Різновікова група “Бджілка”. Вихователь Мєлєшкіна Ю.С.

СЕРЕДНЯ ГРУПА «РОМАШКА» ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ КАРАНТИНУ

22.05.2020 року

Слухання оповідання В.О.Сухомлинського «Фіалка та бджола»+ аплікація.

Мета: розвивати увагу, пам’ять, мислення, дрібну моторику пальців рук, відчуття кольору та композиції; вчити дітей уважно слухати оповідання, відповідати на прості питання за змістом, користуватися ножицями; продовжувати формувати загальні знання про живу та неживу природу та взаємозв’язок  між ними; виховувати інтерес до природи, бажання створювати красу власноруч.

Обладнання: відео файл, ілюстрації по темі, аркуші Ф4, кольоровий папір, ножиці, клей, серветки.

Хід заняття

  1. Психогімнастика «Лагідний промінчик»

Запропонуйте дитині  впіймати уявний сонячний промінчик. Поміркуйте, який він на дотик, колір, вагу тощо.

  1. Слухання оповідання В.О.Сухомлинського «Фіалка та бджола» https://youtu.be/p7ISsO2dYhA
  2. Обговорення змісту оповідання:
  • Про що та кого йдеться в оповіданні?
  • Чому філка потоваришувала з бджолою?
  • Чому фіалка закрила свої пелюстки?

Поясніть дитині, звідки фіалка дізналася про дощ.

  1. Фізкультхвилинка. Руханка «ХОКИ-ПОКИ»

https://youtu.be/xbu3uvmIT6c

  1. Розгляд ілюстрації фіалки та мотивація до образотворчої діяльності.

Розгляньте разом з дитиною ілюстрацію фіалки, обговоріть її будову, кольори тощо.

  1. Пальчикова гра «Дощик»

https://youtu.be/F6yLsYcyuNI

  1. Образотворча діяльність. Разом з дитиною приготуйте заготовки та створіть аплікацію.
  2. Підсумок заняття:
  • Як ти гадаєш, чи зможуть жити квіти та бджоли один від одного?
  • Чому не можна рвати квіти?

СЕРЕДНЯ ГРУПА «РОМАШКА» ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ КАРАНТИНУ

21.05.2020 року

Бережи природу.

Дитина у природному довкіллі.

Мета: продовжувати знайомити дітей з живою та неживою природою; розвивати уважність, мовлення та мислення; вчити помічати природу, оберігати та дбати про неї; формувати свідоме ставлення до оточуючого середовища, нагальної потреби чистого повітря та питної води; виховувати любов до природи.

Обладнання: відео-файли, люстерко.

Хід заняття

  1. Психогімнастика. «Усмішка»

Запропонуйте дитині показати емоцію суму та поглянути у люстерко на своє відображення. Потім – емоцію здивування, злості, радості. Запитайте у дитини, яке обличчя їй сподобалося найбільше та чому.

  1. Перегляд відео «Пригоди лісових друзів- охорона природи»

https://youtu.be/JZL8EqG7YoI

  1. Бесіда-обговорення мультфільму:
  • Про кого був мультфільм?
  • Що сталося з лісовими тваринками?
  • Чим отруїлися тваринки?
  • Чому з совою все було гаразд?
  • Де взялося все те сміття у лісі?
  1. Руханка з тваринками: https://youtu.be/B7ZNzZUd7zM
  2. Перегляд відео файлу «Давай будемо природу берегти»

https://youtu.be/4hqeKDPyUaQ

  1. Підсумок заняття:

– Як ти гадаєш, чи можемо ми допомогти природі?

– Як саме?

– Ти хочеш допомогати природі?

СЕРЕДНЯ ГРУПА «РОМАШКА» ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ КАРАНТИНУ

19.05.2020 року

Кольори веселки посварилися

Інтегроване заняття з художньої літератури, природи та малювання.

Мета: продовжувати знайомити дітей з природними явищами, зокрема веселкою; закріпити знання кольорів та їх відтінків, спектр веселки; пояснити дітям як утворюється веселка, за яких умов; вчити запам’ятовувати вірну послідовність кольорів веселки за допомогою картинок та віршика; розвивати зорову та слухову увагу, мислення, дрібну моторику пальців рук; виховувати інтерес до неживої природи та малювання, посидючість, старанність.

Обладнання: ілюстрації по темі, шаблони, фарби, вода, пензлики, серветки.

Хід заняття

  1. Привітання:

Доброго ранку,  сонце привітне,

Доброго ранку, небо блакитне,

Доброго ранку, в небі пташки,

Доброго ранку тобі і мені.

  1. Лист від Сонечка та Капітошкі про те, як кольори веселки посварилися, і мабуть цього літа веселку ми не побачимо. Сонечко та Капітошка впевнені, що лише діти зможуть помирити кольори між собою. Для цього необхідно знайти всі кольори веселки та намалювати їх правильно.                                                                                 
  2. Бесіда – розповідь про утворення веселки. Розкажіть дитині як утворюється веселка, в яку пору року, за яких умов тощо.
  3. Читання вірша « Що де?»

           Що де 

У лісі – калина,
В городі – морквина.
На полі – пшениця,
А в лузі – травиця.

У хащах – лохина,
В саду – слива синя.
Галява – в дзвіночках,
Веселка – в віночку.

  1. Обговорення та по-строчний розбір вірша, за допомогою картинки:
  • Про що вірш?
  • Що означають рослини у вірші?
  • Яка рослина першою згадується у вірші?
  • Якого кольору калина?(Червона)
  • Це перший колір веселки.

( і так про кожну рослину-колір)

  1. Дидактична гра «Де сховався колір». (Діти називають предмети певного кольору)
  2. Фізкультхвилинка. Руханка «Вверх, вверх,…) https://youtu.be/pcLMi59Pqhw
  3. Мотивація до образотворчої діяльності.

Запропонуйте дитині помирити кольори веселки на своєму аркуші

  1. Пальчикова гра «Дощик» https://youtu.be/F6yLsYcyuNI
  2. Малювання веселки та декламування вірша.

Під час роботи, слідкуйте за праильним сидінням дитини та триманні пензлика.

Допоможіть дитини обрати та намалювати кольори.

  1. Підсумок заняття.

Сонечко та Капітошка дуже вдячні дітині за допомогу, завдяки його малюнку кольори веселки помирилися.

  • Який колір веселки твій улюблений?
  • Ти любиш спостерігати за веселкою влітку?

СЕРЕДНЯ ГРУПА «РОМАШКА» ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ КАРАНТИНУ

18.05.2020 року

Що таке дощ та як він утворюється

Інтегроване заняття з елементами пошуково-дослідницької діяльності

Мета: закріпити та поповнити знання дітей про воду, її властивості та стани; продовжувати знайомити з погодними явищами (дощ, сніг, град тощо); вчити встановлювати зв’язки та взаємозалежності в природі; розвивати вміння логічно мислити, робити самостійні висновки; виховувати допитливість, дбайливе ставлення до води.

Обладнання: відео файли, банка, лід, тарілка, тепла вода.

Хід заняття

  1. Психогімнастика «Пісенька про дощик» https://youtu.be/B-M6mXzJiMo
  2. Вступна бесіда:
  • Давай пригадаємо, яка зараз пора року?
  • Яка сьогодні погода?
  • Якого кольору небо?
  • Чи є на ньому сонечко?
  • Хмаринки?
  • Які вони?
  • Чи знаєш ти звідки береться дощик? ( з неба, з хмаринки)
  • А як дощик з’являється в хмаринці?
  1. Перегляд відео: https://youtu.be/lhXUQ37R1wY
  2. Рухлива гра «Сонечко та дощик». Коли ведучий каже «сонечко»- дитина грає та бавиться, а коли «дощик» – дитина ховається в уявну хатинку.
  3. Дослід «Власний дощик».

Проведіть дослід за інструкцією (у відео)

  1. Підсумок заняття:
  • Нам вдалося створити дощ?
  • Тобі сподобалося?

СЕРЕДНЯ ГРУПА «РОМАШКА» ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ КАРАНТИНУ

14.05.2020 року

У світі професій

Дитина у соціумі

Мета: розвивати активне мовлення, мислення, увагу; продовжувати знайомити дітей з працею дорослих, розширити знання про те, що люди різних професій ( лікар, поліцейський, вчитель, перукар, кухар, будівельник та інші) працюють для загального добра; формувати поняття «професія»; закріпити та поповнити знання про знаряддя праці необхідні людям цих професій; виховувати шанобливе ставлення до людей різних професій.

Матеріал: відео файл.

Хід заняття

  1. Психогімнастика «Я-сонце!» Запропонуйте дитині уявити себе сонцем.

Я – маленьке сонце. Я прокидаюся, вмиваюся. Я розчісую свої промені й піднімаюся вільно й урочисто.

Я — велика куля. В мені багато тепла і світла.

Я – велике сонце. Я дарую своє тепло всім: небу, хмаринкам, річкам, полям, людям. Я видихаю тепло. Я перетворююся на тоненький сонячний промінець. Я лечу на землю і пірнаю в м’яке зелене листя, я купаюся в блакитних хви¬лях моря, я граюся в білій піні.

  1. Бесіда «Що таке професія?». Поговоріть з дитиною про поняття «професія»
  • Ти знаєш що таке професія»
  • Поміркуй, що потрібно, аби отримати певну професію?

Розкажіть дитині про те скільки людей різних професій працює щоб ми могли придбати продукти, були гарно вдягнені, у наших оселях було затишно і тепло, були вода та світло, зручні меблі тощо.

  1. Фізкультхвилинка

https://youtu.be/0a7dfpihN6s

  1. Відгадай професію.

Загадайте дитині загадки про професії:

  • Громадян охороняє

І порушників шукає (поліцейський)

  • За сметану, хліб і сир

В касі чек проб’є …(касир)

  • Хто людей з біди рятує
    І хвороби всі лікує –
    Призначає процедури
    І таблетки, і мікстури? (лікар)
  • Він у школі з дітками

Цілий день вивчає

Цифри, різні літери

Все напевно знає (вчитель)

  • Золоті у нього руки:
    Робить зачіски й перуки,
    Підстриже і пофарбує,
    Гарний настрій подарує. (перукар)
  • Залюбки він куховарить

Нам смачненьки страви варить (кухар)

  • Рівно цеглу викладає,

Дах старанно покриває…

Каменяр і покрівельник

Носять назву…(будівельник)

  1. Перегляд відео файлу

https://youtu.be/Z54c5M_oGnI

  1. Обговоріть з дитиною відео. Пригадайте інші професії з’ясуйте важливість кожної професії.
  2. Підсумок заняття:
  • Яка професія, на твій погляд найважливіша?
  • Яку професію ти б хотів(ла) опанувати в майбутньому?
  • Чому?

СЕРЕДНЯ ГРУПА «РОМАШКА» ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ КАРАНТИНУ

13.05.2020 року

Український віночок

Інтегроване заняття з народознавства та малювання.

Мета:  продовжувати ознайомлення дітей із українським віночком, як національним символом  України; закріплювати знання про символічне значення квітів у вінку; продовжувати знайомити з українським національним одягом, нетрадиційними техніками малювання; закріплювати навички малювання хвилястих ліній; розвивати дрібну моторику рук, увагу та пам’ять, інтерес до малювання; виховувати любов до рідного краю, його традицій та символів.

Обладнання: відео файли: «Український віночок»,  «Якщо ти щасливий…», лялька в національному вбранні або її зображення, український віночок, аркуші паперу з намальованим колом, пляшки для малювання, господарські губки, клей, фарба, олівець, пензлики, вода.

Підготовча робота: перед початком заняття необхідно підготувати  пляшки з фарбою. Зробіть це, як показано у наступному відео:

https://www.facebook.com/mothercould/videos/166747891304719/

Хід заняття

  1. Психогімнастика. «Весняна квітка» ( запропонуйте дитині уявити, що в її долоньках тендітна весняна квітка, яка вона? Тримайте квітку обережно та ніжно)
  2. До дитини завітали ляльки Оленка та Іванко. Обговоріть разом з дитиною вбрання ляльок. Пригадайте назви національного одягу та їхнє призначення.
  • Якої національності ляльки?
  • Чому ти так вирішив(вирішила)?
  • Що вдягнено на Оленці? На Іванку?
  • Як ти гадаєш, чому дівчата носили віночки?
  1. Пограйте разом з дитиною в дидактичну гру «Де чиє»
  2. Порухайтесь разом з дитиною під руханку «Яу що ти щасливий…»: https://youtu.be/lCyFLC7SKbg
  3. Перегляньте відео про Український віночок:

https://youtu.be/h-VNaBdc4XE

  1. Обговоріть з дитиною відео:
  • Чому обирали різні квіти для віночка?
  • Навіщо так багато стрічок?
  • Чому віночок вважається оберегом?
  1. Пальчикова гімнастика:

Виросли у саду квіти,

Розпустили пелюстки,

Вітерець їх розгойдав

Пелюстки всі позрівав.

  1. Мотивація до образотворчої діяльності:
  • запропонуйте дитині намалювати свій віночок;
  • покажіть дитині пляшечки та поясніть, як ними користуватися, для зображення квітів у вінку;
  • після зображення квітів пригадайте яких кольорів повинні бути стрічки;
  • запропонуйте дитині намалювати їх пензликом.
  1. Підсумок заняття:
  • Який гарний у нас вийшов віночок.
  • Яка квітка тобі подобається найбільше?
  • А яка стрічка?

 

 

 

 

СЕРЕДНЯ ГРУПА «РОМАШКА» ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ КАРАНТИНУ

12.05.2020 року

Відгадай казку. Ліплення Колобка. (Літературна скринька + ліплення)

Мета:  познайомити з історією походження казки, пригадати якомога більше казок, їх авторів та героїв; розвивати пізнавальний інтерес, фантазію, уяву, художній смак; виховувати почуття відповідальності за свої вчинки, готовності прийти на допомогу ближньому.

Обладнання: ілюстрації  по темі, відео файл, пластилін, дощечка, стеки, серветки.

Хід заняття

  1. Психогімнастика – «Вітерець»

Запропонуйте дитині уявити себе вітерцем (спочатку лагідним та слабеньким, потім потужним і нарешті ураганом), дайте можливість дитині побігати «політати» над полями, деревами, будинками тощо.

  1. Розминка.
  • Скільки поросят у казці «Троє поросят»?
  • Хто врятував Червону Шапочку та її бабусю?
  • Чим пригощала лисиця журавля у казці «Лисиця та журавель»?
  • З чого був зроблений Солом’яний бичок?
  • Хто прогнав лисицю із зайчикової хатки?
  • Хто загубив рукавичку у казці «Рукавичка»?
  • Хто з’їв Колобка у казці «Колобок»?
  • Хто розбив золоте яєчко у казці «Курочка Ряба»?
  • Ким насправді виявилося Гидке каченя?
  • До кого потрапила Білосніжка блукаючи лісом?
  • Скільки звірів тягнуло ріпку?
  • Хто врятував Півника у казці «Кіт та Півник»?
  1. Дидактична гра «Відгадай казку за картинкою»           
  2. Фізкультхвилинка «Веселі звірята» https://youtu.be/5gxZ2-Hoyqo
  3. Попросіть дитину розповісти казку «Колобок» за ілюстраціями       Обговоріть з дитиною:
  • Хто автор казки?
  • Хто є героями казки?
  • Чому навчає нас казка?
  1. Запропонуйте дитині зліпити Колобка з пластиліну;
  • розгляньте ілюстрацію
  • обговоріть, який Колобок (колір, форма, частини тіла тощо)
  1. Підсумок заняття
  • Ти любиш казки?
  • Яка казка твоя улюблена?
  • Чому?

СЕРЕДНЯ ГРУПА «РОМАШКА» ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ КАРАНТИНУ

08.05.2020 року

Математика з їжачком Жекою. Вчимо числа, цифри та розв’язуємо приклади.

Дитина у сенсорно-пізнавальному просторі.

Мета: Закріпити та поповнити знання дітей про цифри; розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять; продовжувати вчити дітей порядковій та кількісній лічбі; познайомити з арифметичною дією «додавання»; виховувати старанність та наполегливість, інтерес до математики.

Обладнання: відео файли

Хід заняття

  1. Психогімнастика. «У лісі»

https://youtu.be/KkVY_e_ayeo

  1. Перегляньте відео разом з дітьми виконуючи завдання. Зупиняйте відео за потребою.

https://youtu.be/YmQGI6mBPaw

  1. Фізкультхвилинка «Веселі вправи» https://youtu.be/5eie_sJTZ1Y
  2. Дидактична гра « Знайди відмінності»: https://youtu.be/Qp0TfYXNioA

Поясніть дитині як треба шукати відмінності на картинці.

  1. Підсумок заняття.
  • Чи сподобалося тобі грати з іжачком?
  • Що ми робили сьогодні разом з їжачком?

СЕРЕДНЯ ГРУПА «РОМАШКА» ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ КАРАНТИНУ

07.05.2020 року

Вивчення вірша « Ялюблю у лузі квіти» Г, Чубач за допомогою мнемотехніки.

Мовленнєвий розвиток.

Мета:  стимулювати розвиток пам’яті, активізувати мовленнєву діяльність, виразне мовлення дітей; виховувати емоційність.

Обладнання: відео файл

Хід заняття

  1. Психогімнастика «Я Квітка»

Запропонуйте дитині уявити себе квіткою, виконуючи рухи відповідно до тексту:

«Я — квітка. Я зовсім легенька. Я повільно-повільно росту, під­німаюсь. Я прокидаюсь від чудового сну. Я розкриваю свої тонень­кі, ніжні пелюстки, я вмиваю пелюстками обличчя.

Я — квітка. Мої пелюстки граються з вітром. Вони танцюють із ним, кружляють у вальсі. Я танцюю і дарую свої пахощі не­бу, сонцю, землі і людям»

  1. Разом з дитиною перегляньте відео та вивчить вірш. Слідкуйте за правильною вимовою та виразністю.

https://youtu.be/0gazzHNIPCc

  1. Підсумок.

Декламування вірша та обговорення його змісту.

СЕРЕДНЯ ГРУПА «РОМАШКА» ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ КАРАНТИНУ

05.05.2020 року

Чарівні квіти для любої матусі

(Літературна скринька+малювання)

Мета: розвивати слухову та зорову пам’ять, дрібну моторику пальців рук; вчити дитину піклуватися про матусю, допомагати їй у щоденних турботах; збагачувати мовлення дітей словами ввічливості, означеннями; продовжувати знайомити дітей з нетрадиційними видами малювання; виховувати любов і повагу до найріднішої на землі людини – матері, естетичний смак.

Обладнання: відео файл, ілюстрації по темі; зразок малюнка, покрокова інструкція, аркуш, фарби, вода, пензлик, патички, серветка.

Хід заняття

  1. Психогімнастика. Пісенька «Доброго ранку»

https://youtu.be/miwYnAlOf6c

  1. Перегляд «Казки про День матері» Марини Степанської

https://youtu.be/fI2NI_5VLJA

  1. Обговорення казки:
  • Про кого була казочка?
  • Як звали білочку? Ведмедика?
  • Що робили звірята?
  • Чому вони вирішили привітати матусю?
  1. Фізкультхвилинка. Потанцюйте разом з дитиною:

https://youtu.be/HkPFc4JK8Qo

  1. Мотивація до образотворчої діяльності. Запропонуйте дитині разом намалювати букет бузку. Роздивіться ілюстрації, обговоріть деталі.
  2. Пальчикова гра «Жучок»

https://youtu.be/su-gdRV0Oh4

  1. Малювання букету. Разом з дитиною виконайте поетапні дії.
  2. Підсумок заняття:
  • Чи сподобалося тобі малювати?
  • Кому подаруємо наш букет?

СЕРЕДНЯ ГРУПА «РОМАШКА» ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ КАРАНТИНУ

04.05.2020 року

Життя свійських тварин.

Дитина у світі природи.

Мета: закріпити і уточнити знання дітей про свійських тварин та їх дитинчат; активізувати і розширювати словник по темі домашні тварини; познайомити дітей з  зовнішніми  ознаки тварин, чим харчуються, як голос подають, де живуть, яку користь приносять; вправляти дітей відповідати на запитання повними відповідями; розвивати слухове і зорове сприйняття; виховувати комунікативні навички, любов до домашніх тварин.

Хід заняття

  1. Психогімнастика «Маленька кішечка»

Запропонуйте дитині уявити себе маленькою кішечкою, яка спить, бавиться, їсть, злиться, радіє тощо.

  1. Перегляньте разом з дитиною мультфільм про свійських тварин:

https://youtu.be/XAHcWj2XGzQ

  1. Обговоріть мультфільм:
  • Про кого розповідалося у мультику?
  • Як можна назвати всіх цих тварин одним словом?
  • Чому їх називають свійськими , або домашніми тваринами?

Пригадайте з дитиною, яких з цих тварин ви зустрічали.

  1. Дидактична гра: «Дика чи свійська тварина» Перед грою пригадайте чим дикі тварини відрізняються від свійських..

https://youtu.be/4-fkHq-whPg

  1. Рухлива гра «Море хвилюється раз …»

Нехай завданням буде зображення та наслідування сійських тварин.

  1. Проведіть дидактичну гру «Впізнай за голосом»:

https://youtu.be/4-fkHq-whPg

  1. Підсумок заняття.
  • Як ти гадаєш, можна сказати, що свійські тварини наші друзі?
  • Чому?
  • Яких свійських тварин ти знаєш?

СЕРЕДНЯ ГРУПА «РОМАШКА» ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ КАРАНТИНУ

30.04.2020 року

Математична гра «Подорож до Африки»

Дитина у сенсорно-пізнавальному просторі.

Мета: продовжувати знайомити дітей з тваринами Африки їхнім виглядом та назвами; закріпити навичку кількісної  та порядкової лічби; вчити порівнювати тварин за висотою та розміром; розвивати логічне мислення,  зорову пам’ять та увагу.

Обладнання: відео файл, цифровий ряд від 1 до 10.

Хід заняття

  1. Психогімнастика «Лагідний дотик»

Доторкніться лагідно до долоньки дитини, потім до носика, вушка, лобика тощо. Попросіть дитину доторкнутися лагідно до вашої долоньки, носика, вушка тощо.

  1. Роздивіться та пригадайте цисловий ряд. Пограйте з дитиною в такі ігри як:

«Назви цифри по черзі»

«Назви цифри у зворотньому напрямку»

«Яка цифра стоїть після 3, 4, 2 і т.д.»

  1. Перегляньте разом з дитиною розвивальне відео «Подорож до Африки»

https://youtu.be/c81CW95XOiM

Під час перегляду допомагайте дитині знаходити правильні відповіді, за потребою ставте відео на паузу.

  1. Фізкультхвилинка. Руханка «Раз, два, три»

https://youtu.be/9GU7Kn_b6oc

  1. Відеогра «Чия тінь?»

https://youtu.be/IdBDJlLZ59Y

  1. Підсумок заняття:
  • Які тваринки робили зарядку?
  • Скільки їх було?
  • Чим вони відрізнялися?

СЕРЕДНЯ ГРУПА «РОМАШКА» ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ КАРАНТИНУ

29.04.2020 року

Транспорт. Конструювання літака з паперу.

Інтегроване заняття дитина у соціумі та конструювання літака з паперу.

Мета: розширювати знання дітей про наземний, повітряний та водний транспорт; вчити розпізнавати за  призначенням та середовищем пересування; розвивати мислення та увагу;вправляти у конструюванні літака за зразком; виховувати бережливе ставлення до власного життя та здоров’я, повагу до праці.

Обладнання: відео файли, картинки, папір.

Хід заняття.

  1. Психогімнастика «літачок»

Запропонуйте дитині уявити себе літаком та піднятися у небо. Уявити, як цікаво летіти над полями, лісами, містами та селами. Яке все внизу маленьке, неначе іграшкове.

  1. Перегляд мультфільму про транспорт. https://youtu.be/yc5YykG4P34
  2. Бесіда про транспорт:
  • Який буває транспорт за призначенням?( легковий, вантажний, спецтранспорт, пасажирський тощо)
  • Чи весь транспорт їздить по дорозі? Чому?
  • Як ще пересувається транспорт?
  • Навіщо потрібен транспорт?
  1. Фізкультхвилинка «А ти готовий?»

https://youtu.be/Jl-L-zHQP2A

  1. Дидактична гра «Впізнай за тінню»
  2. Перегляд відео про будову літака:

https://youtu.be/eQe5VkI9oZ0

  1. Конструювання літака з паперу. Запропонуйте дитині зробити літак власноруч.
  2. Обігрування літачка.
  3. Підсумок заняття:
  • Літачок це який вид транспорту?
  • Чим літак відрізняється від потягу? Машини? Човна?

СЕРЕДНЯ ГРУПА «РОМАШКА» ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ КАРАНТИНУ

28.04.2020 року

Інтегроване заняття з народознавства, літературна скринька+ малювання.

Перегляд української народної казки «Лисиця та журавель»+ малювання «Прикрасимо посуд»

Мета: продовжувати знайомити дітей з народними казками, зокрема з казкою «Лисиця та журавель», творами національного мистецтва — посудом: глечик, макітра, макогін, дерев’яна ложка, миска, горщик, горнятко, діжа; розвивати слухову увагу та пам’ять, активне мовлення, дрібну моторику рук, уяву та творчі здібності; вчити дітей уважно слухати зміст казки, відповідати на запитання за змістом казки, робити висновки; виховувати любов та повагу до України , її звичаїв, бережне ставлення до народних традицій.

Обладнання: відео-казка, картинки українського посуду, заготовка того чи іншого посуду, фарба, пензлики, непроливайка, серветка.

Хід заняття

  1. Психогімнастика. «Привітання»

Доброго ранку, сонце привітне,

Доброго ранку, небо блакитне,

Доброго ранку, в небі пташки,

Доброго ранку, мені і тобі.

  1. Перегляд відео-казки «Лисиця та журавель»

https://youtu.be/Tn53NIYTDXE

  1. Обговорення казки з дитиною:
  • Про кого була казочка?
  • Чому посварилися лисиця і журавель?
  • Що приготувала лисиця?
  • У якому посуді подала?
  • Що приготував журавель?
  • У якому посуді подав?
  • Чому вони так вчинили?
  1. Фізкультхвилинка. Руханка «Лісовий гопачок»

https://youtu.be/c_s2RgpmCyQ

  1. Розповідь та презентація українського національного посуду.

Познайомте дітей з історією виникнення посуду, матеріалів з яких виготовляли посуд, назвами посуду тощо. Додаток 1

  1. Образотворча діяльність.

Запропонуйте дитині прикрасити посуд візерунком (орнаментом). Покажіть зразок. Додаток 2

Слідкуйте за правильним сидінням дитини та користуванням пензликом.

  1. Підсумок заняття.
  • Чому посуд має різний вигляд та форму?
  • Чому ми рідко користуємося глиняним посудом?

СЕРЕДНЯ ГРУПА «РОМАШКА» ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ КАРАНТИНУ

27.04.2020 року

Три стани води.

 (Дитина у світі природи. Досліди з водою)

Мета: дати дітям уявлення про основні властивості води: прозора, рідка, без кольору, без запаху, розчиняє деякі речовини; розвивати активне пізнавальне ставлення до природи, дослідницький підхід до пізнання властивостей води; сприяти створенню теоретичної бази для інтелектуального розвитку дитини; уточнити уявлення дітей про те, що вода дуже важлива для всіх живих істот, без неї не можуть жити рослини, тварини, людина (людям вода потрібна для їжі, пиття, для миття тіла, предметів, які є в приміщенні); сформувати у дітей знання про значення води в житті людини: вода – джерело життя; вода необхідна для підтримання та забезпечення життя людини; прищеплювати бережливе ставлення до води; активізувати і збагатити словник дітей іменниками, прикметниками та дієсловами по темі заняття; виховувати моральне й естетичне ставлення до навколишнього світу.

Обладнання : вода, лід, каструля, ємкість для льоду, склянки, цукор, сіль, лимон (або лимонна кислота), яйце.

Хід заняття.

  1. Перегляньте разом з дитиною мультфільм « Корисні підказки. Вода». https://youtu.be/RmErh04ndGs
  2. Обговоріть з дитиною зміст мультфільму:
  • Яка вода?
  • Які бувають стани води?
  • Від чого залежить стан води?
  • Як вода мандрує?
  • Кому потрібна вода?
  1. Разом з дитиною оберіть та проведіть декілька дослідів з водою. Підведіть дитину до певних висновків:
  • Як можна змінити стан води? Колір? Смак? Запах?
  1. Підсумок заняття:
  • Де живе вода?
  • Навіщо потрібна вода?
  • Як треба використовувати воду?
  • Чому треба економно витрачати воду?

СЕРЕДНЯ ГРУПА «РОМАШКА» ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ КАРАНТИНУ

23.04.2020 року

Я чекаю твого дзвінка 

 (Інтегроване заняття з розвитку мовлення засобом телефонного зв’язку)

Добрий день, шановні батьки, сьогодні у нас буде не стандартне, але дуже корисне та цікаве заняття з розвитку мовлення засобом телефонного зв’язку. Не секрет, що мобільний телефон вже давно став невід’ємною частиною нашого життя, а в умовах карантину його роль важко переоцінити. Тому, пропоную дати можливість діткам трішки поспілкуватись.

Мета: вчити дітей особливостям діалогічного мовлення: зв’язано, по черзі, виразно будувати питання та відповіді; активізувати в мові дітей різні словесні форми ввічливості; пояснити правила мовної поведінки під час діалогу; познайомити з правилами користування телефоном, його функціями та можливостями; розвивати уважність, мислення та пам’ять; виховувати культуру спілкування.

Обладнання: мобільний телефон, Чарівна торбинка.

Хід заняття

  1. Сюрпризний момент. «Чарівна скринька» з мобільним телефоном.

Запропонуйте дитині відгадати загадку:

Він на відстань не зважає,

З ким попросиш з тим з’єднає.

Як почуєш звук-рингтон

Треба брати (Телефон).

  1. Бесіда з дітьми про правила користування мобільним телефоном, а також основні (базові) правила ведення телефонної розмови.(Доданок1)
  2. Практична діяльність. Допоможіть дитині знайти потрібний номер та встановити з ним зв’язок. (увімкніть мікрофон)
  3. Діалог вихователя з дитиною. Під час розмови слідкуйте за мовою дитини, допомагайте будувати питання та відповіді .

Допоможіть ввічливо завершити розмову.

  1. Підсумок заняття. Підводячи підсумок, поцікавтесь у дитини:
  • Кому ти телефонував(ла)?
  • Про що говорили?
  • Чи сподобалося тобі говорити по телефону?
  • Чи можна телефонувати кому завгодно?
  • Чому?
  • Чи можна брати телефон без дозволу дорослих?

03.04.2020 року

Казка. ЛЕТЮЧЕ ДЕРЕВО (Юрій Ярмиш)

Хмаринки пливуть у небесній блакиті. Хмаринки… Он схожа на білу троянду. Там он – як корабель з вітрилами. А на самісінькому обрії – наче Рожеве Дерево летить, махає дивним віттям…
А й справді – було таке Дерево. Росло на нашій землі, тяг• нулося до чистого неба і мріяло:
– В мене віти – мов крила. Та й на інших я не схоже. Бо рожеве. Ой, коли б хто знав, як набридло мені тут! Кожен день ті ж самі берізки та ясени … Вітре-вітрило, чародію небесний, понеси мене в небо, кудись на край світу, тільки далі від нашоого лісу! – Це я мо-о-жу! – зашелестів у лісових вершинах Вітер..Це я мо-о-жу! А чи не жалкуватимеш потім? Бо я й сам не знаю, де опущу тебе … І ще знай: чарівна сила моя діє лише раз …
– Ой Вітроньку,- благало Дерево,- мені все одно, де жити, тільки б з хмарками привітатися, далі від нашого лісу залетіти!
– Гар-а-а-азд! – погодився Вітер.- А тепер трима-а-ай-ся!
Він розігнався, вхопив Дерево за віти, висмикнув з корінням і поніс до хмар.
А воно раділо:
– Ой, як гарно! Хай усі бачать, що й дерево може, як птах, літати! Хай усі знають: в якій землі захочу, там і пущу коріння!
І понic Вітер оте Рожеве Дерево над озерами й морями, над горами й лісами. А коли зморився в дорозі, опустив його біля теплої річки – корінням у якусь ямку. Дмухнув, присипав воггкою землею:
– Рости на здоров’я! В мене справ – не перелічити. Прощавай!
Роздивилося Рожеве Дерево навкруг себе. Райдужні пташки літають, високі, без жодної гілочки дерева ростуть – тільки на Bepxівкax велике, як лопухи, листя хитається.
Прудкі руді звірята з довгими хвостами з дерева на дерево скачуть. Спека – аж трава у полудень жухне. І нічого схожого на рідний ліс. Ні білих берізок, ні ясенів, ні набридлого Соловейка.
Рожеве Дерево перезнайомилося з усіма сусідами та й стало собі рости. Виявилося, що непосидючі руді звірятка звалися мавпочками. Вони чіплялися хвостами за гілки, весело розгойдувалися, вилазили на самісінькі верхівки. дерев. Райдужні пташки пронизливо галасували, свистіли вдень і вночі.
Незабаром на Рожевому Дереві дозріли зернятка. Тепер воно чекало, коли навколо зашумлять дрібним листом рожеві паpocтi – його маленькі діти.
Та зернятка падали в розпечений грунт і, мабуть, всихали там.
Жодної парості не з’явилося поруч. І це дуже непокоїло Дерево …
Минав час. Рожеве дерево вже стало забувати свій ліс. Колишнє життя здавалося йому давнім сном, сивою казкою.
Але одного тихого ранку воно несподівано побачило на своїй гілці сіренького Соловейка і жовтогарячу Іволгу!
Зраділо Дерево:
– І вам теж набридло серед берізок і кленів? Хочете тут оселитися?
– Ні, зовсім не набридло! – відповів Соловейко.- Просто в наших краях зараз холодно. Зима!
І Соловейко з Іволгою почали шукати комашок – вони зголодніли в довгій дорозі.
Другого дня Рожеве Дерево знову спитало:
– Чому ви не співаєте, як оці райдужні пташки? Хіба вам тут не подобається?
– Ми співаємо тільки вдома, на рідній землі! – відказав Соловейко.
Пташки гостювали кілька місяців, а там стали збиратися в дорогу.
– Уже надходить весна! Тепло стане в нашому лісі! – рааділа Іволга.
– Я гарно, коли гілочки прикрашаються бростю, коли зелене листячко полонить увесь ліс! – мріяв Соловейко.
Дерево слухало пташок, а далі тихенько попросило:
-. Я одне тут.- В його шелестінні Соловейко з Іволгою почули сум.- Діточок немає … Візьміть, будь ласка, мої зернятка – киньте іх в тому лісочку, на тій самій галявині, де я народилося …
І знову минав час. Тепер Рожеве Дерево щороку нетерпляче чекало Соловейка й Іволгу:
– Ну, як там? Чи проклюнулися з моїх зерняток малі діти, чи живі-здорові?
– Проклюнулися! Ростуть, зеленіють, живі й здорові! А такі вже милі та гарні. Вам кланяються, у гості до себе запрошують!
Одного дня до Дерева навідався сам чародійник Вітер:
– Як тобі в цих місцях? Переказували мені – не дуже добре.
– Хочу додому, на рідну землю… – зашелестіло Дерево кожною гілочкою.
– Але я ж казав тобі, моя сила діє лише раз. Чому ж ти тоді не послухало?
– Хай шумлять восени холодні зливи, хай лютує мороз узимку,- хочу до рідного лісу!
Вітер схвилювався. Війнув крилами.
– Гаразд, спробую якось тобі зарадити!
… Хмаринки пливуть у небесній блакиті.
Хмаринки …
Он – схожа на білу троянду. Там он – як корабель з вітрилами.
А на самісінькому обрії Дерево Рожеве летить, тріпоче дивним віттям.
Рідну землю вітає

02.04.2020 року

Моя сімя. Диванчик для моєї родини. ( Підсумкове. Дитина у соціумі + конструювання)

Мета: продовжувати розвивати активне мовлення, пам’ять, мислення, дрібну моторику рук; закріпити набуті знання про родину та сімейні зв’язки, вчити конструювати диван з конструктору лего за інструкцією; виховувати любов до рідних, інтерес до конструювання.

Обладнання:  фото та відео з домашнього архіву, конструктор Лего, інструкція.

Хід заняття

  1. Психогімнастика «Доброго ранку»

Доброго ранку, сонце привітне,

Доброго ранку, небо блакитне,

Доброго ранку, в небі пташки,

Доброго ранку, мені і тобі.

  1. Перегляд пам’ятних сімейних фото та відео з домашнього архіву.

Переглядаючи фото чи відео, згадайте:

– Коли це було?

– Хто на фото?

– Що ви робили в той день?

– Які емоції відчуваєте під час перегляду? Тощо.

  1. Пальчикова гра « Моя сім’я »( картинка 1)
  2. Мотивація дитини. Запропонуйте дитині зробити з конструктору диванчик для вашої сім’ї. Роздивіться та обговоріть інструкцію. (картинка 2)
  3. Конструювання. Під час роботи слідкуйте за правильним поетапним конструюванням, допомагаючи та підказуючи дитині за потребою.
  4. Підсумок заняття:

– Навіщо ми зробили диванчик?

– Кого ми запросимо на диванчик?

01.04.2020 року

Читання казки «Зайчикова хатка», малювання хатинки для лисички. (літературна скринька + малювання)

Мета: розвивати слухову увагу та пам’ять, мовлення, дрібну моторику рук; продовжувати вчити дітей уважно слухати казку, міркувати, робити висновки; закріплювати навичку малювати великі та маленькі предмети, які складаються з квадрату, прямокутника та трикутника; виховувати співчуття та чуйне відношення до оточуючих.

Обладнання: ілюстрації  по темі, прості олівці (для дорослого та дитини), пензлики, фарби, непроливайки, серветки, аркуші.

Хід заняття

  1. Психогімнастика «Весняна квітка» ( запропонуйте дитині уявити, що в її долоньках тендітна весняна квітка, яка вона? Тримайте квітку обережно та ніжно)
  2. Читання казки «Зайчикова хатка».

Читайте казку повільно, з інтонацією, показуючи дитині відповідні ілюстрації.

  1. Бесіда-обговорення казки.

Обговоріть з дитиною зміст казка, звертаючи увагу дитини на поведінку героїв. Оцініть їх вчинки.

  • Про кого казочка?
  • Чому лисичка вигнала зайчика?
  • З чого були зроблені хатинки?
  • Хто намагався допомогти зайчику?
  • Кому вдалося допомогти зайчику?
  • Що сталося з лисичкою?
  • Де вона тепер буде жити?
    1. Дидактична гра «З чого зроблене» (поміркуйте разом з дитиною про те, з якого матеріалу можна зробити хатинку. Який матеріал підходить найкраще? Чому?)
    2. Мотивація дитини. Запропонуйте дитині намалювати хатинку для лисички.
    3. Фізкультхвилинка . Руханка-«У оленя є свй дім» (за посиланням
  1. Образотворча діяльність.

Покажіть дитині зразок намальованої хатинки, обговоріть деталі мал

юнку. Створюйте малюнок етап за етапом спочатку олівцем, допомагайте дитині, але не робіть за неї. Слідкуйте за осанкою дитини та правильним триманням олівчика. Після того, як намалювали хатинку олівцем, можна її розфарбувати фарбами, слідкуйте, аби дитина не виходила за межі.

  1. Підсумок заняття.
  • Яку добру справу ми з тобою зробили?
  • Чи всім потрібне житло?
  • Чому?

31.03.2020 року

Як кішечка загубилася

Мета: розвивати мислення, діалогове мовлення; формувати навички безпечної поведінки, свідоме розуміння дітьми цінності власного здоров’я; дати поняття про спецслужби їхні знаки відмінності, допомогу яку вони можуть надати, способи зв’язку з цими службами; навчати  дітей правил поведінки у надзвичайних ситуаціях, користуватися телефоном уміння орієнтуватися та швидко реагувати в екстремальних ситуаціях; спонукати до пошуку виходу з тієї чи іншої небезпечної ситуації; виховувати  уважність, організованість, дисциплінованість.                                                                                             

Обладнання: картинки, іграшкові кішечка та собака, іграшковий телефон.

                                                   Хід заняття           

  1. Психогімнастика «Чарівні перетворення»

Дорослий говорить:

Кругом себе повернися, в кошенятко (гусенятко, цуценятко тощо) обернися.

Під час гри запропонуйте зобразити ласкаве кошеня, що просить молочка в господарки; каченя, що йде до ставка; сердите цуценя тощо.

  1. Сюрпризний момент. Поява сумної кішечки яка розповідає дитині, що через свою допитливість та необачність вона потрапила в дуже небезпечну пригоду:
  • Поки моя матуся відпочивала, я вийшла на вулицю там було так сонячно і цікаво. Я гарно погралася, а коли вирішила повернутися додому побачила біля входу велику собаку, а я дуже боюся собак. Що мені тепер робити, як повернутися до матусі?
  1. Міркування.

Дорослий пропонує дитині поміркувати:

  • Що кішечка зробила не правильно?
  • Які ще небезпечні ситуації можуть статися з малюком, який опинився на вулиці сам?
  • Чим ми можемо допомогти котику?
  • До кого можна звернутися за допомогою?
  1. Дидактична гра «Що кому потрібно для роботи та що зайве»

Показати дитині картинки – зображення представників професій та інвентарю:

  • Назви, люди яких професій зображені на картинці?
  • В яких небезпечних ситуаціях вони нам допомогають?
  • Виберіть ті предмети, які їм необхідні для роботи.
  • Вибери предмети, які зайві.
  1. Гра «Набери номер»

Дорослий пропонує дитині набрати номер тієї чи іншої рятувальної служби на іграшковому телефоні, слідкуючи та промовляючи кожну цифру. Після набору номера дорослий виконує роль диспетчера будуючи розмову за допомогою конкретних питань.

  1. Підсумок заняття

Дорослий разом з дитиною запитують у кішечки:

  • Чи можна виходити на вулицю без дорослого?
  • Чому?
  • Що треба робити, якщо опинився у небезпеці?

30.03.2020 року

Тема:  Комахи (інтегроване заняття з екологічного виховання)

Мета: сприяти розвитку спостережливості в природному середовищі; поповнити знання дітей про світ комах; учити розпізнавати найпоширеніших комах за виглядом і способом пересування; закріпити в активному словнику назви комах, збагачувати словниковий запас; формувати уявлення про те, що будь – яка істота має право на життя; вчити емоційно реагувати на поведінку представників світу комах (радіти барвистому метелику, дивуватися спритності коника – стрибунця, цікавитися працею бджілки),
не завдавати шкоди природі; закладати основи екологічного виховання; виховувати бережне ставлення до комах.

Обладнання: ілюстрації по темі, обладнання для ліплення (дощечка, стека, пластилін, вологі серветки), медові пряники.

Хід заняття

  1. Психогімнастика «Лагідний промінчик» (запропонуйте дитині впіймати уявний лагідний промінчик сонця, поміркуйте, який він. Поділіться промінчиком один з одним)
  2. Відгадування загадки:

Вони всюди проживають,

По шість ніжок вони мають.

Можуть мати ще і крила.

Це не птах і не людина? (комашки).

  1. Бесіда про комах

Розкажіть дитині про маленьких істот, які живуть поруч та приносять багато користі природі, про комах.

– А яких комашок ти знаєш? (відповідь дитини)

– Що комашки робили взимку? (відповідь дитини)

Поміркуйте разом з дитиною, чого не можна робити по відношенню до комашок?  (не ловити, не наступати, не брати до рук. Не саджати у баночки та коробочки)

  1. Емпатична ситуація  «Зламане крильце, лапка». 

Уявіть себе комашкою, яку хлопчик взяв у ручки. Він розглядає вас. Але що це? Стало темно. Хлопчик поклав вас у коробочку. Ви хочете вийти на світло, ви побачили тоненьку щілинку в коробочці, ви спробували вилізти, але зламали ніжку чи крильце. Розкажіть, щоб ви відчули? Тож, завжди, перш., ніж щось робити, подумайте, чи ваші дії не зашкодять комусь.

  1. Розгадування загадок та розгляд картинок:

1.Жучок цей – яскравий, моторний,

Спинка червона у крапочку чорну.

Сам симпатичний, хоч і маленький,

Гарний на вроду він та веселенький. (Сонечко)

– Який жучок-сонечко?

– Чому він має таке забарвлення?

– Яка хатинка у цього жучка?

Фізкультхвилинка (муз.пауза) «Бедрик»

  1. Все літо літаю у поле, до гаю,

Збираю медок із різних квіток.

Кого не злюблю, того жалом жалю. (Бджола)

  • Яка бджілка?
  • Чому вона літає по квітках?
  • Навіщо збирає пилок та квітковий нектар?
  • Куди бджілка приносе зібраний нектар?
  1. В мене довгий хоботок,
    З квіт збираю я пилок.
    Ще яскраві крильця маю,
    Безтурботно я літаю.(Метелик)

– Який метелик?

– Чому не можна торкатися крил метелика?

– Чим живиться метелик?

  1. Образотворча діяльність.

Запропонуйте дитині зліпити з пластиліну жучка-Сонечко:

1.Розгляньте разом зразок та обговоріть деталі (частини тіла комахи, кольори, розмір тощо)

  1. Зробіть пальчикову гімнастику:

Прилетіло сонечко

На мою долонечку.

По всіх пальчиках ходило,

А з мізинчика полетіло.)

  1. Зліпіть комашку, допомагаючи дитині за потребою.
  2. Підсумок заняття

– Яких комашок ми сьогодні побачили? (бджілку, метелика, сонечка,)

– Що станеться з квітами, пташками, якщо зникнуть комахи?

–    Хто з комах найпрацьовитий?

–    Які комашки жалять?

–    Кого називають «летючими квітами»?

–    Як слід відноситися до комах?

Заняття закінчується.

27.03.2020 року

Онлайн гра з використанням інноваційних технологій

«Маленькі розвідники»

Мета: розвивати активне мовлення, увагу, мислення; вчити дітей отримувати та передавати голосові повідомлення за допомогою Viber; дати поняття про професію розвідника, основні ознаки розвідника; закріпити та поповнити знання про час, дні тижня, пори року, стан погоди; спонукати до спостереження за довкіллям; виховувати  допитливість, комунікабельність.

Обладнання: телефон(рація) з виходом до мережі інтернет та доданком Viber.

Хід гри

  1. Бесіда – обговорення правил гри з батьками.

Правила гри: гра відбувається онлайн. У певний  час, діти разом з батьками приєднуються до гри. Після прослуховування голосового повідомлення – привітання вихователя, діти разом з дорослим створюють та надсилають коротке голосове повідомлення – відповідь.

Гра будується на питаннях  вихователя та відповідях  дітей. За кожну правильну відповідь нараховується бал. Наприкінці гри бали підсумовуються і вазначаються найкращі розвідники. Питання добираються відповідно до обраної теми.

  1. Гра.

Вихователь:

  • Доброго дня, маленькі розвідники! Зв’язок…

Діти :

  • Доброго дня, Юлія Сергіївна! Зв’язок…

Вихователь:

  • Звітуйте, яка обстановка на ваших об’єктах. Як ваші справи? Зв’язок…

Відповіді дітей

Вихователь:

  • Яка сьогодні дата? Зв’язок… (Відповіді дітей)
  • Який сьогодні день тижня? Зв’язок… (Відповіді дітей)
  • Яка зараз пора року? Зв’язок… (Відповіді дітей)
  • Яка сьогодні погода? Зв’язок… (Відповіді дітей)
  • Що ти сьогодні бачив(ла) цікавого? Зв’язок… (Відповіді дітей)
  • Що ти сьогодні зробив(ла) корисного? Зв’язок… (Відповіді дітей)
  • Що ти сьогодні з’їв(ла) корисне? Зв’язок… (Відповіді дітей)
  1. Підсумок гри. Визначення кращих розвідників.

26.03.2020 року

У казковій країні (інтегроване заняття з розвитку зв’язного мовлення та математики)

Мета: розвивати діалогічне мовлення, логічне мислення,  пам’ять, увагу; поповнювати активний словник  словами-ознаками; перевірити вміння дитини порівнювати  групи предметів і закріпити поняття «порівну»; закріплювати знання дітей про геометричні фігури круг, квадрат, трикутник та прямокутник, а також порівнювати фігури за розміром та кольором; удосконалювати навички кількісної та порядкової лічби в межах 5, вміння орієнтуватися на аркуші; формувати практичні навички  розглядати предмети виокремлювати в них основні складові конструкції, їх співвідношення за розмірами, формою, розташуванням; створювати власні роботи за зразком, малювати будиночок; виховувати  інтерес до логіко-математичної діяльності, прагнення знаходити свої шляхи розв’язання завдань

Обладнання: казка «Колобок», картинки по темі, кольорові олівці.

Хід заняття

  1. Психогімнастика «Тиша»

Запропонуйте дитині порухатися під музику, коли музика стихає, дитина зупиняється і слухає тишу. Дорослий тихим голосом дає команду дитині: підняти праву руку, зробити крок лівою ногою, заплющити очі тощо. Дитина виконує завдання так, аби не сполохнути тишу.

  1. Сюрпризний момент – казка «Колобок»

Покажіть дитині книжку, не показуючи яка саме книжка. Загадайте загадку:

Так набридло на віконці

Все на сонечку сидіть.

Я візьму і покочуся,

Щоб побачити весь світ. («Колобок»)

Подивіться разом з дитиною книжку пригадуючи героїв та сюжет казки.

Запросіть дитину у гості до казки, аби змінити кінцівку та врятувати Колобка.

  1. Переказ казки.

Поросіть дитину розповісти вам казку, при цьому слідкуйте за сюжетом та вимовою дитини. Зупиняючи періодично задаючи питання (напр.):

  • Який колобок? (круглий, жовтий, запашний, веселий тощо)
  • Чому він втік від бабусі та дідуся?
  • Кого зустрів у лісі першим? (Зайчика)
  • Зайчик який? (пухнастий, сірий, вухастий тощо)

Запропонуйте дитині розіграти діалог по ролях, беручи на себе роль зайчика.

Після пісеньки зверніться до Колобка з проханням:

3.1  Зайчик: Гарно ти співаєш. Я не буду тебе їсти, якщо допоможеш мені моркву          розкласти всім зайчатам, а то я рахував і не знаю чи всім вистачить чи ні? (картинка)

Під час виконання завдання, задайте дітям наступні запитання:

  • Скільки зайчиків?
  • Скільки морквинок?
  • Чого більше? Чи менше?

Поясніть дитині поняття «порівну».

  • «Пальчикова гра»

Зайчик вушками махає,

зайченяток розважає.

Зайчик взяв свій барабан.

І сказав він бам, бам , бам.

3.3 Продовжуйте переказ казки

  • Кого зустрів Колобок другим у лісі? (вовка)
  • Вовк який? (сірий, небезпечний тощо)

Запропонуйте дитині розіграти діалог по ролях, беручи на себе роль вовка.

Після пісеньки зверніться до Колобка з проханням:

Вовк: Колобок, колобок, я тебе не з’їм, якщо допоможеш мені зробити домашнє завдання з математики, треба вставити пропущені цифри.(Картинка)

  • Продовжуйте переказ казки
  • Кого Колобок зустрів після вовка?
  • Ведмідь який? ( великий, коричневий, клишоногий тощо)

Запропонуйте дитині розіграти діалог по ролях, беручи на себе роль ведмідя.

Після пісеньки пограйте в гру.

Колобок уміє грати,                                    В нього запитань багато –

В наші руки потрапляти.                            Будемо відповідати.

  • Скільки колобків у казці (…)?
  • Скільки вушок у зайчика?
  • По скільки хвостиків у кожної тваринки?
  • Скільки тварин у казці?
  • Якщо слон великий, то мишка (….)?
  • Якщо дерево високе, то травичка …низенька?
  • Якщо ведмідь важкий, то пир’їнка…?
  • Якою рукою ти їси?
    • Фізкультхвилинка «Колобок» (картинка)
    • Продовжуйте переказ казки
  • Хто був останнім на шляху Колобка?
  • Лисичка яка? (руда, пухнаста, хитра тощо)

Запропонуйте дитині розіграти діалог по ролях, беручи на себе роль лисички.

Після пісеньки зверніться до Колобка:

Лисиця: Ой колобок, рум’яний бочок. Не бійся я тебе не з’їм, тільки допоможи мені будиночок збудувати. (картинка)

Розгляньте разом з дитиною картинку-завдання, попросіть дитину назвати всі зображені фігури та порахувати їх. Намалюйте будинок та попросіть дитину розфарбувати його за інструкцією.

  1. Підсумок заняття.
  • Чи вдалося нам врятувати Колобка?
  • Як ти гадаєш, чи можна самому ходити до лісу?
  • Чому?

25.03.2020 року

Вихователь Мелешкіна Ю.С.

Літературна скринька + малювання.

Тема Читання вірша П.Король “Навесні”+ малювання “Перші квіти”.

Шановні батьки, пропоную вам прочитати вірш своїй дитині.

Навесні
Навесні в гайок піду,
Першу квіточку знайду,
Біля квіточки помрію,
Разом з нею порадію,
І вона всміхнеться
До мойого серця.
(П. Король)

Розгляньте картинки перших квітів, або під час прогулянки на вулиці.

Надайте можливість дитини зобразити побачене на папері. Допоможіть під час виконання, але не робіть це замість неї

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *