Річний звіт про діяльність ЗДО №11 “Вітерець” за 2022 – 2023 навчальний рік
Річний звіт про діяльність
Конотопського дошкільного навчального закладу (ясла – садок)
№ 11 “Вітерець” за 2022-2023 навчальний рік
Нестеренко Галини Миколаївни
Конотопський дошкільний навчальний заклад (ясла – садок) №11 «Вітерець» діє згідно з діючим на території України режиму воєнного стану, відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» (далі – Указ), затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Указу Президента України «Про затвердження плану дій щодо реалізації Стратегії національно-патріотичного виховання на 2020-2025 роки» від 09.10.2020 № 932, оновленого Базового компонента дошкільної освіти, розпорядження КМУ «Про схвалення Концепції Державної цільової соціальної програми національно-патріотичного виховання на період до 2025 року» від 09.10.2020 № 1233-р, Положення про дошкільний навчальний заклад (затвердженого постановою КМУ від 20.03.2003 № 305 (редакція від 10.02.2021), Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів (затвердженого наказом МОЗ від 24.03.2016 № 234), Постанови КМУ від 24.03.2021 р. № 305 “Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку”, Листа МОН України від 27.07.2022 № 1/8504-22 «Про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2022/2023 навчального року», Листа МОН №4/1798-23 від 31.05.2023 «Про організацію діяльності закладів дошкільної освіти в літній період в умовах воєнного стану» та Інструктивно – методичних рекомендацій «Про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2022/2023 навчального року», Освітніх програм для дітей від 2 до 7 років «Дитина», «Впевнений старт», парціальних програм, які рекомендовані МОН України, Колективного договору між адміністрацією, профспілковим комітетом та трудовим колективом, Правил внутрішнього трудового розпорядку, посадових інструкцій та власного Статуту.
Організація освітнього процесу закладу дошкільної освіти у 2022 – 2023 навчальному році була спрямована на надання дошкільникам високоякісної дошкільної освіти в умовах воєнного стану, ефективного педагогічного впливу на розвиток особистості дитини. Педагогічний колектив організовував роботу за єдиною методичною проблемою «Формування національної свідомості та патріотизму у наймолодших громадян України», та спрямовував свою діяльність на модернізацію змісту дошкільної освіти за оновленим Базовим компонентом дошкільної освіти. Колектив ЗДО протягом навчального року працював над такими пріоритетними завданнями:
- Продовжували роботу щодо формування морально - духовних цінностей та патріотичних почуттів дошкільників.
- Активізували роботу щодо забезпечення фізичного, психічного і соціального розвитку дітей раннього та дошкільного віку, їх безболісної адаптації до змінних умов життя та успішного входження у соціальне середовище. Оволодівали системою доступних знань щодо дотримання здорового способу життя, основ безпеки життєдіяльності.
- Спрямовували освітній процес на розвиток завдань трудового виховання як важливого засобу ранньої соціалізації дітей дошкільного віку, формування їх практичних економічних умінь і навичок.
- Удосконалили організацію співпраці педагогів з родинами вихованців як гарант особистісного зростання.
- Впроваджували моделі планування та організації освітнього процесу на основі інтегрованого підходу.
Основним та незмінним завданням всіх працівників було, є і залишається збереження життя та здоров’я дітей, організація безпечним умов для їх перебування у закладі дошкільної освіти.
Методична робота з педагогічним колективом здійснювалася як під час дистанційної роботи ЗДО, так і очної форми в умовах воєнного стану з використання новітніх засобів спілкування та навчання за допомогою ІКТ та мережі Інтернет.
Адміністрацією ЗДО забезпечене своєчасне проходження курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників.
До Сумського ОІППО направлено Зимовець Олену Миколаївну (вихователь), Жолудь Аллу Григорівну (вихователь), Колесник Олену Миколаївну (вихователь), Бобир Людмилу Вікторівну (музичний керівник) відповідно перспективного плану проходження курсів підвищення кваліфікації.
Курси підвищення кваліфікації проходили в онлайн форматі у зв’язку з оголошеним на території України воєнним станом, які передбачали набуття слухачами нових та/або вдосконалення раніше набутих компетентностей у межах професійної діяльності, підвищення професійного рівня та професійної компетентності. Педагоги дізналися більше про психологію дошкільнят, засвоїли нові практичні прийоми роботи із здобувачами освіти в онлайн форматі та змішаній формі навчання. Мали можливість розвинути креативне та критичне мислення. Набули практичних навичок щодо реалізації сучасних інноваційних практик у освітньому процесі ЗДО.
З метою якісної організації атестаційного процесу у вересні 2022 року відбулась нарада при завідувачі, на якій були окреслені основні завдання щодо забезпечення організації та проведення атестації, дотримання системи комплексної оцінки діяльності педагогів, посилення контролю за дотриманням нормативно-правових засад атестаційного процесу. Члени атестаційної комісії, закріплені за педагогічними працівниками, які атестуються, вивчали досвід та результативність їх роботи, аналізували дотримання нормативно-правових засад атестаційного процесу.
Із 29 педагогічних працівників закладу у 2022-2023 навчальному році атестовано 3 педагоги, що складає 10 % (у порівнянні з 2021-2022 навчальним роком 11 педагогічних працівники, що складало 35 %). За підсумками атестації одному педагогічному працівнику (3,3%) підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії», одному педагогічному працівнику (3,3%) підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії», один педагогічний працівник (3,3%) присвоєно 10-й тарифний розряд.
Аналіз кількісних показників, наслідків атестації, свідчить про підвищення кваліфікаційного рівня педагогічних кадрів у 2022-2023 навчальному році: у трьох педагогічних працівників (10 %).
За підсумками атестації:
- підтверджено кваліфікаційна категорія «спеціаліст першої категорії» – 1(3,3%);
- підтверджено кваліфікаційна категорія «спеціаліст другої категорії» – 1(3,3%);
- присвоєно 10-й тарифний розряд – 1 (3,3 %).
Педагогічні працівники, які атестувались, були активними учасниками садових і міських методичних заходів, методичних об’єднань, малих колективних форм методичної роботи.
У 2022 – 2023 навчальному році педагогічні працівники закладу дошкільної освіти взяли за основу програмно – методичне забезпечення освітнього процесу Переліком навчальних видань, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в закладах дошкільної освіти у 2022-2023 навчальному році, що розміщені на сайтах Міністерства освіти і науки України (www.mon.gov.ua), Інституту інноваційних технологій і змісту освіти (www.iitzo.gov.ua). Педагоги закладу протягом року відстежували оперативну інформацію про нові програми, посібники та іншу навчальну літературу, рекомендовану Міністерством, публікації у фахових періодичних виданнях для застосування в освітній роботі з дітьми.
Заклад дошкільної освіти здійснює освітню діяльність згідно Базового компонента дошкільної освіти, комплексної Освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина».
З метою покращення якості надання освітніх послуг у закладі дошкільної освіти педагогічні працівники використовували парціальні програми, альтернативні методики та технології.
З метою підвищення педагогічної майстерності педагогів, спрямовуючи освітній процес на виконання основних завдань, були заплановані та проведені протягом 2022 – 2023 навчального року різні форми методичної роботи.
Найважливішою формою підвищення педагогічної майстерності, креативності педагогів була педагогічна рада. Проведені педагогічні ради відзначались актуальністю, науковістю та доцільністю тематики, інноваційними підходами до їх проведення з використанням інтерактивних форм і методів. Тематика проведених педагогічних рад відповідала ключовим завданням на навчальний рік
Педагогічна рада №1 «Підсумки літнього оздоровчого періоду 2022 року. Зміст діяльності, завдання педагогічного колективу та перспективи закладу дошкільної освіти на 2022 – 2023 навчальний рік» | 25.08.2022 |
Педагогічна рада №2 «Ключ до здоров’я. Головні аспекти здоров’язбережувальної роботи. Реалізація завдань освітньої лінії «Особистість дитини» Базового компонента дошкільної освіти» | 02.11.2022 |
Педагогічна рада №3 «Організація ігрової діяльності у закладі дошкільної освіти. STREEM – освіта для дошкільнят» | 22.02.2023 |
Педагогічна рада №4 «Підсумки роботи закладу дошкільної освіти за 2022 – 2023 навчальний рік. Підготовка до літнього оздоровчого періоду 2023 року» | 24.05.2023 |
Важливою формою підвищення рівня педагогічної майстерності педагогів була участь у проведенні семінарів – практикумів: «Я малюю радість, або Як зміцнити емоційне здоров’я дітей» (19.10.2022) у дистанційній формі, «Любов до дітей основа педагогічної майстерності» (07.12.2022). Зміст проведених семінарів складався з теоретичних, практичних завдань і використання активних та інтерактивних форм роботи з кадрами. В результаті роботи семінарів, підвищилась ефективність діяльності колективу, якість роботи з вирішення річних завдань.
Методична робота в ЗДО була максимально гнучкою, сприяла підвищенню інноваційного потенціалу педагогів. У роботі з педагогами переважали інтерактивні форми методичної роботи, в який мав можливість взяти участь кожен педагог. Проведений тренінг «Професійна діяльність педагогів» (24.04.2023), майстер – клас «Ігри – LEGO».
З метою підвищення педагогічної майстерності педагогів були заплановані та проведенні консультації в офлайн та онлайн режимах, консультації спеціалістів, інформаційні повідомлення, пам’ятки.
Оформлені для ефективного використання методичні рекомендації та педагогічні бюлетені.
Методична робота з педагогічним колективом проводилася як в умовах дистанційної роботи закладу, так і змішаної форми та була спрямована на підвищення професійного рівня шляхом перегляду вебінарів, засідань, вивчення передового досвіду колег.
Проведені педагогічні години, де розглядалися актуальні питання, підводилися підсумки, обговорювалися нагальні питання.
Для забезпечення системного підходу до реалізації завдань дошкільної освіти в ЗДО функціонує методичний кабінет, який є науково – методичним осередком для педагогів та батьків. Педагоги закладу мають вільний доступ для користування методичними матеріалами та можливість задовольняти свої потреби у професійному самовираженню й самореалізації, саморозвитку та самовдосконаленні.
Педагогічні працівники закладу постійно збагачували свій педагогічний досвід, опрацьовуючи новинки методичної літератури, працюючи з Інтернет ресурсами.
Всі форми роботи були дієвими та оперативними за рахунок розуміння педагогами актуальності питань, що розглядалися, різнобічного і ґрунтовного аналізу освітнього процесу, його позитивних сторін.
У 2022-2023 навчальному році у закладі дошкільної освіти було продовжено роботу Школи молодого вихователя, метою створення якої є сприяння професійного становлення педагогів – початківців.
Для вдосконалення вмінь та навичок молодих педагогів у подальшому планується продовження роботи Школи молодого вихователя.
Педагогічний колектив упродовж навчального року працював над обраними темами із самоосвіти, підвищуючи свій професійний рівень. Теми обрані педагогами для поглибленої роботи є актуальними на сучасному етапі модернізації дошкільної освіти.
Слід створити умови для досягнення у 2023 – 2024 навчальному році стійкої мотивації педагогів на зростання професійної майстерності, на мобільність колективу щодо впровадження ідей, нововведень, активізувати роботу педагогів над індивідуальною методичною темою з метою підвищення рівня їх професійної компетентності.
Організація освітнього процесу з дітьми дошкільного віку
У закладі дошкільної освіти створений сучасний дизайн групових кімнат та приміщень закладу, коридорів та сходів, який є доступним, безпечним, розвивальним, орієнтованим на особистісний розвиток дитини задля реалізації її індивідуальної освітньої траєкторії. Пріоритетності набувають варіативні моделі організації освітнього процесу із застосуванням сучасних технологій, освітніх програм, послуг, предметно – ігрового обладнання. У вікових групах створено достатньо простору для організації різних видів діяльності та вільної гри. Груповий простір зонований на гамірні та тихі зони, облаштовані осередки за інтересами. Візуальне оформлення простору є одним із складників освітнього простору ЗДО. Простір, у якому знаходяться діти, наповнений їхніми світлинами, мистецькими роботами, матеріалами, що відповідають тематиці дня/тижня, індивідуальним інтересам тощо. Застосування запропонованих матеріалів сприяє формуванню у дітей мотивації до вивчення теми дня/тижня, збагаченню їхнього словника, закріпленню знань та умінь, отриманих під час активностей, розвитку дитячої творчості.
Педагогічні працівники закладу створили необхідні умови для повноцінної участі дитини в усіх видах ігор, що забезпечує «запуск» механізмів вільної самодіяльної творчої гри, під час якої розквітає самостійність, ініціативність, креативність, свобода вибору та життєві цінності дитини.
Більшість часу впровадження освітнього процесу відбувається індивідуалізовано і полягає у забезпеченні вихователями індивідуальної зони творчого розвитку дитини, що дозволяє їй на кожному етапі створювати освітню продукцію, спираючись на свої індивідуальні якості та здібності.
Педагоги більше уваги приділяють впродовж дня індивідуальним формам взаємодії дітей, стимулюють та мотивують спілкування дітей одне з одним, допомагають висловлюватися та коментувати свою діяльність, розвивати розумові навички та ініціативи.
Освітній процес у ЗДО характеризується інтеграцією різних видів діяльності та зміни форм організації дітей у малих підгрупах та індивідуально.
Педагог залишається центральною фігурою, що забезпечує якість освіти у закладі дошкільної освіти.
Реалізація освітнього процесу в ЗДО з використанням
дистанційної форми здобуття освіти
В умовах сьогодення у зв’язку із дією воєнного стану на території України, організація освітнього процесу відбувається з урахуванням безпекової ситуації та здійснюється за допомогою змішаної форми роботи.
З вересня 2022 року у закладі була організована дистанційна форма навчання здобувачів освіти в синхронному та асинхронному режимі. Під час організації освітнього процесу в дистанційному форматі враховували вікові особливості здобувачів дошкільної освіти:
- молодший і середній дошкільний вік – 10 хв;
- старший дошкільний вік – 15 хв.
Для проведення занять обов’язково отримували згоду батьків та надсилали відповідний матеріал.
Педагоги закладу здійснювали освітню діяльність на сайті закладу, розміщували конспекти занять, відеоматеріали, ігри, корисні матеріали щодо проведення роботи батьками з дітьми вдома. У соціальній мережі Facebook, на сторінці закладу публікували цікаві та корисні посилання, відео матеріали для роботи з дітьми. За допомогою мессенджера Viber педагоги та батьки всіх вікових груп завжди були на зв’язку та вирішували нагальні питання, надавали необхідні консультації, роз’яснення, рекомендації щодо проведення освітньої роботи з дітьми батьками вдома, пропонували ігри щодо збереження психічного, фізичного та емоційного здоров’я дітей в умовах воєнного стану та пам’ятки для психо – емоційного розвантаження дітей. Освітній процес у закладі освіти здійснювався постійно, завдяки дієво організованій співпраці з батьками здобувачів освіти.
З 01.05.2023 року заклад дошкільної освіти розпочав змішану форму навчання із здобувачами освіти молодших, середніх, старших та логопедичних вікових груп згідно вимог Базового компонента дошкільної освіти та Освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина», перспективного та календарного планування для кожної вікової групи. Освітній процес здійснюється із дотриманням вимог щодо проведення освітньої діяльності із дошкільниками в умовах воєнного стану. Педагоги закладу проводять заняття, свята, розваги, організовують ігри на свіжому повітрі, прогулянки, інші види роботи з дітьми.
У процесі подальшої роботи щодо організації освітньої діяльності ЗДО у дистанційному форматі слід звернути особливу увагу на такі аспекти:
- організація навчання педагогічних працівників щодо дистанційної роботи з дітьми та надання їм методичної підтримки;
- забезпечення педагогів необхідним обладнанням та доступом до Інтернету;
- організація психолого-педагогічної підтримки та супровід усіх учасників освітнього процесу;
- систематичність організації освітнього процесу з дітьми раннього та дошкільного віку. Бажано використовувати синхронне і асинхронне навчання.
В умовах запровадження дистанційної форми організації освітнього процесу батьки мають стати партнерами педагогічних працівників. Тобто перша робота має здійснюватися саме з ними, а вже далі з їхніми дітьми.
Організація роботи з батьками
Одним із пріоритетних завдань ЗДО під час дії правового воєнного стану на території України залишається налагодження комунікації з усіма учасниками освітнього процесу.
Враховуючи вікові особливості дітей дошкільного віку, ключовою передумовою налагодження ефективного та дієвого освітнього процесу є партнерська взаємодія між батьками та педагогічним колективом.
Педагоги за допомогою сайту ЗДО організовували взаємодію всіх учасників освітнього процесу, створили віртуальну бібліотеку, своєрідний банк освітніх ресурсів, постійно оновлюють і поповнюють інформаційне наповнення сайту, використовуючи ресурси онлайн-освіти, забезпечують залучення тимчасово переміщених дітей та їхніх сімей до різних програм з дошкільної освіти.
Задля забезпечення ефективності комунікації з батьками, вихователями й усіма задіяними в освітньому процесі, протягом 2022 – 2023 навчального року обирали оптимальні для виконання кожного конкретного завдання канали комунікації.
У складних умовах корисними були сервіси та інструменти комунікації в онлайн-режимі, а саме:
- розміщення на сайті ЗДО рекомендацій для батьків щодо роботи з дітьми, відповідно до їхнього віку;
- створення спільнот із батьками, вихователями, психологом, тощо в соціальних мережах Viber, Telegram, з використанням електронних платформ Zoom з метою надання інформаційно-освітніх та психолого-педагогічних послуг тощо.
Впродовж 2023 – 2024 навчального року педагогам ЗДО необхідно оновити добірку матеріалів, як друкованих, так і Інтернет – ресурсів для роботи з вихованцями та їхніми батьками у різних режимах – офлайн/онлайн.
Створення безпечних умов організації освітнього процесу
Організація освітнього процесу у ЗДО залежить від безпекової ситуації у місті Конотоп. 01.05.2023 року заклад розпочав очну форму навчання здобувачів освіти, у зв’язку із ухваленим рішенням місцевих органів влади та військової адміністрації про відновлення діяльності та режим роботи . Комісія з обстеження закладів освіти на предмет готовності до організації освітнього процесу та створення безпечних умов всіх його учасників надала дозвіл на відкриття закладу.
З метою створення безпечних умов для всіх учасників освітнього процесу у ЗДО організовано перебування дітей у режимі 8.00 – 12.00, 14.00 – 18.00.
У зв’язку з воєнним станом у ЗДО вжиті відповідні заходи з посилення безпеки, а саме:
- обов’язкова перевірка закладу та прилеглої до неї території на наявність вибухонебезпечних предметів;
- перевірка готовності системи оповіщення;
- наявні у закладі плани евакуації;
- облаштоване укриття відповідно вимог для всіх учасників освітнього процесу (із запасами води та їжі, спальних місць, засобами захисту, аптечкою тощо);
- проведені тренування з учасниками освітнього процесу відповідно до алгоритму дій у разі оголошення сигналу «Повітряна тривога» або іншою надзвичайної ситуації;
- з працівниками закладу проведені заняття за темами: збереження життя та здоров’я в умовах війни та надзвичайних ситуацій, надання домедичної допомоги;
- постійно відбувається інформування батьків про створення безпечних умов для організації освітнього процесу.
Освітнє середовище, в якому перебувають дошкільники в нових соціальних умовах воєнного стану, безпечне, інформативне, цікаве, змістовне, стимулює когнітивний, емоційно – ціннісний та діяльнісно – поведінковий розвиток дітей.
Внутрішній простір приміщення укриття комфортний, містить все необхідне обладнання для організації освітнього процесу. Облаштовані різні ігрові осередки для більш комфортного перебування дітей в укритті.
З метою залучення дітей до різних видів діяльності педагогічний колектив заздалегідь спланував змістовний контент роботи, що відвертає увагу дітей від хвилювань, страхів та сприяє зниженню тривожності. Педагоги використовують технічні засоби навчання, дидактичні, настільно – друковані ігри, різні види театрів, залучають дітей до малювання та поробок з паперу, природного матеріалу тощо.
Під час перебування дітей в укритті практичним психологом Йовчевою О. М. здійснюється їх психологічний супровід з метою мінімізації та запобігання виникненню посттравматичного синдрому.
Дії дітей та дорослих, з метою швидкого реагування на небезпеку після сигналу «Повітряна тривога», мають бути доведені до автоматизму, це сприятиме уникненню паніки. Для цього у закладі проводяться чіткі інструктажі із персоналом та періодичні тренувальні евакуації.
Для відчуття безпеки діти беруть свій особистий «тривожний» рюкзак, який заздалегідь готують батьки. До нього може входити улюблена іграшка з дому, фотографія сім’ї, інші речі, які заспокоюють малюка. На випадок відсутності електрики для дітей підготовлені ліхтарики. Обов’язково в кожної дитини в наявності інформаційно – контактна картка, яку готують батьки. В ній зазначено ПІБ дитини, контактні дані батьків та близьких родичів (імена, телефони, адреси), інформація про можливі особливості, які зможуть допомогти зберегти здоров’я малюка у разі непередбачуваної ситуації. У кожного вихователя наявний загальний список дітей з особистою контактною інформацією про кожного вихованця.
Сестра медична старша ЗДО переміщується до укриття разом з персоналом або групою дітей. Весь час перебування дітей в укритті вона знаходитись у відведеному місці для швидкого надання медичної допомоги.
Для зниження напруження педагоги використовують художню літературу, читання якої може супроводжуватися спільною творчою або пошуковою діяльністю дітей, театралізацією, ілюструванням, руханками тощо.
Вихід із укриття здійснюється тільки якщо надійшла інформація про відсутність небезпеки (після уточнення ситуації в районі розташування закладу), а також у випадках вимушеної евакуації.
Сьогодні надважливо створити всі можливі умови для забезпечення захисту життя та здоров’я дітей, прийняти виклики часу, пов’язані із безпековою ситуацією та війною. Чітке розуміння учасниками освітнього процесу алгоритму дій під час загрози та виникнення надзвичайних ситуацій, допоможе ефективніше впоратися з кризою та зменшити її негативні наслідки.
Психологічний супровід учасників освітнього процесу
Одним із головних завдань закладу дошкільної освіти у 2022 – 2023 навчальному році є повсякденна психологічна допомога та емоційна підтримка учасників освітнього процесу. Активну роботу у цьому напрямі провадить практичний психолог Йовчева О. М.
Психологічною профілактикою та просвітою охоплені всі діти, педагоги та батьки ЗДО. В умовах дії правового режиму воєнного стану, дистанційної роботи учасників освітнього процесу, постало гостре питання стану психологічного здоров’я здобувачів освіти та їхніх батьків, що впливало на освітній процес та призвело до низки ускладнень.
Важливим завданням було та залишається надання психологічної підтримки всім учасникам освітнього процесу відповідно до цілей та завдань системи освіти.
Для учасників освітнього процесу підготовлено ряд рекомендацій з актуальних проблем: «Дітям про стрес, емоції, стійкість … і не тільки», «Як батькам підтримати дітей під час війни», «Попереджений – значить озброєний», «Як зберегти психологічне здоров’я під час війни».
Психологічний супровід дітей здійснювався через сайт закладу освіти, Viber спільноти, соціальну мережу Facebook. За потреби здійснювались особисті консультації з батьками сучасними засобами комунікації.
У 2023 – 2024 навчальному році актуальним залишається робота щодо збереження і зміцнення психічного здоров’я, підвищення стійкості до переживання наслідків стресу, опрацювання неефективних реакцій на стрес, розвиток механізмів стресостійкості, опанування технік стабілізації емоційного стану.
Фізкультурно – оздоровча робота в закладі дошкільної освіти
Для аналізу результатів реалізації завдань фізичного розвитку дітей дошкільного віку у 2022 – 2023 навчальному році не було проведене обстеження рівня розвитку основних рухів вихованців у зв’язку із дистанційною роботою ЗДО та зниженими показниками відвідування дітей у змішаному форматі роботи закладу з 01.05.2023 року.
Згідно розкладу вихователям груп надсилалися посилання на дистанційні заняття, руханки, комплекси вправ та пам’ятки для батьків та діток, що згодом колегами розміщувалися у Viber спільнотах. За потреби здійснювались особисті консультації з батьками сучасними засобами комунікації. З 01.05.2023 організація навчання перейшла у змішаний режим, заняття організовувались на молодшу, середню та старшу вікові групи. Ще під час дистанційного та змішаного навчання суттєво була поповнена медіатека різноманітними матеріалами, що обов’язково знайдуть своє місце в подальшій організації освітньої діяльності.
З 01.05.2023 року були проведені спортивні розвивально – розважальні заходи, що заохочували дітей до активного руху, стимулювали вихованців до використання набутих навичок в естафетах та іграх, розвивали ритмічний слух, увагу, вміння спільно діяти під час конкурсів, креативність. Крім того змістовні тематичні заняття згідно до плану роботи та рекомендацій вихователя – методиста внесли яскравих фарб у будні дітей.
Систематично поновлювалась і матеріально технічна база для продуктивної роботи з дітьми, зокрема виготовлено дидактичні ігри «Бережи здоров’я змалку», «В світі спорту», «Види спорту», «Дерево здоров’я», «Квітка здоров’я», «Спортивні добирайки», «Що корисно для здоров’я».
У 2023 – 2024 навчальному році планується більш активно долучатися до проведення та організації методичних заходів, систематично поповнювати скарбничку відеоматеріалів (з метою накопичення напрацювань та загальної популяризації фізичної культури та спорту). Планується приділити особливу увагу взаємодії ЗДО та родини здобувачів освіти щодо питань формування здорового способу життя та зміцнення здоров’я дітей.
Перспективність та наступність роботи ЗДО №11 «Вітерець»
та Конотопського ліцею №3
У 2022–2023 навчальному році педагогічним колективом в дистанційній формі проводилась планомірна робота з підготовки дітей до навчання в школі, вдосконалення змісту, форм і методів роботи з дітьми 6-го року життя за Освітньою програмою для дітей від 2 до 7 років «Дитина» відповідно до вимог оновленого Базового компонента дошкільної освіти.
Конотопський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №11 «Вітерець» та Конотопський ліцей №3 плануються спільні заходи щодо організаційно-педагогічної роботи з проблеми готовності дітей до навчання в школі з метою забезпечення наступності і перспективності освітнього процесу, соціокультурної адаптації дітей старшого дошкільного віку до умов навчання в початковій школі та їх всебічного гармонійного розвитку. Між закладами складена угода про співпрацю.
Одним із пріоритетних напрямків в роботі є підготовка дітей до навчання в школі, соціалізація дитячої особистості, надання кваліфікованої допомоги дитині у формуванні елементарних навичок навчальної діяльності та адаптації до нових соціальних умов.
Медичне обслуговування
Медичне обслуговування закладу здійснюється сестрами медичними старшими Горбуновою Р. Я. та Павлюченко Т. А. Медичний блок відповідає санітарно-гігієнічним нормативам за площею та набором приміщень.
У 2022 – 2023 навчальному році мережа ЗДО становила 162 дитини, що значно менше ніж у попередні роки. Це пов’язано із воєнними діями на території України та дією воєнного стану.
Провести аналіз захворюваності у 2022 – 2023 навчальному році було неможливо.
У кожній віковій групі, за результатами обстеження дітей спеціалістами та антропометричними вимірюваннями, наявний листок здоров’я вихованців, згідно з яким проводиться маркування меблів, здійснюється індивідуальний підхід під час фізкультурно-оздоровчої роботи.
Під час проведення занять з фізкультури, рухливих ігор враховується стан здоров`я кожної дитини. Фізичне навантаження розраховувалося відповідно рекомендацій лікарів, сестри медичної старшої.
Медичні огляди працівників закладу проводяться згідно плану 2 рази на рік.
Особливості організації харчування в закладі дошкільної освіти
Організація харчування у закладі дошкільної освіти здійснюється відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021р. №305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» (зі змінами) з дотриманням норм харчування, вимог санітарного законодавства, законодавства про безпечність та окремих показників якості харчових продуктів.
Приміщення харчоблоку ЗДО потребує капітального ремонту, тому організація харчування дітей у закладі протягом 2022 – 2023 навчального року не здійснювалася. Діти у закладі перебувають без харчування протягом 4 годин з 8.00 – 12.00 та з 14.00 – 18.00. Для організації питного режиму використовуємо бутильовану питну воду.
Узагальнені висновки щодо роботи закладу дошкільної освіти
у 2022 – 2023 навчальному році
Завдань, які були заплановані перед початком 2022 – 2023 навчального року, у повному обсязі виконати не вдалося у зв’язку із введення правового режиму воєнного стану та воєнними діями в України.
Для подальшої ефективної організації освітнього процесу із здобувачами освіти закладу у 2023 – 2024 навчальному році необхідно:
- спрямувати свою діяльність на пошук, планування та використання ефективних форм організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей дошкільників та надання якісних освітніх послуг дітям в умовах воєнного стану;
- активізувати різні форми роботи з дітьми в умовах воєнного часу, надаючи перевагу індивідуально – груповим та індивідуальним;
- створити необхідну добірку матеріалів, як друкованих, так і Інтернет -ресурсів для роботи з вихованцями та їхніми батьками у різних режимах – офлайн/онлайн.
- продовжити роботу щодо удосконалення річного планування освітнього процесу за блочно – тематичним принципом, враховуючи воєнний стан та доповнити тематику освітніх блоків темами національно – патріотичного спрямування з метою формування соціально – громадянської компетентності дошкільників;
- оновити необхідний матеріал для здійснення психологічного супроводу усіх учасників освітнього процесу під час воєнного стану;
- надавати інформацію педагогічним працівникам та батькам здобувачів освіти щодо змістовних психологічних платформ із консультаціями та практичними матеріалами для роботи з дітьми під час воєнного стану.
Директор (завідувач) ЗДО № 11 “Вітерець” ________ Галина НЕСТЕРЕНКО