Річний звіт про діяльність  Конотопського ДНЗ №11 “Вітерець” за  2023-2024 навчальний рік

Річний звіт про діяльність 

Конотопського  дошкільного навчального закладу (ясла – садок)

№ 11 “Вітерець” за  2023-2024 навчальний рік

Нестеренко Галини Миколаївни

Конотопський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №11 «Вітерець» організовує освітній процес із здобувачами дошкільної освіти  згідно з діючим на території України режимом воєнного стану, відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» (далі – Указ), затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», Закону України «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 08.05.2024 № 3684-ІХ. Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Указу Президента України «Про затвердження плану дій щодо реалізації Стратегії національно-патріотичного виховання на 2020-2025 роки» від 09.10.2020 № 932, Базового компонента дошкільної освіти, розпорядження КМУ «Про схвалення Концепції Державної цільової соціальної програми національно-патріотичного виховання на період до 2025 року» від 09.10.2020 № 1233-р, Положення про дошкільний навчальний заклад (затвердженого постановою КМУ від 20.03.2003 № 305 (редакція від 10.02.2021), Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів (затвердженого наказом МОЗ від 24.03.2016 № 234), Постанови КМУ від 24.03.2021 р. № 305 “Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку”, Листа МОН від 20.06.2023 р. № 1/8820-23 “Про організацію безпечного освітнього простору в закладах дошкільної освіти та обладнання укриттів”, Листа МОН № 4/1798-23 від 31.05.23 року «Про організацію діяльності закладів дошкільної освіти в літній період в умовах воєнного стану», листа МОН від 17.05.2023 №1/6990-23 «Про підготовку закладів освіти до нового навчального року та проходження осінньо-зимового періоду 2023/24 року», Листа СОІППО від 16.08.2023 № 371/11-07 «Методичні рекомендації щодо організації діяльності закладів дошкільної освіти та початкової школи у 2023 – 2024 навчальному році»,Освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина», парціальних програм, які рекомендовані МОН України, Колективного договору між адміністрацією, профспілковим комітетом та трудовим колективом, Правил внутрішнього трудового розпорядку, посадових інструкцій та власного Статуту.

Організація освітнього процесу закладу дошкільної освіти у 2023 – 2024 навчальному році була спрямована на  надання дошкільникам високоякісної дошкільної освіти в умовах воєнного стану, ефективного педагогічного впливу на розвиток особистості дитини. Педагогічний колектив організовував роботу за єдиною методичною проблемою «Формування національної свідомості та патріотизму у наймолодших громадян України», та спрямовував свою діяльність на модернізацію змісту дошкільної освіти за оновленим Базовим компонентом дошкільної освіти. Колектив ЗДО протягом навчального року працював над такими пріоритетними завданнями:

  1. Продовжувати роботу з розвитку основ патріотичної свідомості дошкільників з високими морально – духовними якостями, навичками культури спілкування, знаннями про українську культуру та звичаї, як важливими чинниками національно – патріотичного виховання.
  2. Створення належних умов для безпечної життєдіяльності учасників освітнього процесу згідно вимог чинного законодавства та безпекової ситуації. Формування у здобувачів освіти активної життєвої позиції щодо власного здоров’я та елементарної життєвої компетенції з питань безпеки. Виховання основ безпечної поведінки у дітей та культури безпеки дорослих. Дотримання вимог відповідального ставлення до життя та здоров’я дітей.
  3. Забезпечення психологічного супроводу всіх учасників освітнього процесу.

4.Сприяти підвищенню та налагодженню зв’язків і підтримки педагогічного партнерства ЗДО з батьками вихованців шляхом залучення їх до змішаної форми навчання.

Основним та незмінним завданням всіх працівників було, є і залишається збереження життя та здоров’я дітей, організація безпечним умов для їх перебування у закладі дошкільної освіти.

Методична робота з педагогічним колективом здійснювалася як під час дистанційної роботи ЗДО, так і очної форми в умовах воєнного стану з використання новітніх засобів спілкування та навчання за допомогою ІКТ та мережі Інтернет.

Адміністрацією ЗДО забезпечене своєчасне проходження курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників.

До Сумського ОІППО направлено Довгаль Ольгу Романівну (вихователя), Ладуху  Наталію Михайлівну  (вчителя – логопеда), Родічеву Ольгу Петрівну (вихователя), Федосенко Ольгу Михайлівну (вихователя) відповідно перспективного плану проходження курсів підвищення кваліфікації.

Курси підвищення кваліфікації проходили в онлайн форматі у зв’язку з оголошеним на території України воєнним станом, які передбачали набуття слухачами нових та/або вдосконалення раніше набутих компетентностей у межах професійної діяльності, підвищення професійного рівня та професійної компетентності. Педагоги дізналися більше про психологію дошкільнят, засвоїли нові практичні прийоми роботи із здобувачами освіти в онлайн форматі та змішаній формі навчання. Мали можливість розвинути креативне та критичне мислення. Набули практичних навичок щодо реалізації сучасних інноваційних практик у освітньому процесі ЗДО.

З метою  якісної організації атестаційного процесу у вересні  2023 року відбулась нарада при директорові (завідувачу), на якій були окреслені основні завдання щодо забезпечення організації та проведення атестації, дотримання системи комплексної оцінки діяльності педагогів, посилення контролю за дотриманням нормативно-правових засад атестаційного процесу. Члени  атестаційної комісії, закріплені за педагогічними працівниками, які атестуються, вивчали досвід  та результативність їх  роботи,  аналізували дотримання нормативно-правових засад атестаційного процесу.

Із 22 педагогічних працівників у 2023 – 2024 навчальному році атестувалося 6 педагогічних працівників, з них 4 – відповідно перспективного плану атестації: вихователь Антоненко Н. І., вихователь Дуброва Н. А., вихователь Козіонна О. Г., вихователь – Пилипчук О. М., 2 педагогічні працівника атестувалися позачергово – музичний керівник Бобир Л. В. та вихователь Федосенко О. М. Хід проведення атестації відбувався відповідно плану та графіку засідань.

6 педагогічних працівників підвищили кваліфікаційну категорію:

«спеціаліст вищої категорії» – Антоненко Н. І.;

«спеціаліст першої категорії» – Дуброва Н. А., Козіонна О. Г.,

Федосенко О. М.;

«спеціаліст другої категорії» – Бобир Л. В., Пилипчук О. М.

Педагогічні працівники, які атестувались, були активними учасниками садових і міських методичних заходів, методичних об’єднань, малих колективних форм методичної роботи.

У 2023 – 2024 навчальному році педагогічні працівники закладу дошкільної освіти  взяли за основу програмно – методичне забезпечення освітнього процесу Переліком  навчальних  видань,  рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в закладах дошкільної освіти у 2023-2024 навчальному році, що розміщені на сайтах Міністерства освіти і науки України (www.mon.gov.ua), Інституту інноваційних технологій і змісту освіти (www.iitzo.gov.ua). Педагоги закладу протягом року відстежували оперативну інформацію про нові програми, посібники та іншу навчальну літературу, рекомендовану Міністерством, публікації у фахових періодичних виданнях для застосування в освітній роботі з дітьми.

Заклад дошкільної освіти здійснює освітню діяльність згідно Базового компонента дошкільної освіти, комплексної Освітньої  програми  для дітей від 2 до 7 років «Дитина».

З метою покращення якості надання освітніх послуг у закладі дошкільної освіти педагогічні працівники використовували парціальні програми, альтернативні методики та технології.

З метою підвищення педагогічної майстерності педагогів, спрямовуючи освітній процес на виконання основних завдань, були заплановані та проведені протягом 2023 – 2024 навчального року різні форми методичної роботи.

Проведені педагогічні ради відзначались актуальністю, науковістю та доцільністю тематики, інноваційними підходами до їх проведення з використанням інтерактивних форм і методів. Тематика проведених педагогічних рад відповідала ключовим завданням на навчальний рік

  • «Підсумки та аналіз діяльності ЗДО за 2022-2023 навчальний рік та літній період 2023 року. Завдання, перспективи та пріоритетні напрямки роботи ЗДО на 2023-2024 навчальний рік»;
  • «Сучасні підходи організації освітнього процесу з питань безпеки життєдіяльності у закладі дошкільної освіти»;
  • «Забезпечення системи освітнього процесу з національно – патріотичного виховання як основи формування соціально – громадянської компетентності засобами ігрової діяльності у закладі дошкільної освіти»;
  • «Підсумки роботи  закладу дошкільної освіти за 2023-2024 навчальний рік. Підготовка до літнього оздоровчого періоду 2024 року».

У Конотопському ЗДО №11 «Вітерець» проведене методичне об’єднання музичних керівників закладів дошкільної освіти міста «Розвиток особистості дитини засобами музичного виховання в закладі дошкільної освіти». Вихователь – методист Ліонченко М. В. брала участь, як доповідач, у методичному об’єднанні середніх груп закладів дошкільної освіти міста «Соціально – моральний розвиток дошкільників: основні завдання та шляхи реалізації».

Впродовж навчального року педагогічний колектив працював над обраними темами із самоосвіти, підвищуючи свій професійний рівень саморозвитку, самовдосконалення.

Проведені заплановані інноваційні форми роботи з педагогами:

– Майстер – клас «Екологічна казка як метод формування екологічної культури»;

– Коучинг «Національно – патріотичне виховання дошкільників у контексті сьогодення»;

–  Семінар – практикум «Ми українці, і нам є чим пишатися»;

– Заняття з елементами тренінгу «Педагогічна ідея – це крила, на яких злітає педагогічна творчість»;

– Ділова гра «Щоб дитяче життя оберігати, знання й уміння треба мати».

Методична робота з педагогічним колективом проводилася як в умовах дистанційної роботи закладу, так і змішаної форми та була спрямована на підвищення професійного рівня шляхом перегляду вебінарів, засідань, вивчення передового досвіду колег.

Проведені педагогічні години, де розглядалися актуальні питання, підводилися підсумки, обговорювалися нагальні питання.

Заплановані та проведені відкриті покази освітньої взаємодії з дітьми

педагогами, які атестувалися:

– Інтегроване заняття за спадщиною В. О. Сухомлинського «Чарівний світ цікавинок у природі восени» – вихователь Пилипчук О. М.;

– Інтегроване заняття з пріоритетом оздоровчо – валеологічного спрямування «У гості до Здоров’ячка» – вихователь Козіонна О. Г.;

– Заняття з елементами ТРВЗ з дітьми раннього віку «Зимова прогулянка» – вихователь Антоненко Н. І.;

– Інтегроване заняття з екологічного виховання із пріоритетом природничо – дослідницької діяльності «Екопатруль поспішає на допомогу» – вихователь Дуброва Н. А.;

– Розвагу – квест з музичного виховання дошкільників «На гостини до Звуковинки» – музичний керівник Бобир Л. В.;

– Інтегроване заняття із пріоритетом художньо – творчої діяльності «Як діти допомогли відшукати рукавичку» – вихователь Федосенко О. М.

Для забезпечення системного підходу до реалізації завдань дошкільної освіти в ЗДО функціонує методичний кабінет, який є науково – методичним осередком для педагогів та батьків. Педагоги закладу мають вільний доступ для користування методичними матеріалами та можливість задовольняти свої потреби у професійному самовираженню й самореалізації, саморозвитку та самовдосконаленні.

Протягом 2023 – 2024 навчального року оформлені матеріали з досвіду

роботи:

– «Використання засобів ТРВЗ під час освітньої взаємодії із здобувачами дошкільної освіти» – вихователь Наталія Антоненко;

– «Формування екологічного світогляду дошкільників шляхом взаємодії з природним довкіллям» – вихователь Дуброва Н. А.;

– «Виховання у здобувачів дошкільної освіти свідомого ставлення до власного здоров’я як найвищої цінності» – вихователь Козіонна О. Г.;

– «Розкриття творчого потенціалу дошкільників в нетрадиційних техніках малювання» – вихователь Федосенко О. М.

Поширювався педагогічний досвід вихователя – методиста

Ліонченко М. В. «Розвиваючі ігри як ефективний засіб формування життєвих компетентностей здобувачів дошкільної освіти».

У закладі здійснювали свою роботу гуртки різного спрямування на  безкоштовній основі згідно затверджених Парціальних та авторських програм: «Чомусики», «Співаночка», «Мовні перлинки», «Веселі музики», «Маленькі грації», «Казкарик», «Цікавий дивосвіт», «Безпека малюка», «Ми – маленькі українці», «Чарівна майстерня», «Казкова фізкультура», «Барви натхнення», «Природолюб».

Педагогічні працівники закладу постійно збагачували свій педагогічний досвід, опрацьовуючи новинки методичної літератури, працюючи з Інтернет ресурсами.

Всі форми роботи були дієвими та оперативними за рахунок розуміння педагогами актуальності питань, що розглядалися, різнобічного і ґрунтовного аналізу освітнього процесу, його позитивних сторін.

Педагогічний колектив упродовж навчального року працював над обраними темами із самоосвіти, підвищуючи свій професійний рівень. Теми обрані педагогами для поглибленої роботи є актуальними на сучасному етапі модернізації дошкільної освіти.

Слід створити умови для досягнення у 2024 – 2025 навчальному році стійкої мотивації педагогів на зростання професійної майстерності, на мобільність колективу щодо впровадження ідей, нововведень, активізувати роботу педагогів над індивідуальною методичною темою з метою підвищення рівня їх професійної компетентності.

Організація освітнього процесу з дітьми дошкільного віку

У закладі дошкільної освіти створений сучасний дизайн групових кімнат та приміщень закладу, коридорів та сходів, який є доступним, безпечним, розвивальним, орієнтованим на особистісний розвиток дитини задля реалізації її індивідуальної освітньої траєкторії. Пріоритетності набувають варіативні моделі організації освітнього процесу із застосуванням сучасних технологій, освітніх програм, послуг, предметно – ігрового обладнання. У вікових групах створено достатньо простору для організації різних видів діяльності та вільної гри. Груповий простір зонований на гамірні та тихі зони, облаштовані осередки за інтересами. Візуальне оформлення простору є одним із складників освітнього простору ЗДО. Простір, у якому знаходяться діти, наповнений їхніми світлинами, мистецькими роботами, матеріалами,  що відповідають тематиці дня/тижня, індивідуальним інтересам тощо. Застосування запропонованих матеріалів сприяє формуванню у дітей мотивації до вивчення теми дня/тижня, збагаченню їхнього словника, закріпленню знань та умінь, отриманих під час активностей, розвитку дитячої творчості.

Педагогічні працівники закладу створили необхідні умови для повноцінної участі дитини в усіх видах ігор, що забезпечує «запуск» механізмів вільної самодіяльної творчої гри, під час якої розквітає самостійність, ініціативність, креативність, свобода вибору та життєві цінності дитини.

Більшість часу впровадження освітнього процесу відбувається індивідуалізовано і полягає у забезпеченні вихователями індивідуальної зони творчого розвитку дитини, що дозволяє їй на кожному етапі створювати освітню продукцію, спираючись на свої індивідуальні якості та здібності.

Педагоги більше уваги приділяють впродовж дня індивідуальним формам взаємодії дітей, стимулюють та мотивують спілкування дітей одне з одним, допомагають висловлюватися та коментувати свою діяльність, розвивати розумові навички та ініціативи.

Освітній процес у ЗДО характеризується інтеграцією різних видів діяльності та зміни форм організації дітей у малих підгрупах та індивідуально.

Педагог залишається центральною фігурою, що забезпечує якість освіти у закладі дошкільної освіти.

Реалізація освітнього процесу в ЗДО з використанням

дистанційної форми здобуття освіти

В умовах сьогодення у зв’язку із дією воєнного стану на території України, організація освітнього процесу відбувається з урахуванням безпекової ситуації та здійснюється за допомогою змішаної форми роботи.

З вересня 2023 року у закладі була організована дистанційна форма навчання здобувачів освіти в синхронному та асинхронному режимі. Під час організації освітнього процесу в дистанційному форматі враховували вікові особливості здобувачів дошкільної освіти:

  • молодший і середній дошкільний вік – 10 хв;
  • старший дошкільний вік – 15 хв.

Для проведення занять обов’язково отримували згоду батьків та надсилали відповідний матеріал.

Педагоги закладу здійснювали освітню діяльність на сайті закладу, розміщували конспекти занять, відеоматеріали, ігри, корисні матеріали щодо проведення роботи батьками з дітьми вдома. У соціальній мережі Facebook, на сторінці закладу публікували цікаві та корисні посилання, відео матеріали для роботи з дітьми. За допомогою мессенджера Viber педагоги та батьки всіх вікових груп завжди були на зв’язку та вирішували нагальні питання, надавали необхідні консультації, роз’яснення, рекомендації щодо проведення освітньої роботи з дітьми батьками вдома, пропонували ігри щодо збереження психічного, фізичного та емоційного здоров’я дітей в умовах воєнного стану та пам’ятки для психо – емоційного розвантаження дітей. Освітній процес у закладі освіти здійснювався постійно, завдяки дієво організованій співпраці з батьками здобувачів освіти.

У процесі подальшої роботи щодо організації освітньої діяльності ЗДО у дистанційному форматі слід звернути особливу увагу на такі аспекти:

  • організація навчання педагогічних працівників щодо дистанційної роботи з дітьми та надання їм методичної підтримки;
  • забезпечення педагогів необхідним обладнанням та доступом до Інтернету;
  • організація психолого-педагогічної підтримки та супровід усіх учасників освітнього процесу;
  • систематичність організації освітнього процесу з дітьми раннього та дошкільного віку. Бажано використовувати синхронне і асинхронне навчання.

В умовах запровадження дистанційної форми організації освітнього процесу батьки мають стати партнерами педагогічних працівників. Тобто перша робота має здійснюватися саме з ними, а вже далі з їхніми дітьми.

Освітня взаємодія із батьками здобувачів освіти

         Одним  із пріоритетних завдань ЗДО під час дії правового режиму воєнного стану на території України залишається налагодження комунікації з усіма учасниками освітнього процесу.

Враховуючи вікові особливості дітей дошкільного віку, ключовою передумовою налагодження ефективного та дієвого освітнього процесу є партнерська взаємодія між батьками та педагогічним колективом.

Педагоги за допомогою сайту ЗДО організовували взаємодію всіх учасників освітнього процесу, створили віртуальну бібліотеку, своєрідний банк освітніх ресурсів, постійно оновлюють і поповнюють інформаційне наповнення сайту, використовуючи ресурси онлайн-освіти, забезпечують залучення тимчасово переміщених дітей та їхніх сімей до різних програм з дошкільної освіти.

Задля забезпечення ефективності комунікації з батьками, вихователями й усіма задіяними в освітньому процесі, протягом 2023 – 2024 навчального року обирали оптимальні для виконання кожного конкретного завдання канали комунікації.

У складних умовах корисними були сервіси та інструменти комунікації в онлайн-режимі, а саме:

  • розміщення на сайті ЗДО рекомендацій для батьків щодо роботи з дітьми, відповідно до їхнього віку;
  • створення спільнот із батьками, вихователями, психологом, тощо в соціальних мережах Viber, Telegram, з використанням електронних платформ Zoom з метою надання інформаційно-освітніх та психолого-педагогічних послуг тощо.

Впродовж 2024 – 2025 навчального року педагогам ЗДО необхідно оновити добірку матеріалів, як друкованих, так і Інтернет – ресурсів для роботи з вихованцями та їхніми батьками у різних режимах  – офлайн/онлайн.

Створення безпечних умов організації освітнього процесу

Організація освітнього процесу у ЗДО залежить від безпекової ситуації у місті Конотоп. У 2023 – 2024 навчальному році заклад дошкільної освіти надає освітні послуги у змішаному форматі. Комісія з обстеження закладів освіти на предмет готовності до організації освітнього процесу та створення безпечних умов всіх його учасників надала дозвіл на роботу закладу.

З метою створення безпечних умов для всіх учасників освітнього процесу у ЗДО організовано перебування дітей у режимі 8.00 – 12.00, 14.00 – 18.00.

У зв’язку з воєнним станом у ЗДО вжиті відповідні заходи з посилення безпеки, а саме:

  • обов’язкова перевірка закладу та прилеглої до неї території на наявність вибухонебезпечних предметів;
  • перевірка готовності системи оповіщення;
  • наявні у закладі плани евакуації;
  • облаштоване укриття відповідно вимог для всіх учасників освітнього процесу (із запасами води та їжі, спальних місць, засобами захисту, аптечкою тощо);
  • проведені тренування з учасниками освітнього процесу відповідно до алгоритму дій у разі оголошення сигналу «Повітряна тривога» або іншою надзвичайної ситуації;
  • з працівниками закладу проведені заняття за темами: збереження життя та здоров’я в умовах війни та надзвичайних ситуацій, надання домедичної допомоги;
  • постійно відбувається інформування батьків про створення безпечних умов для організації освітнього процесу.

Освітнє середовище, в якому перебувають дошкільники в нових соціальних умовах воєнного стану, безпечне, інформативне, цікаве, змістовне, стимулює когнітивний, емоційно – ціннісний та діяльнісно – поведінковий розвиток дітей.

Внутрішній простір приміщення укриття комфортний, містить все необхідне обладнання для організації освітнього процесу. Облаштовані різні ігрові осередки для більш комфортного перебування дітей в укритті.

З метою залучення дітей до різних видів діяльності педагогічний колектив заздалегідь спланував змістовний контент роботи, що відвертає увагу дітей від хвилювань, страхів та сприяє зниженню тривожності. Педагоги використовують технічні засоби навчання, дидактичні, настільно – друковані ігри, різні види театрів, залучають дітей до малювання та поробок з паперу, природного матеріалу тощо.

Під час перебування в укритті педагогами здійснюється психологічний супровід дітей з метою мінімізації та запобігання виникненню посттравматичного синдрому.

Дії дітей та дорослих, з метою швидкого реагування на небезпеку після сигналу «Повітряна тривога», мають бути доведені до автоматизму, це сприятиме уникненню паніки. Для цього у закладі проводяться чіткі інструктажі із персоналом та періодичні тренувальні з евакуації.

Для відчуття безпеки діти беруть свій особистий «тривожний» рюкзак, який заздалегідь готують батьки. До нього може входити улюблена іграшка з дому, фотографія сім’ї, інші речі, які заспокоюють малюка. На випадок відсутності електрики для дітей підготовлені ліхтарики. Обов’язково в кожної дитини в наявності інформаційно – контактна картка, яку готують батьки. В ній зазначено ПІБ дитини, контактні дані батьків та близьких родичів (імена, телефони, адреси), інформація про можливі особливості, які зможуть допомогти зберегти здоров’я малюка у разі непередбачуваної ситуації. У кожного вихователя наявний загальний список дітей з особистою контактною інформацією про кожного вихованця.

Сестра медична старша ЗДО переміщується до укриття разом з персоналом або групою дітей. Весь час перебування дітей в укритті вона знаходитись у відведеному місці для швидкого надання медичної допомоги.

Для зниження напруження педагоги використовують художню літературу, читання якої може супроводжуватися спільною творчою або пошуковою діяльністю дітей, театралізацією, ілюструванням, руханками тощо.

Вихід із укриття здійснюється тільки якщо надійшла інформація про відсутність небезпеки (після уточнення ситуації в районі розташування закладу), а також у випадках вимушеної евакуації.

Сьогодні надважливо створити всі можливі умови для забезпечення захисту життя та здоров’я дітей, прийняти виклики часу, пов’язані із безпековою ситуацією та війною. Чітке розуміння учасниками освітнього процесу алгоритму дій під час загрози та виникнення надзвичайних ситуацій, допоможе ефективніше впоратися з кризою та зменшити її негативні наслідки.

Психологічний супровід  учасників освітнього процесу

Одним із головних завдань закладу дошкільної освіти у 2023 – 2024 навчальному році є повсякденна психологічна допомога та емоційна підтримка учасників освітнього процесу. Активну роботу у цьому напрямі провадять педагогічні працівники закладу дошкільної освіти.

Психологічною профілактикою та просвітою охоплені всі діти, педагоги та батьки ЗДО.  В умовах дії правового режиму воєнного стану, дистанційної роботи учасників освітнього процесу, постало гостре питання стану психологічного здоров’я здобувачів освіти та їхніх батьків, що впливало на освітній процес та призвело до низки ускладнень.

Важливим завданням було та залишається надання психологічної підтримки всім учасникам освітнього процесу відповідно до цілей та завдань системи освіти.

Педагогічний колектив закладу протягом 2023 – 2024 навчального року брав участь у:

  • Всеукраїнському проєкті «Психолого – педагогічна підтримка дітей, батьків та педагогів в умовах надзвичайної ситуації» 10 засідань (жовтень – грудень 2023р.) БФ ООН в Україні ЮНІСЕФ;
  • Всеукраїнському проєкті «Підтримка педагогів закладів дошкільної освіти та супровід дітей у надзвичайній ситуації» БФ ООН в Україні ЮНІСЕФ;
  • Всеукраїнському проєкті «Надання послуг з психосоціальної підтримки в сумській області» за підтримки Міжнародної організації з міграції;
  • Всеукраїнському конкурсі «Гратися і не боятися» БФ ООН в Україні ЮНІСЕФ;
  • Всеукраїнській програмі ментального здоров’я «Ти як?» БФ ООН в Україні ЮНІСЕФ.

Для учасників освітнього процесу підготовлено ряд рекомендацій з актуальних проблем: «Дітям про стрес, емоції, стійкість … і не тільки», «Як батькам підтримати дітей під час війни», «Попереджений – значить озброєний», «Як зберегти психологічне здоров’я під час війни».

Психологічний супровід дітей здійснювався через сайт закладу освіти, Viber спільноти, соціальну мережу Facebook. За потреби здійснювались особисті консультації з батьками сучасними засобами комунікації.

У 2024 – 2025 навчальному році актуальним залишається робота щодо збереження і зміцнення психічного здоров’я, підвищення стійкості до переживання наслідків стресу, опрацювання неефективних реакцій на стрес, розвиток механізмів стресостійкості, опанування технік стабілізації емоційного стану.

Фізкультурно – оздоровча робота в закладі дошкільної освіти

Для аналізу результатів реалізації завдань фізичного розвитку дітей дошкільного віку у 2023 – 2024 навчальному році проведений моніторинг рівня розвитку основних рухів вихованців на початку та вкінці навчального року.

Проведені спортивні розвивально – розважальні заходи, що заохочували дітей до активного руху, стимулювали вихованців до використання набутих навичок в естафетах та іграх, розвивали ритмічний слух, увагу, вміння спільно діяти під час конкурсів, креативність. Крім того змістовні тематичні заняття згідно до плану роботи та рекомендацій вихователя – методиста внесли яскравих фарб у будні дітей.

У 2024 – 2025 навчальному році планується більш активно долучатися до проведення та організації методичних заходів, систематично поповнювати скарбничку відеоматеріалів (з метою накопичення напрацювань та загальної популяризації фізичної культури та спорту). Планується приділити особливу увагу взаємодії ЗДО та родини здобувачів освіти щодо питань формування здорового способу життя та зміцнення здоров’я дітей.

Перспективність та наступність роботи ЗДО №11 «Вітерець»

та Конотопського ліцею №3

У 2023–2024 навчальному році Конотопський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №11 «Вітерець» та Конотопський ліцей №3 плануються спільні заходи щодо організаційно-педагогічної роботи з проблеми готовності дітей до навчання в школі за Програмою НУШ з метою забезпечення наступності і перспективності освітнього процесу, соціокультурної адаптації дітей старшого дошкільного віку до умов навчання в початковій школі та їх всебічного гармонійного розвитку. Між закладами складена угода про співпрацю.

Одним із пріоритетних напрямків в роботі є підготовка дітей до  навчання в школі, соціалізація дитячої особистості, надання кваліфікованої допомоги дитині у формуванні елементарних навичок навчальної діяльності та адаптації до нових соціальних умов.

Було організовано спільні онлайн дискусії, взаємне ознайомлення з навчальними програмами, консультування, «круглий стіл».

З метою підвищення рівня мотиваційної готовності старших дошкільників до навчання в школі у закладі дошкільної освіти були проведені:

– свято першого дзвоника;

– вихователі провели тематичні заняття «Ми до школи вже йдемо»;

– виставка малюнків «Нас чекає школа»;

– у закладі дошкільної освіти та у групах дітей старшого дошкільного віку створено інформаційні куточки, в яких розміщуються матеріали для батьків майбутніх першокласників;

– створені ігрові осередки для сюжетно–рольових ігор: «Школа», «Бібліотека»;

– дітям читають твори, вивчають вірші, пісні, розповідають про шкільне життя, знайомлять з професією вчителя;

– організовуємо спільні виставки дитячих робіт.

Для педагогічних працівників закладу дошкільної освіти проведені консультації «Готовність дитини до НУШ: важливі аспекти», «Фізична готовність дітей до школи».

Виготовлений інформаційний буклет «Поради для батьків майбутніх першокласників».

Дана система роботи дає відчутні результати, тому що допомагає дитині уникнути стресу при переході в школу, формує позитивне ставлення до навчання.

Медичне обслуговування

Медичне обслуговування закладу здійснюється сестрами медичними старшими Павлюченко Т. А. та Горбуновою Р. Я. Медичний блок відповідає санітарно-гігієнічним нормативам  за площею та набором приміщень.

У 2023 – 2024 навчальному році мережа ЗДО становила 134 дитини, що значно менше ніж у попередні роки. Це пов’язано із воєнними діями на території України та дією воєнного стану.

У кожній віковій групі, за результатами обстеження дітей спеціалістами та антропометричними вимірюваннями, наявний  листок здоров’я вихованців, згідно з яким  проводиться маркування меблів, здійснюється індивідуальний підхід під час фізкультурно-оздоровчої роботи.

Під час проведення занять з фізкультури, рухливих ігор враховується стан здоров`я кожної дитини. Фізичне навантаження розраховувалося відповідно рекомендацій лікарів, сестри медичної старшої.

Медичні  огляди   працівників   закладу   проводяться  згідно плану 2 рази на рік.

Особливості організації харчування в закладі дошкільної освіти

Організація харчування у закладі дошкільної освіти здійснюється відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021р. №305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» (зі змінами) з дотриманням норм харчування, вимог санітарного законодавства, законодавства про безпечність та окремих показників якості харчових продуктів. Приміщення харчоблоку ЗДО потребує капітального ремонту, тому організація харчування дітей у закладі протягом 2023 – 2024 навчального року не здійснювалася. Діти  у закладі перебувають без харчування протягом 4 годин з 8.00 – 12.00 та з 14.00 – 18.00. Для організації питного режиму використовуємо бутильовану питну воду.

Узагальнені висновки щодо роботи закладу дошкільної освіти

у 2023 – 2024 навчальному році

План роботи Конотопського дошкільного навчального закладу (ясла – садок) № 11 «Вітерець» на 2023 – 2024 навчальний рік виконаний на 100%.

Педагогічний колектив протягом 2023 – 2024 навчального року брав

активну участь у Всеукраїнських, обласних, міських та внутрішньосадових заходах та конкурсах:

  • Всеукраїнський рівень (23 заходи):
  • Всеукраїнський челендж на одночасне парне виконання вправи;
  • Всеукраїнський відеочелендж «Ми з України»;
  • Всеукраїнська акція «Хай небо буде мирним, а Україна чистою!»;
  • Всеукраїнський конкурс проєкту «Безпечна країна»;
  • Всеукраїнський конкурс «Хвостата фотозона» від БФ «Щаслива лапа»;
  • Всеукраїнський конкурс «День шкільного молока»;
  • Всеукраїнський проєкт «Психолого – педагогічна підтримка дітей, батьків та педагогів в умовах надзвичайної ситуації» 10 засідань (жовтень, грудень 2023р.) БФ ООН в Україні ЮНІСЕФ;
  • Всеукраїнський флешмоб «Радіодиктант національної єдності – 2023»;
  • Всеукраїнський проєкт «Підтримка педагогів закладів дошкільної освіти та супровід дітей у надзвичайній ситуації» БФ ООН в Україні ЮНІСЕФ;
  • Всеукраїнський проєкт «Надання послуг з психосоціальної підтримки в сумській області» за підтримки Міжнародної організації з міграції;
  • Всеукраїнський конкурс малюнків «Іскорки Суперсил»;
  • Всеукраїнський проєкт «Іскорки Суперсил» БФ ООН в Україні ЮНІСЕФ;
  • Всеукраїнський флешмоб «Щасливі лапки»;
  • Всеукраїнський конкурс «Гратися і не боятися» БФ ООН в Україні ЮНІСЕФ;
  • Всеукраїнський проект «Культура безпеки» з питань мінної безпеки БФ ООН в Україні ЮНІСЕФ;
  • П’ятий Всеукраїнський конкурс малюнків «Моя космічна мрія»;
  • Всесвітня акція «Година Землі – 2024!»
  • Другий Всеукраїнський двотуровий дистанційний конкурс образотворчого мистецтва «Патріотична палітра»;
  • Всесвітній день здоров’я. Участь у встановленні національного рекорду України. Флешмоб «WHITE CARD»;
  • ІІІ Всеукраїнський спортивний марафон «Крок»;
  • Всеукраїнська програма ментального здоров’я «Ти як?» БФ ООН в Україні ЮНІСЕФ;
  • Всеукраїнський проект «Наземні пригоди Марсика»;
  • Всеукраїнська національна руханка до Дня вишиванки «Дякуємо ЗСУ». Участь у встановленні національного рекорду України.
  • Обласний рівень (3 заходи):
  • Сумський обласний форум «Дошкілля Сумщини: виклики, досвід, інновації»;
  • Сумський обласний вернісаж педагогічних ідей «Ідеї, досвід, інновації педагогів дошкільної освіти Сумщини»;
  • Сумський обласний конкурс педагогічної майстерності «Світ дошкілля» та зайняли ІІІ місце.
  • Відзначення Міжнародних та Державних свят, тематичний днів.

Для подальшої ефективної організації освітнього процесу із здобувачами освіти закладу у 2023 – 2024 навчальному році необхідно:

  • продовжити роботу щодо удосконалення річного планування освітнього процесу за блочно – тематичним принципом, враховуючи воєнний стан та доповнити тематику освітніх блоків темами національно – патріотичного спрямування з метою формування соціально – громадянської компетентності дошкільників;
  • активізувати різні форми роботи з дітьми в умовах воєнного часу, надаючи перевагу індивідуально – груповим та індивідуальним;
  • спрямувати свою діяльність на пошук, планування та використання ефективних форм організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей дошкільників та надання якісних освітніх послуг дітям в умовах воєнного стану;
  • оновити необхідний матеріал для здійснення психологічного супроводу усіх учасників освітнього процесу під час воєнного стану;
  • створити необхідну добірку матеріалів, як друкованих, так і Інтернет -ресурсів для роботи з вихованцями та їхніми батьками у різних режимах – офлайн/онлайн.
  • надавати інформацію педагогічним працівникам та батькам здобувачів освіти щодо змістовних психологічних платформ із консультаціями та практичними матеріалами для роботи з дітьми під час воєнного стану.

 

 

Директор (завідувач) ЗДО № 11 “Вітерець” ____ Галина  НЕСТЕРЕНКО

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *