А я буваю і весела, і зла, і сумна, і здивована. Розкажіть, а які ви.
Діти: (п.в.)
Вих.: Діти, я вам пропоную намалювати свої портрети і подарити їх півникові, щоб він дивився та трошки менш хвалився.
Вихователь показує зразок малювання, використовуючи рамку.
- Продуктивна діяльність «Намалюю я себе»
17.11.2021 року
Шановні батьки, скоро Новорічні свята, надаємо вам для розучування пісеньку для ваших дітей.
https://www.youtube.com/watch?v=rWqSBvd1kRw
Стукає в вікно гостя чарівна
Стукає в вікно гостя чарівна,
Знов до нас прийшла зимонька-зима.
Приспів:
Ой зима, зимонька – зима
затанцює, заспіває, зимонька.
Ой зима, зимонька – зима
зачарує знову нас зимонька.
Вибігла на двір весела дітвора,
Сипала сніжком зимонька – зима.
Приспів
Дитина у сенсорно-пізнавальному просторі