Група”Суничка”

 

     – Пропонуємо погратися з сірниками та сірниковими коробками. 

Із сірників, ватяних паличок, жолудів, каштанів і ґудзиків можна викладати різні малюнки, як довільно, так і за схемою. Причому всі ці предмети можна поєднати в одному малюнку. Починати доречно з простих геометричних фігур — квадрата, трикутника, ромба, сонечка, поступово ускладнюючи ігри. Із сірників і ватяних паличок добре виходять зірки, їжачки, машинки, ялиночки, будь-які фігури, що містять багато прямих ліній. Спочатку малюнок викладає мама, адже малюка необхідно зацікавити. Потім «твір» можна робити разом.
Навіть найменшим діткам буде корисно перебирати ґудзики — виймати з коробочки і складати назад, нанизувати ґудзички на мотузочок і робити намиста й браслети. Тільки при цьому мама повинна бути дуже уважною: раптом малюк потягне іграшку до рота! Якщо дитина зовсім мала і є небезпека, що вона проковтне дрібні деталі, то слід нанизати ґудзики різних кольорів і розмірів на жорстку міцну волосінь. Така іграшка може бути і брязкальцем, і матеріалом для лічби, і наочним посібником для вивчення кольору, лічби і розміру.

Ігри з сірниками

Усі батьки люблять повторювати: «Сірники для дітей — не іграшка!» Правильно, звісно, адже діти можуть ненавмисне що-небудь підпалити.

Але якщо поряд перебуватимуть мама або тато, то сірники можуть виявитися навіть хорошою іграшкою. Так уважає тато. Сьогодні він грає «у сірники» з дитиною. Пропонуємо ось яке завдання.

                                   Утримай сірники

Покладіть на стіл п’ять сірників і спробуйте взяти один із них великими пальцями.
Тепер підніміть другий сірник двома вказівними пальцями.
Тепер третій — двома середніми пальцями. Потім четвертий — двома безіменними.
І, нарешті, п’ятий — двома мізинцями. Хто упустив сірник, залишає гру!

Сірникова картинка

Кожній дитині видайте сірники (скільки бажаєте — коробку, коробку на двох, коробку на всіх тощо). За командою учасники починають викладати із сірників . картинку на тему, задану ведучим. Це може бути своє ім’я, прізвище, зображення якої-небудь тварини, смішного сюжету («Тато спить», «Автоперегони», «Троє поросят» тощо). Виграє той, хто упорався швидше при простіших завданнях), або той, у кого вийшла найоригінальніша сірникова картинка (складніші завдання).

Скільки сірників

Візьміть сірникову коробку і покладіть у неї два сірники. Потрясіть коробку і запитайте у дітей, як вони вважають, скільки сірників зараз лежить у коробці. Діти також можуть потрясти коробку, потримати її в руках. Але відкривати коробку може тільки ведучий. Отже, тепер ви відкриваєте коробку і даєте дітям можливість перерахувати сірники. Перемагає той, хто назвав максимально близьку до правильної кількість.
Тепер можете ускладнити завдання: відвернувшись від дітей, додайте декілька сірників. Нехай діти знову відгадують їх кількість.

Сірникові коробки

Сірникові коробки (чим більше, тим краще) можна використовувати в різних іграх. На чотирьох або шести кришках, так само як і на внутрішніх коробочках, намалюйте однакові геометричні фігури: квадрат, круг, ромб, трикутник. Перемішайте кришки і внутрішні коробки. Попросіть малюка знайти і скласти коробочки.

 

Тема. Розповідання казки Курочка Ряба” із супроводжуючим показом.

             Пальчикова гра Курочка п’є воду”.

Мета: продовжувати учити дітей уважно слухати розповідання казки із супроводжуючим показом; формувати вміння відповідати на запитання дорослого за змістом казки; учити дітей ліпити кульку схожу на “яєчко”, круговими рухами долонь, прийомом скочування і розкочування її між долоньками;  розвивати увагу, активність мовлення, дрібну моторику рук; вправляти у повторюванні за дорослим виразів із казки, у звуконаслідуванні (ко-ко-ко, ціпу-ціпу, тю-тю-тю); виховувати доброту, доброзичливість, любов та інтерес до казок.

Матеріал: настільний театр до казки “Курочка Ряба”, м’яка іграшка  курочка, пластилін жовтого кольору, дощечки для ліплення, серветки.

Хід заняття:

  1. Сюрпризний момент.

(У гості до дітей приходить Курочка).

– Хто завітав до нас у гості? (Курочка). Правильно. Молодець!

  1. Дидактична гра Опиши курочку.

– Подивись, яка курочка гарна.

– Якого кольору пір’ячко у курочки? (Червоне, жовте, біле). Правильно. У курочки різнокольорове пір’ячко.

– Чим курочка дзьобає зернятка? Що у неї є замість ротика? (Дзьоб). Правильно, у курочки замість ротика – дзьоб.

– Чим курочка ходить по землі? (Лапками). Правильно, у курочки є лапки.

Дорослий: у нас з вами є ніжки, а у курочки замість ніжок є лапки.

– Настя, а що це у курочки на голівці червоного кольору? (Гребінець). Правильно.

Дітки, подивіться, яка курочка наша гарна.

  1. Розповідання казки Курочка Ряба із показом настільного театру.

Дорослий: послухай казочку, яку я знаю про курочку. Вона називається “Курочка Ряба”.

Жили собі дід та баба, та була в них курочка Ряба. Знесла курочка яєчко.
   Дід бив — не розбив, баба била — била — не розбила.
Мишка бігла, хвостиком зачепила, яєчко покотилося та й розбилося.
Дід плаче, баба плаче, а курочка кудкудаче:
— Не плач, діду, не плач, бабо, знесу вам яйце не золоте, а просте.

  1. Бесіда за змістом казки.

– Як називається казка? (Курочка Ряба).

– Хто жив у бабусі та дідуся? (Курочка).

– Що знесла курочка? (Яєчко).

– Яке яєчко знесла курочка? (Золоте).

– Хто бив яєчко? (Дід і баба).

– Хто розбив яєчко?

  1. Рухлива гра Курчатка.

(Діти виконують рухи під час читання вірша дорослим).

Насадила бабусенька куряток громадку:

Ціпу-ціпу, ціпу-ціпу: вилізли курчатка.

(Діти присідають, повторюють слова ціпу-ціпу, ціпу-ціпу”, підводяться).

Їх щодня гарненько бабця доглядала,

Тю-тю-тю, тю-тю-тю, їсти насипала.

(Стукають пальчиком по коліну, ніби дзьобають зернятка).

Ой, радіє бабусенька, що ростуть курчатка:

– Буде ж, буде в мене куряча громадка.

(Діти біжать урозтіч).

Виросли моторні, біленькі і чорні:

Ко-ко-ко, ко-ко-ко, курочки проворні.

(Діти встають навшпиньки, тягнуть руки вгору, показуючи, які великі).

  1. Образотворча діяльність Зліпимо яєчко для баби і діда”.

(Дорослий сідає за столик, діти стають навколо. Показує дітям, якими прийомами і у якій послідовності ми будемо ліпити яєчко).

Дорослий:  у мене на столику лежить дощечка для ліплення, а на ній пластилін.

  Якого кольору пластилін? Правильно, жовтого кольору. Наш пластилін трішки твердий. Для того, щоб розбудити його, ми беремо у долоньки пластилін і нагріваємо його теплим повітрям із нашого ротика, потім ми розминаємо пластилін пальчиками. Тепер наш пластилін став м’яким. Після цього, ми кладемо пластилін на долоньку і іншою долонькою накриваємо зверху і скочуємо пластилін між долонькою у кульку, а щоб наша кулька була схожа на яєчко – ми трішки розкотимо її  між долоньками. Після того, як ми зліпили яєчко, ми витираємо ручки серветкою.

Пальчикова гра Курочка п’є воду

Пальці скласти пучкою – це “дзьоб”. Не відриваючи лікоть від столу, “дзьобом” торкнутися столу. Імітувати рухи курочки: “дзьобом” узяти “воду”, підняти голову, поклацати “дзьобом” – проковтнути “воду”.

Птах дістався до криниці,

Хоче випити водиці.

Самостійна діяльність дітей.

(Діти під спокійну музику ліплять “яєчка”, дорослий за потребою допомагає дитині. В кінці дорослий хвалить дітей за виконану роботу).

  1. Підсумок.

– Хто приходив до нас у гості? (Курочка). Яку казочку ми слухали? (Курочка Ряба). Що ми ліпили? (Яєчка).

(Діти віддають яєчка для курочки, щоб вона їх передала для баби з дідом).

Курочці дуже сподобалось у нас в гостях, вона дякує вам за яєчка.

 

Тема. Намисто для Лисички

Мета: вчити слухати і розуміти мову дорослого; відповідати на запитання дорослого реченням з двох-трьох слів; розвивати мовленнєву активність , дрібну моторику пальців рук; виховувати бажання виконувати завдання – дії, самостійність; допомагати іншим.

Матеріал: іграшкова лисичка, портрет святково вбраної лисички, дерев’яні намистини синього та червоного кольору з великими отворами та шнурок для їх нанизування; червона гуашева фарба, серветки, зразок, шаблон – намисто на кожну дитину .

Попередня робота:

Розповідь казки (уривки) Ольги Зубер «Намисто для Лисички»

Розгляд ілюстрацій із зображенням лисички, м’якої іграшки

Розгляд дерев’яного намиста;

Дидактична гра «Якого кольору намисто»

«Намисто для Лисички» (з макаронів)

Хід заняття

Психогімнастика «Наші розумні голівки»

Наші розумні голівки

Багато будуть думати.

Оченята уважно дивитися,

Вушка – слухати,

Ротик чітко говорити.

Ручки будуть працювати,

Ніжки будуть танцювати.

Сюрпризний момент: у гості до малят завітала Лисичка.

– Хто це до нас прийшов у гості? (Відповіді дітей)

– Давайте привітаємося до Лисички. Діти вітаються до Лисички.                                

Лисичка. Доброго дня, малята!

Лисичка хоче з вами познайомитися. Скажіть Лисичці, як вас звати.

Діти знайомляться з лисичкою, називаючи свої імена.

Дорослий

Лисичка-сестричка лісом ходила
Хвостиком водила
Лисички збирала
пісеньку співала
Тра-ля ля-ля ля-ля
Ось така я Краля

 – Погляньте, діти, яка наша лисичка гарна. (Розгляд Лисички).  Давайте погладимо Лисичку. Яка у Лисички шубка? (Відповіді дітей)

– А чим водить Лисичка вправо-вліво? (Відповіді дітей)  Хвостик  пухнастий, довгий.

– А чим нюхає Лисичка, шукаючи гусочку? (Відповіді дітей) Носик у Лисички гостренький, чорного кольору.

– А що це у Лисички на голівці? (Відповіді дітей) Невеличкі гострі вушка.

Лисичка любить ласувати рибою, грибами, полювати на курочку, гусочку, качечку.

  • Малята, давайте пригадаємо пісеньку про Лисичку.

Обігрування української народної пісеньки «Я лисичка, я сестричка»

Я лисичка, я сестричка

Не сиджу без діла,

Я гусятка пасла,

Полювать ходила

Лисичка. Ой, та це ж пісенька про мене. Дякую вам, малята.

Дітки, я у вас побачила картинку. Хто на ній намальований? (Відповіді дітей)

Лисичка. Яка гарна лисичка тут намальована! А яке в неї намисто!

Розгляд зображення лисички з намистом.

Лисичка. Я по лісі ходила, своє намистечко загубила. Допоможіть нанизати мені намистинки на шнурочок,

– Допоможемо Лисичці? (Відповіді дітей)  Ми зробимо намисто для Лисички, щоб вона його носила та милувалася собою.

  • Що загубила Лисичка? (Відповіді дітей)

Дидактична гра «Зроби намистечко»

  • Що нам потрібно для роботи? (Шнурок і намистинки)
  • Скільки намистинок у коробочці? (Відповіді дітей)
  • Намистинки круглі. Якої форми намистинки? (Відповіді дітей)

Покажіть пальчиками – круглі. (діти з’єднують вказівний та великий пальці)

  • Якого кольору намистинки? (Відповіді дітей)
  • Як ми нанизуватимемо? (Повторення прийомів нанизування.)
  • (Діти нанизують на шнурок намистинки, чергуючи їх за кольором)
  • Молодці, малята. Давайте ми одягнемо намисто Лисичці.

Лисичка. Яке в мене гарне намисто. Дякую вам, малята! Я хочу вас попросити зробити і моїм сестричкам таке намисто.

 – А для твоїх сестричок ми намалюємо ось таке намисто.

Розгляд зразка.

о це намальовано? (Відповіді дітей)

  • Намистинки у намисті круглі. Якої форми намистинки?  (Відповіді дітей)
  • Червоного кольору. Якого кольору намистинки? (Відповіді дітей)
  • Діти, а скільки намистинок у намисті? (Відповіді дітей)
  • Ось таке намисто ми зараз і намалюємо для сестричок нашої Лисички.

Гра з пальчиками: пальчики вітаються – з’єднати пальчики разом, пальчики «стрибають» по столі, пальчики сховалися в кулачок, пальчики «відпочивають» – долоньку покласти на стіл.

Показ та пояснення способу виконання малюнку. Діти самостійно малюють.

 (культурно-гігієнічні навички: діти витирають пальчики вологими серветками)

Вихователь.

Молодці, мої малята, яке гарне намисто ви намалювали. Давайте віддамо Лисичці намисто і вона подарує його своїм сестричкам.

Лисичка хоче з нами ще потанцювати.

Під музику М. Лисенко «Лисичка – господиня»! діти танцюють з Лисичкою.

Підсумок заняття.

 

– А сьогодні я Вам пропоную погратися в мовні ігри.

Гра для розвитку мовлення «Яблуко або тарілка?»

Гра сприяє розвитку мовлення, уваги. Ставте малюкові запитання, попередьте його, що ви можете помилятися.
– Яблуко і груші – це овочі? (Ні, це фрукти.)
Ложка і тарілка – це посуд?
– Шорти і майка – це меблі?
– Ромашка і кульбаба – це дерева?

Гра для розвитку мовлення «У мене задзвонив телефон»

Гра сприяє розвитку мовлення, поповнення словникового запасу. Пограйте з малюком у «Розмову по телефону». В якості телефону можна використовувати будь-які предмети: кубики, палички, деталі від конструктора.

По черзі зображайте дзвінок телефону. Поговоріть з дитиною від свого імені, задаючи прості питання. Міняйтеся ролями. Розмовляйте від імені іграшок, тварин.

Гра для розвитку мовлення «Загадалки»

Гра сприяє розвитку мовлення, уяви. Виберіть ведучого. Він загадує предмет і, не називаючи самого об’єкта, описує його властивості, розповідає, як він використовується. Решта гравців повинні відгадати задуманий предмет. Наприклад: висока, скляна, з неї можна пити сік або воду (склянка).

Гра для розвитку мовлення «Довгослови»

Гра сприяє розвитку мовлення, вчить утворювати довгі слова.Спробуйте з дитиною одним словом назвати яку-небудь ознаку або властивість предмету. Наприклад, у зайчика довгі вуха, значить, він – довговухий, у тата очі сірі, значить, він – сіроокий.

Гра для розвитку мовлення «Хто є хто?»

Гра сприяє розвитку мовлення, знайомить з основами формоутворення іменників. Міркуйте з дитиною про те, як називаються тварини-тата, тварини-мами і їхні дітки. Наприклад, якщо тато – лев, то мама – левиця, а їх дитина – левеня і т. д.

 

– А сьогодні ми пропонуємо Вам трішки погратися.

Дидактична гра «Виклади доріжку»

Мета: вчити викладати предмети(геометричні фігури) від більшого до

меншого.

Матеріал: беремо відомі дітям площинні геометричні фігури (коло,

трикутник, квадрат…), зображення будинку.

Хід гри: запропонувати дітям викласти доріжку, щоб потрапити до

бабусі в гості. Викладати доріжку починаємо від найбільшої фігури до меншої.

Після меншої кладемо зображення будинку.

 Доріжку гарну маємо, до бабусі завітаємо.

 

Дидактична гра «Сходинки»

Мета: вчити викладати предмети (геометричні фігури) від більшого до

меншого.

Матеріал: кубики різного розміру.

Хід гри: запропонувати дітям спорудити сходинки для будь-якого

іграшкового героя. Споруджувати починаємо від найбільшого кубика до

найменшого. Запропонувати іграшковому герою піднятися та спуститися

сходами.

 Гарні сходи маємо,

 Вгору, вниз ними гуляємо

 

Подобається малечі грати в дидактичну гру «Чарівна торбинка».

Мета: вчити дотиковим способом обстежувати предмети в торбинці,

називати їх.

Матеріал: яскраво оздоблена торбинка, іграшки різної фактури невеликого

розміру.

Хід гри: чарівну торбинку маємо,

 Що в ній ховається не знаємо.

Пропонуємо дитині опустити руку в торбинку і дотиковим способом

обстежити обраний предмет. Назвати його. Дитина виймає обстежений предмет, перевіряє, чи вірно його назвала.

 

Тема. Скажи слівце – продовж казку

Мета :  схвалювати здатність дитини до самостійності;вміння не лише наслідувати бачене, а й вносити в нього елементи новизни; вчити вдаватися до найпростіших форм розмірковування, пригадування, опори на особистий досвід;  збагачувати словниковий запас дітей словами -прикметниками;розвивати здатність додумувати текст казки, відповідати на запитання дорослого; виховувати інтерес до казки.

Матеріал: : іграшковий Зайчик, магнітна дошка, дрібні предмети для створення сюжету казки, гуаш жовтого кольору, розведена до консистенції рідкої сметани,тампони з паралону, затонований ватман (синій колір), серветки.

ХІД ЗАНЯТТЯ

Дорослий : Діти ви знаєте багато казок: і про Колобка, і про Ріпку, і про Рукавичку, і про Курочку Рябу .

– А сьогодні ми разом  складемо нову казочку..

Стук у двері.

– До нас у гості завітав Зайчик, він просить , щоб ви склали казочку про нього. Ви згодні?

– Одже , я починаю , а ви продовжите.

( Діти добирають слова для завершення речень, що промовляє дорослий.)

У зеленому лісі жив собі Зайчик. Подивіться , дітки на Зайчика , який він? ( маленький, пухнастий, веселий, добрий, біленький…). Що Зайчик у лісі робив? ( стрибав, біга, ховався, гуляв , їв травичку…). Його хатинка була під великим  ( деревом), а поблизу неї росли ( грибочки, горіхи, ягоди, квіти…) Наш Зайчик дуже любив ласувати (медом, яблучками, ягодами, травичкою, морквинкою…), а потім ішов на галявину і милувався квіточками(дзвіночками, маками, ромашками…). Ще йому подобалося дивитися на небо, на  якому він бачив ( сонечко, хмаринку, веселку).

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Пострибаємо з зайцями,

Нумо, веселіше !

В них лапки – отакі:

І міцні , і прудкі –

Один, два, три!

– Але наш зайчик був полохливий ( всього боявся). Він боїться людей , хижих звірів, та птахів, а вночі Зайчик боявся ще й темряви.

–         Ось і сьогодні виглянув Зайчик зі своєї хатинки – а надворі так темно, страшно.

                 ( Дорослий звертає увагу дітей на аркуш паперу. )

–         Подивіться жодної зірочки на небі не видно.

–          Чи хотілося б Вам допомогти Зайчику, освітити йому нічну доріжку?

–         Що може світитися в небі ясної ночі? ( зірочки та Місяць).

( Дорослий пропонує дітям зробити зоряне небо над лісом Зайчика: ясним, зоряним, вкритим цяточками – зірочками .)

–   Ось тепер небо стало гарним, чудесним, зоряним. Зорі і Місяць освітили ліс, і тепер маленькому Зайчику не буде так страшно повертатися додому.

Зайчик вам вдячний і залишив Вам подарунки.

(Прощання з Зайчиком).

 

Заняття з сенсорно – пізнавального розвитку

Тема. Кішка Мурка в гостях у малят.

Мета: закріпити в дітей знання про основні кольори; вчити добирати предмети за кольором, розуміти, що різні об’єкти можуть бути однакового кольору; розвивати відчуття кольору, увагу, мислення, пам’ять, сенсорні уявлення, орієнтацію у просторі; виховувати бажання допомагати та піклуватися про інших.

Попередня робота:

  • Розглядання картини «Кішка з кошенятами».
  • Дидактичні ігри на розвиток сприйняття кольору, форми, величини.
  • Пальчикові ігри.
  • Рухливі ігри.

Матеріал: кішка Мурка, іграшки кошенята, атрибути до рухливої гри «Сонечко і дощик».

Хід заняття

Дорослий: Малята, чи полюбляєте ви відгадувати загадки! Тож відгадайте таку загадку.

Хто з хвостиком та з вушками?

В кого лапки з подушками?

Як ступа ніхто не чує,

Тихо крадучись полює,

І маленькі сірі мишки

Утікають геть від…( кішки)

– Про кого це загадка?

Ви малята молодці. А давайте покличемо до нас у гості кицю Мурку.

(Діти кличуть кицю Мурку.)

Пісня «Сіра киця милася»

 Мурка:  Добрий день малята, любі хлопчики й дівчата.

– Ви мене звали?

ДорослийТак Мурка ми тебе звали, хотіли з тобою погратися.

Мурка: Ні , не можу я гратися. Мої кошенята пішли гратися і досі не повернулись додому, мабуть десь заблукали.

– Може ви мені допоможете їх знайти

Дорослий: Діти,  допоможемо Мурці знайти її кошенят.

Відповіді дітей.

Всі  йдуть шукати кошенят.

ДорослийМалята, давайте покличемо сонечко і запитаємо у нього чи не бачило воно маленьких кошенят.

Діти кличуть сонечко.

ДорослийПогляньте он і сонечко із-за хмаринки виглянуло, але воно чомусь дуже сумне, давайте уважно поглянемо, чого не вистачає у сонечка (промінців).

Відповіді дітей.

ДорослийДавайте допоможемо сонечку знайти його промінчики. Якого кольору сонечко ? ( Жовтого ).

– То ж і промінці у нього якого кольору? ( Жовті ).

Відповіді дітей.

Дидактична гра «Промінчики для сонечка»

Діти вибирають промінці жовтого кольору і викладають їх біля макету сонечка.

ДорослийОсь сонечко уже усміхається.

– Сонечко ти не бачило кошенят?

Мурка: Сонечко каже, що кошенята побігли он на ту галявину.

ДорослийДякуємо тобі сонечко.

Діти з вихователем, Муркою йдуть далі.

Дорослий           Що за диво в лузі, діти?

Пурхають барвисті квіти!

Спритно крильцями махають

І пустують, і літають

Здогадались діточки,

Що вони за квіточки? ( Метелики ).

Малята відгадують загадку.

ДорослийМолодці діти, а давайте запитаємо у метеликів, чи вони не  бачили маленьких кошенят.

Мурка: Метелики кажуть, що бачили, але вони хочуть щоб ми з ними  погрались.

Вихователь: Пограємось з метеликами?

Відповіді дітей.

Дидактична гра «Посади метелика на квіточку»

Дорослий: До побачення, метелики, з вами було дуже весело, але нам потрібно йти далі шукати кошенят.

Мурка: Метелики сказали, що кошенята пішли в лісок.

Фізкультхвилинка

Із галявини ми вийшли,

Піднімаємо ноги вище –

Через кущики йдемо

І пеньочків не минемо

Ми так дуже находились!

Ніжки наші заморились

Треба трішки нам спочити

Бо стомились дуже діти.

Діти виконують рухи відповідно тексту.

Дорослий:    Малята погляньте, а що це:

Стоїть при дорозі

На одній нозі

І шапочку має

Та нікого не вітає ( Грибок )

Відповіді дітей

Ой скільки тут грибочків, вони мабуть також хочуть з нами погратися.

Дидактична гра «Чарівні грибочки»

Потрібно до кожного грибочка підібрати вірно форму і колір.

Вихователь: Грибочки ми з вами погрались, а ви нам не допоможете знайти маленьких кошенят.

Мурка: Грибочки кажуть, що кошенята побігли за хмаринкою.

Дорослий:   Дякуємо вам грибочки.

– Малята, а он і хмаринка.

Крап-крап-крап хмаринка плаче

Ой сумна вона одначе!

Що трапилось хмаринка, чому ти така сумна?

Пальчикова гра «Дощик накрапає»

Мурка: Хмаринка каже, що їй дуже сумно, ніхто з нею не грається.

Вихователь: Пограємо з хмаринкою.

Відповіді дітей.

Рухлива гра «Сонечко і дощик»

Дорослий: Хмаринка,  ми з тобою погрались, а ти не бачила куди побігли кошенята?

Мурка:  Хмаринка каже, що вони побігли он по тій стежечці.

Всі йдуть по стежці і знаходять кошенят , які граються з

маленькою мишкою.

ДорослийМалята, а якого кольору наші кошенята?

Відповіді дітей.

Мурка: Це ж мої маленькі кошенята.

– Дякую вам малята, що допомогли мені знайти моїх кошенят.

Вони у мене дуже люблять танцювати, а ви любите танцювати?

Відповіді дітей.

Дорослий: Діти, а тепер давайте візьмемо кошенят та разом потанцюємо.

Діти танцюють з кошенятами на руках під веселу музику

 

– Сьогодні  ми  знову  пропонуємо  Вам пограти в ігри, спрямовані на розвиток  мовленнєвого  апарату.

Гра для розвитку мовлення «Повторюй за мною»

Мета:формує навички правильної вимови, розвиває артикуляційний аппарат; виховує інтерес до ігрової діяльності.
Читайте дитині короткі римування і просіть повторювати за вами останній склад:

Прибігла дітвора – ра-ра-ра, ра-ра-ра.
Ногу вище, крок сміливіше – ше-ше-ше, ше-ше-ше.
Ми побачимо листопад – пад-пад-пад, пад-пад-пад.
Маленька бджілко не сумуй – уй-уй-уй, уй-уй-уй.
Гра для розвитку мовлення «Проведи ведмедика»

Мета: сприяє розвитку мовлення, вміння орієнтуватися в просторі; розвиток діалогічного мовлення; виховувати інтерес до гри.

Необхідний інвентар: м’яка іграшка (наприклад, ведмедик).

Візьміть в руки ведмедика і голосом іграшки скажіть дитині, що дуже хочете познайомитися з будинком, в якому живе ваша сім’я. Попросіть дитину провести ведмедика по будинку (квартирі) і показати йому все найцікавіше.

Підіть на кухню, нехай дитина проведе ведмедика туди. На кухні голосом іграшки питайте, як називаються ті чи інші предмети, вказуючи на них (наприклад, холодильник, плита, стіл і т. д.) Цікавтеся, для чого вони потрібні.

Потім сходіть з ведмедиком в інші кімнати.

Гра для розвитку мовлення «Голоси тварин»

Мета: формування навичок правильної звуковимови;  розвиток мовлення, апарату артикуляції; виховувати інтерес до пізнання світу.

Необхідний інвентар: картки із зображеннями тварин або іграшки-тварини.

Покажіть дитині картки з тваринами, розгляньте їх уважно.

Розкажіть малюкові, де мешкає та чи інша тваринка, чим вона харчується. Одночасно знайомте дитину з голосами і звуками тварин. Дуже корисно ходити в зоопарк або слухати голоси тварин в записі. Після цього можна проводити узагальнююче заняття.

Показуйте дитині картки і попросіть назвати зображених тварин і згадати, хто які звуки видає.

горобець – цвірінькає (цінь-цвірінь),
ворона – каркає (кар-кар)
гусак – ґелґоче (га-га-га)
кабани, свині – рохкають (рох-рох)
коза – мекає (ме-е-е)
корова – мукає (му-у-у)         
кішка – нявкає (няу-няу)
кінь – ірже (і-го-го)
жаба – квакає (ква-ква)        
мишка – пищить (пі-пі-пі)     
ослик – реве (іа-іа)
півень – співає, кукурікає (кукуріку)
бджола – дзижчить (ж-ж-ж)
слон – сурмить (ту-у-у)        
собака – гавкає (гав-гав)
тигр, лев – гарчить (р-р-р)
качка – крякає (кря-кря)

Не питайте дитину відразу про всіх тварин.

Гра для розвитку мовлення «Вгадай тварину»

Мета: поглибити знання дітей про тваринний світ; розвиток мовленнєвого апарату; виховувати інтерес до гри.

Необхідний інвентар: картки із зображеннями тварин.

Це гра для дружньої компанії. Картки переверніть і, перемішавши, складіть в купку. Кожен учасник по черзі дістає картку і озвучує тварину, яка там зображена, а інші повинні вгадати, що це за тварина.

 

Конспекти занять з сенсорного виховання 

1.«Ведмедикові подарунки»

Мета: вчити дітей розрізняти геометричні фігури; сприймати предмет, що складається з частин; розрізняти і називати кольори (червоний, жовтий, синій, зелений); закріпити поняття «один», «багато»; розвивати уяву, увагу; виховувати вміння співчувати, бажання допомагати.

Матеріал: три коробки, геометричні фігури, кольорові картинки та фігури, мотрійки, колорові тарілочки і ложки.

Хід заняття.

  Ігрова ситуація – Ведмедику подарували багато подарунків на День народження і він хоче показати їх дітям.

  Відчиняють першу коробку – там геометричні фігури (Ведмедик дивується, не знає, що це таке).

-Діти, а ви знаєте що це?

Діти відповідають і називають фігури.

-Але ці фігури не прості, а чарівні, вони можуть перетворюватися в різні картинки.

Гра «Різнокольорові картинки» – діти підходять до столиків різного кольору. Синій колір – діти називають предмети синього кольору (річка, небо) і складають з геометричних фігур кораблик.  Зелений колір – галявина. Діти з геометричних фігур викладають будинки для зайчика і мишки. Жовтий колір – сонечко. Діти з маленьких кружечків викладають очі, з великих – щічки, з трикутника – рот. Червоний колір – квітка. Діти з геометричних фігур викладають метелика, що сів на квітку.

–         Гарний метелик, а ви хочете стати метеликами і знайти найкрасивішу квітку? (грає музика, діти «літають», а вихователь розкладає квіти, по закінчені музики «метелики» сідають на квіти і називають колір своєї квітки).

Потім відчиняють другу коробку Ведмедика – там мотрійки. Діти беруть по одній мотрійці і ставлять їх у будинок.

–         Скільки мотрійок? Скільки будинків?

Ведмедик:

–         Ой, як цікаво і які гарні подарунки подарували мені друзі. А давайте відкриємо ще одну коробку.

Дорослий відкриває коробку: а в ній тарілочки і ложки різного кольору.

– Ведмедику, ти вмієш варити кашу?

– Ні, не вмію.

– А ми тебе навчимо.

Обігрується потішка «Сорока-ворона». Дорослий роздає тарілочки, а в кінці каже:

–         Ложку не дала, ви самі її знайдіть і підберіть.

Ведмедик дякує дітей за те, що вони його багато так всього навчили і пригощає їх цукерками.

–         Скільки у ведмедика цукерків (багато), візьміть по одній.

2.«Весела подорож»

Мета: продовжувати вчити дітей розрізняти і називати геометричні фігури (круг, квадрат, трикутник); вправляти в умінні порівнювати предмети, визначати їх величину (довгий – короткий, великий – малий), розуміти поняття багато і один; закріпити назви кольорів; продовжувати ознайомлювати дітей з явищами живої і неживої природи; збагачувати словник дітей іменниками: сонечко, хмаринка, квітка, метелики, листячко, зайчик; розвивати увагу, пам’ять, наочно-образне мислення, уміння співчувати і допомагати тим, хто потрапив у біду; виховувати любов до природи.

Матеріал: зображення хмаринки та сонечка велике і мале, смужки-промінці довгі і короткі, різнокольорові листочки.

Хід заняття.

На дошці висить одна велика хмарина, а друга маленька і сонечко – велике та маленьке.

-Діти, подивіться, що це в нас? Якого кольору хмаринка? Вона велика чи мала? Якого кольору сонечка? А сонечка великі чи малі? Чому вони такі сумні?

-Звісно, бо в них нема промінчиків. Подаруємо їм промінчики. Сідайте за столи. На ваших картках зображенні промінчики, ми ними прикрасимо сонечка.

-Подивіться і знайдіть для великого сонечка довгі промінчики. От і повеселішало велике сонечко.

-Скільки великих сонечок? Скільки в нього промінчиків? Для маленького сонечка знайдіть короткі промінчики.

Діти знаходять маленькі промінчики. Дорослий прикрашає сонечко промінчиками.

-Наші сонечка веселі, яскраві. Погляньте, листочки на дереві теж повеселішали.

Серед кімнати стоїть дерево серед якого багато різнокольорових листочків.

-Малята, підійдіть до дерева. Воно чарівне і хоче подарувати вам свої листочки. Вам подобаються листочки? Якого вони кольору?

Діти називають кольори.

-А вони однакові за величиною?

Дидактична гра «Знайди листочок» – дорослий каже кожній дитині, якого кольору листочок зірвати.

-Ми дуже добре гралися з листочками і деревце хоче нам щось показати. Заплющіть очі.

Дорослий готує квіткову галявину.

-Розплющіть оченята. Ой, а куди ж діти наші поділися? Діток не стало, а з’явилися метелики.

Дорослий одягає на діток наголівники – метелики.

-Багато у нас метеликів. Вони різнокольорові.

Під слова і музику діти кружляють.

Малесенькі метелики

На сонечку літають

І крильцями легенькими

Всі весело махають.

Та от стомились любі,

В повітрі вже літати,

Бо час прийшов на квіточки

Скоріше всім сідати.

-Кожен метелик повинен сісти на ту квітку, у якої пелюсточки такого самого кольору, як і сам метелик.

Запитати у кожної дитини : «Якого кольору метелик?», «На квітку якого кольору сів метелик?».

 

Ігрова діяльність з піском і водою

«Маленькі дослідники»

Тема: Ігрова діяльність з піском та водою.

Мета: ознайомлення дітей з властивостями води та піску, формування уміння грати поруч з однолітками, розвивати увагу, спостережливість, виховувати любов до природи

Обладнання: сюжетні картинки про воду, стакани з водою, пісок, пензлики

Хід заняття

Дорослий:  Дітки давайте сядемо рівненько,  посидимо тихенько і послухаємо. Сьогодні ми будемо з вами маленькими дослідниками і дізнаємося дуже багато цікавого про воду та пісок.  Вода – це моря, озера, річки, вода тече з крана, дощиком ллється з неба. А для чого потрібна вода?

Діти: Щоб мити ручки, личко. Купатися. Пити воду. Варити їжу

Дорослий Як ллється вода?

Діти: С-с-с.

Дорослий:  Як булькотить водичка?

Діти: Буль, буль, буль.

Дорослий: Я зараз буду показувати вам малюнки, а ви скажете, для чого потрібна вода.(діти описують малюнки і відповідають на запитання).

Дорослий: Проведемо дослід. На столі стоять два стакани з водою. Вам потрібно визначити в якому стакані вода – тепла, а в якому холодна.

( діти підходять до столу, торкаються воду, відповідають на запитання дорослого). Молодці, справилися з завданням.

Дорослий:  Водичка ллється з крана, коли ми вмиваємося, ллється на землю дощиком.

– Скажіть, як накрапає дощ?

Діти: Кап-кап-кап.

Дорослий: Давайте його покличемо.

Закличка про дощик

Іди, дощику, іди

На городі, на сади,

На траву, на квіти,

Що садили діти.

( Звучить мелодія дощу). А ось і дощик пішов. Ховайтеся від нього до мене під парасольку. Ой, як лопотить. (2 рази).

Дорослий:  А тепер покличемо сонечко.

Закличка про сонечко

Вийди, вийди, сонечко,

На дідове полечко,

На бабине зіллячко,

На наше подвір’ячко.

Дорослий: Сонечко нам принесло пісочок. Давайте з ним пограємо. Намалюємо дощик.( діти малюють пензликами на піску).

Дорослий: Діти, вам сподобалося бути дослідниками?(відповіді дітей).

Дорослий: Водичка дуже потрібна людям, її треба берегти. Бо без води не може жити ні людина, ні тварини. Ось бачите як ми багато дізналися про воду та пісок, але ми й далі будемо дізнаватися про неї дуже багато цікавого.

 

Конспекти занять ознайомлення з природою

1.Сорока та зайчик

Мета: Вчити дітей розпізнавати птахів та звірів, закріплювати знання про тварин, знайомити дітей з поняттями скільки це «багато», і скільки «один», розвивати слухове сприйняття, швидкість реакції, виховувати інтерес до заняття.

Обладнання: лялька Сорока та Зайчик, використані з лялькового театру, зображення сонечка, дерева, звірів та птахів.

Хід заняття

Дорослий: Діти, до нас сьогодні в гості завітали Сорока – білобока;

Дорослий: А скажіть будь-ласка, хто знає – це пташка чи звір?

Діти: Пташка;

Дорослий: Так, це правильно, а подивіться , а чому вона сумна?

Сорока нібито шепче на вухо дорослому

–    Діти, їй сумно і вона немає з ким пограти.

–    А давайте пограємо в пальчикову гімнастику «Сорока – ворона».

Сорока – ворона на припічку сиділа,

Діткам кашку варила:

Цьому дам, цьому дам, цьому дам і цьому дам, а цьому не дам:

Він дрова не рубав,води не носив, кашки не їв.

Киш – киш – киш -киш!

Полетіли – полетіли – полетіли,

На голову сіли.

Дорослий: Діти, дивіться Сорока стала вже веселою.

Дорослий: (питає в Сороки) Чи є в тебе друзі, Сороко?

Сорока: Так, звичайно, я дружу із Зайчиком – побігайчиком.

Дорослий: А тепер ми зіграємо в гру «Сорока і Зайчик».

Гра «Сорока і Зайчик»

Дорослий: Дітки, якщо я скажу «Сорока» – ви махаєте руками, а якщо скажу «Зайчик»- будете стрибати.

Дорослий: (за допомогою картинок тварин і звірів) я буду Вам показувати картинки, а Ви будете відповідати чи це – птахи чи це -звірі.

Підсумок заняття.

–    Молодці, Ви були дуже уважними і сьогодні зможете розповісти батькам про тварин і птахів і як їх розпізнати;

–    А на останок, прочитаю Вам загадку:

Довгі вуха, куций хвіст,

І морквинку ласо їсть,

Так біжить, немов стрибає,

Задні ноги дивні має.

(Заєць)

 

Конспекти занять з художньо-естетичного розвитку

1.Ліплення Капітошки.

 

Мета : Продовжувати вчити і знайомити дітей з властивостями пластиліну,продовжувати вчити розкачувати пластилін коловими рухами; порівнювативеликі і маленькі кульки; розвивати інтерес до процесу ліплення.
Матеріал : пластилін, дощечки, малюнок Капітошки, мультфільм «Капітошка»

Хід заняття

  1. I.Початок заняття

–       Привітання  Капітошки з дітьми.

  1. II.Основна частина

Дорослий: – Дітки, як ви бачите, до нас завітав гість – це Капітошка із мультфільма. І прийшов він не один а із своєю історією.

1)    Перегляд мультфільму «Капітошка».

2)    Бесіда.

–       Дітки, вам сподобався мультфільм?

–       А який капітошка? (круглий)

–     Який у нього носик? (круглий)

–       А очі? ( теж круглі)

–       На кого він схожий? (На Колобка)

–       Якого кольору Капітошка? (синього)

3)    Показ дорослого зразка роботи.

4)    Пояснення техніки виконання.

Коловими рухами долоні, розкачуємо пластилін. Потім розкачуємо кульки  для капітошки. Потім розкачуємо ще одну кульку і робимо шапочку для капітошки.Готову кульку розплюскуємо і робимо її плоскою (як млинець). До капітошки прикріплюємо шапочку, потім прикріплюємо маленькі кульки, потім очки і ротик.

5)    Самостійна робота дітей.

III.          Підсумок заняття

1)    Виставка робіт

2)    Позитивна оцінка робіт дітей.

2.« Намисто для Сороки – Білобоки»

Мета заняття: формувати вміння сприймати кольори та форми, створювати образ, малюючи пальцями; навчати малювати пальчиком;
розвивати творчу уяву, фантазію; зміцнювати дрібну моторику рук, розвивати дотикову чутливість, координацію рухів; учити дітей висловлювати почуття і враження від створених власноруч малюнків; виховувати естетичний смак.

Матеріал: аркуш альбомного паперу легко забарвлений жовтим кольором; гуаш, водичка, вологі серветки.

Хід заняття

  1. Початок заняття.
    Дорослий: Дітки, сьогодні до нас у гості завітала Сорока – Білобока. У неї є дуже красиве намисто. Вона хоче попросити нашої допомоги приготувати намисто для її діток. Допоможемо Сороці?Вона нам розкаже за це дуже цікаву історію про фарби у пальчики.
  2. II. Основна частина
    1) Розповідь. Історія Сороки – Білобоки.

Якось працьовиті пальчики милувались яскравими блискучими фарбами, такими красивими, що захотілося до них доторкнутися, познайомитись із ними ближче. Раптом коробочка із фарбами відкрилася, і до пальчиків лагідно посміхнулася Жовта фарба, Червона — голосно розсміялася, а Блакитна — була чомусь сумна. Усіх заспокоїла Зелена. Адже фарби також.мають свій характер і настрій. Доторкнулися пальчики до фарб, а вони виявились гарними, ніжними, шовковими, ласкавими. Пальчики з великим задоволенням пірнали в баночки з фарбами, а потім торкалися аркуша паперу, на якому несподівано з’являлася дивовижна кольорова казка. Оживали малюнки з півниками, весняними і зимовими деревами, зі святковими феєрверками, із диво-квітами, гронами ягід. Пальчики вирішили трішки відпочити, озирнулися навколо і зрозуміли, що світ такий красивий і радісний тому, що він різнокольоровий. ”

Люблять дуже пальчики гарно малювати,

В баночки із фарбами весело пірнати:

Залишають пальчики після себе слід —

І стає навколо кольоровим світ.

2) Бесіда.

Дорослий: Дітки, ви хочете допомогти підготувати для Сороки-Білобоки намисто?

Дорослий: – Для початку нам треба розказати, які кольори ми знаємо.
– Якого кольору небо ? (синє)
– А травичка? (зелена)
– А квіточка? (червона)
– А сонечко ? (жовте)
– Якого кольору буде наше намисто?(червоне)
– А які намистинки? (круглі)
– А скільки в намисті намистинок? (багато)
(розглядання намиста)

Дорослий: Зараз ми приступимо, і будуть наші пальчики весело пірнати, гарні, круглі намистиночки будуть малювати.
(дорослий  демонструє техніку виконання).
3) Виконання завдання дітьми.
4) Допомога дорослого

III. Підсумок заняття
Дорослий:  – Дітки ви молодці, Сорока дуже задоволена. Вона дякує вам за допомогу.

 

Конспекти занять з розвитку мовлення

«Донас у гості завітав сонячний зайчик»

Мета: Закріпити знання дітей про сонечко: воно яскраве, тепле, ласкаве; коли світить сонечко, можна побачити сонячного зайчика. Розвивати вміння сприймати мовлення дорослого. Вчити відповідати на запитання. Вправляти в уміння чітко назавати своє імя та прізвище. Перевірити, як діти засвоїли призначення різних кімнат дитячого садка. Активізувати в мові узагальнюючі слова: посуд, меблі, квіти, фрукти. Викладати бажання розповідати вірші напам’ять. Виховувати доброзичливість, гостинність.

Обладнання: Дзеркальце, коробка, набори картинок: меблі, посуд, квіти, іграшки, фрукти.

Хід заняття

– Діти, хто це стрибає у нас по килимку, по стіні?(Сонячний зайчик.)

– Від кого він до нас прийшов? (Від сонечка.)

– А яке сонечко? (Сонечко тепле, ласкаве, веселе.)

– Напевно, зайчик теж такий.  Давайте з ним познайомемось. Запитай, як його звати.

– Зайчику, як тебе звати? (Запитати кількох дітей.)

(Дорослий гойдає в руці дзеркало так, щоб «зайчик» стрибав.)

– Діти, ви бачите:зайчик стрибає. Отже, його звати… (Пострибайчик.)

– Пострибайчик хоче знати, як вас звати. До кого він підійде, чітко скаже йому своє ім’я та прізвіще.

(Дорослий  почерзі підводить «зайчика» до дітей, діти говорять.)

– Ось і познайомились. А тепер Пострибайчик хоче знати, куди це він потрапив. Домоможіт йому. (У дитячий садок.)

– Подивіться на зайчика  (обвести «зайчиком» всю кімнату). Він хоче запитати, як називається ця кімната. (Це – групова кімната.)

– Розкажіть Пострибайчикові, які придмети є у груповій кімнаті і для чого вони поьрібн. (Направляти «зайчика»  на різні предмети, щоб діти розповідали про них.)

– Це – шафа, в ній стоять іграшки.Це стіл, щоб їсти . За цим столом ми розглядаємо книжки…

(Навести «зайчика» на двері спальні.)

– Куди ведуть ці двері ?  (Успальну кімнату.)

– Зайчик хоче перевірити, чи знаєте ви, що є в спальній кімнаті.

(Діти відповідають; «зайчик» заглядає в спальню кімнату, «показує» на ліжка, стіл…)

– Чиє це ліжко ? Чий стіл? Покажіть Пострибайчикові, де ви умиваєтесь, та свої рушнички.

– А де діти роздягаються ? («Зайчикові» показують роздягалню, шафи, де зберігають одяг.)

– Давайте пограємо з Пострибайчиком в гру «Знайди шафу». Ви розповідаєте, що намальовано у вас на шафі, а по стрибайчик шукає її. (3-4 дитини.)

– А зараз піймайте зайчика!  (Діти намагаються піймати, біжать за ним в групу.)

– О, діти, зайчик привів вас до якоїсь коробочки. Відгадайте, що в цій коробочці?  (Вихователь розкладає картинки по килимку.)  

– Зайчика покаже вам картинки. Ви мовчки подиветесь, а потім назвете усі ці предмети одним словом. (Вихователь по черзі поводить «зайчика» на картинки:  тарілка, чашка, ложка. Діти відповідають: «Посуд». Потім розглядають меблі, квітки, іграшки, фрукти.)

– Сподобався вам По стрибайчик? Прочитайте йому вірші. (Діти читають віршики).

– А зараз По стрибайчикові час іти додому. Він завітає до вас , якщо ви його запросите. Але пам’ятайте, що сонячний зайчик може приходити тільки тоді, коли є сонце.

 

         – Доброго дня! Сьогодні я вам пропоную попрацювати з дітками над розвитком мовлення.

– Заняття з розвитку мовлення повинні проходити в спокійній, приємній дитині обстановці. Маленьких дітей можна посадити собі на коліна, старших діток – навпроти себе. Важливо, щоб дорослий знаходився на одному рівні з малюком, міг дивитися йому в очі. Ні в якому разі не можна форсувати розвиток мовлення дитини. Шкідливо навантажувати дітей складним мовним матеріалом, змушувати заучувати незрозумілі йому слова.

– Оскільки при грамотному диханні ми вимовляємо всі слова на видиху, існує безліч ігор на тренування саме цієї фази дихання.

Вправа для дихання: мильні бульбашки

В дитинстві усі ми усі любили мильні бульбашки. Скільки задоволення і радості приносять ці кумедні кульки, що переливаються всіма кольорами веселки! Вашій дитині вони напевно теж дуже сподобаються. Адже їх можна не тільки видувати, але ще ловити, бігаючи за ними і плескаючи в долоні.
Вправа для дихання: свічки

Вогонь має магічну властивість притягувати увагу. Зробіть свічки невід’ємною частиною дитячих свят. Це прекрасна можливість погратися з дитиною. Задути свічку – для дворічної дитини насправді не просте завдання. Для цього ж потрібно зосередитися, набрати побільше повітря, скласти губи трубочкою, та ще й дути не куди-небудь, а саме на полум’я свічки.     Хваліть дитину за кожну спробу, але навчитися задувати свічку це ще не найскладніше завдання. Набагато важче малюкові дути на полум’я так, щоб воно не згасло. Для цього видих повинен бути плавним і довгим.
Чому саме свічка? Просто її вогник підкаже дитині, що вона все правильно робить. А ще можна дути на свічку, потихеньку відходячи від неї, збільшуючи тим самим відстань.
Обов’язково дотримуйтеся техніки безпеки. Не залишайте дитину наодинці з запаленою свічкою.

Вправа для дихання: вата або пінопласт

Візьміть невеликий шматочок вати або пінопласту (він теж досить легкий), покладіть на стіл і просіть малюка здути його. У цю гру цікаво грати в компанії. Завдання – дути так, щоб твій шматочок перемістився якнайдалі.

А з пінопластом можна затіяти ще більш цікаву гру: візьміть шматочок пінопласту, встромивши в нього зубочистку, зробіть з паперу вітрило. Тепер залишилося набрати води в раковину, тазик або ванну і дати старт морській регаті.

Вправа для дихання: «Хто довше

У цій грі дуже прості правила. Наприклад, хто довше протягне звук «а», «у» або будь-який інший голосний. Тягнути можна і деякі приголосні звуки. Всі діти люблять грати в цю гру разом з батьками. Залишилося тільки набрати повітря.

– Доброго дня! Сьогодні ми пропонуємо Вам трішки погратися!

Уміння оперувати декількома поняттями одночасно, виконувати одну дію, при цьому пам’ятаючи про те, яким повинен бути наступний крок, виявляються необхідними під час найрізноманітніших видів діяльності. Під час читання важливо не забути початок слова, поки читаєш його до кінця; під час перерахування потрібно пам’ятати, скільки всього збирався взяти; поки розмовляєш по телефону — не забути про молоко, що може збігти; зачиняючи двері — згадати про ключі.

– Як навчити цього маленьку дитину? Як розвивати у неї здатність до цього?

– Для розвитку уваги та пам’яті можна запропонувати такі завдання:

  • Розгляньте разом із дитиною дві знайомі маленькі іграшки, а потім сховайте у неї на очах під склянки, що перевернуті догори дном (або затисніть їх у кулаках) і запропонуйте дитині знайти ту іграшку, що ви назвете.
  • Розгляньте разом із дитиною і назвіть із використанням відповідного жесту дві картинки на картках, а потім переверніть їх на очах у дитини, запитуючи: «Де собачка?», «Де киця?» тощо. Дитина повинна знайти потрібну картку.
  • Сховайте на очах у дитини під склянками три, а потім чотири маленьких іграшки і запитайте, наприклад: «Де машинка?» Дитина піднімає потрібну склянку, розглядає та катає машинку. Потім знову сховайте іграшку під склянку і запитайте: «Де киця?» Коли дитина навчиться знаходити іграшки, можна запропонувати їй таке саме завдання, але з використанням карток (іграшки, продукти, тварини, одяг, меблі тощо). Розгляньте разом із дитиною та назвіть із використанням відповідного жесту три, а потім чотири картинки на картках, а потім переверніть їх на очах у дитини, запитуючи, наприклад: «Де стілець?» або «Де чашка?» тощо. Дитина повинна знайти потрібну картку. Підтверджуйте заохоченням правильність виконання завдання: «Так, молодець, це чашка!»
  • Можна розглянути і перевернути дві картки та запитати дитину, показуючи на закриту картку: «Що тут?» Дитина повинна назвати, а потім відкрити картку і перевірити правильність відповіді.
  • Попросіть дитину принести який-небудь предмет, що перебуває поза її полем зору, наприклад, у сусідній кімнаті. Добре урізноманітнювати такі прохання, щораз просячи принести щось новеньке. Дитина повинна зрозуміти, що саме її просять зробити, піти до іншої кімнати, знайти потрібну річ і принести її.
  • Залучайте дитину до хатнього господарства. Вона може діяти, наслідуючи вас, наприклад, разом із вами прибирати посуд зі столу або виконувати окремі маленькі доручення. Якщо дитина не виконує вашого доручення, зробіть те, що ви просили, спільно із нею. Така діяльність може також сприяти розвитку мовлення. Обговорюйте те, що відбувається. Особливо виділяйте емоційні моменти: «Ой, калюжа!» або «Ой, упало!», «Ой, пече!», «Важко!» тощо.

 

– А сьогодні ми пропонуємо Вам погратися з будівельним матеріалом.

Тема. Дім для Нюши.

Мета: ознайомити дітей з будівельним матеріалом, зацікавити ним, показати який він яскравий, барвистий; пояснити поняття форма, колір, розмір; заохочувати бавитися будівельним матеріалом, вчити будувати з нього споруди, а після гри – складати на місце; учити виконувати вказівки дорослих; викликати у дітей позитивні емоції; розвивати творчість, уяву; виховувати позитивне ставлення до ігрової діяльності.

Обладнання: кубики, цеглинки, пластини, піраміди, іграшки смішарики, велика вантажна машина.

Художнє слово: вірш В. Паронової «Кубики»

Хід заняття

І.  Створення позитивного настрою

– Доброго ранку, малята,

Любі хлопчики й дівчатка!

Ви сьогодні встали рано,

Мами вбрали вас так гарно!

Покажіть де ваші ніжки

Що стрибають по доріжкам?!

А де, дітки, ваші ручки?

Ваші ротики-чомучки?

Очі дивляться навкруг,

Добре чує пара вух.

  • А чи чують ваші вушка як щось сигналить? Що це може бути?
  • Погляньте, це приїхала велика вантажна машина. Ви бачите хто за кермом?  Так, це Нюша із мультфільму «Смішарики»
  • Давайте подивимося, що вона привезла.

ІІ. Мотивація.

  • Це – будівельний матеріал. Ось це – цеглинки, бруски, кубики, пластини. Бачите, всі вони різного розміру, кольору, форми. Розкажіть, які кольори ви тут бачите? (відповіді дітей)
  • А ось ця цеглинка яка за розміром? А цей брусок? (відповіді дітей)
  • Діти, а як ви гадаєте, що можна робити з цим матеріалом? (відповіді дітей)
  • Ось послухайте вірш, про те, що можна робити з кубиків.

Кубики

З кубиків будую дім –

Лялька буде жити в нім.

Стіл зроблю, диван і ліжко,

Рівно викладу доріжку.

                            В. Паронова

  • Малята, Нюша також хоче побудувати для себе і своїх друзів смішариків будиночки, але не знає з чого почати. Давайте ми їй в цьому допоможемо!
  • Але спочатку підготуємо наші ручки до роботи.

Рухлива гра

Будували ми будинки

(постувати долоньками об стіл)

Ставили рівненькі стінки

(руки рівно перед собою, долоні пальцями вверх)

Будували дах вгорі

(зімкнути руки над головою «будиночком»)

На потіху дітворі!

(поплескати в долоні)

ІІІ. Продуктивна діяльність

  • Для початку візьміть пластину. Якої вона форми? (квадрат) Це буде підлога будиночка. Кладіть її на стіл. А як ви гадаєте, діти,  з чого можна побудувати стіни?
  • Правильно, із цеглинок. Для цього треба викласти цеглинки по периметру нашої підлоги. Ось так, один ряд, потім ще один, іще…

Дорослий слідкує щоб діти справилися із завданням, за потреби допомагає.

  • Дах будинку можна зробити із пластини, ось так. Але тоді дім буде схожий на великий кубик. Краще використаємо ось таку піраміду. Тепер це справжній будинок.

ІV. Підсумок.

  • Погляньте, які гарні будиночки ви збудували. Тепер не тільки Нюші, а й всім іншим смішарикам є де жити. Погляньте, Нюша запросила усіх своїх друзів.

Заняття закінчується, дорослий пропонує дітям погратися з будиночками та смішариками.

(можуть бути будь-які мультиплікаційні або казкові герої)

 

– А сьогодні ми пропонуємо вам поліпити з тіста.

Тема. Горішки для білочки

Мета: допомагати освоювати прийоми ліплення, розгортати тісто між долонями круговими рухами; сприяти покращенню координації рухів; викликати інтерес до процесу ліплення; розвивати дрібну мускулатуру пальців рук; виявляти турботу про білочку, викликати емоційне доброзичливе ставлення до персонажу, бажання допомогти; виховувати дбайливе ставлення до навколишнього світу.

Матеріали: іграшка білка, горішки, картинки із зображенням білочки, тісто кольорове, корзинка.

Хід заняття

1.Ігровий момент

З – під білої тканини виглядає хвіст білочки.

– Чий хвостик виглядає,хто тут сховався?

– А це ми дізнаємося, коли відгадаємо загадку:

Пухнаста, маленька,

Руденька, жвавенька.

Прудкі стрибають ніжки,

Гриби їсть і горішки.

Відгадайте, хто це?

-Як ми її назвемо ласкаво? (білочка)

– Ну звичайно це білочка!

-Подивіться, ось вона яка! У білочки руденька шубка, маленька головка, великі темні очі, гострі зубки і вушка з пензликами.

– Подивіться, який пухнастий у білочки хвіст. А лапки у білочки міцні і чіпкі. На лапках у неї кігтики. Ними вона чіпляється за кору дерев і спритно скаче з дерева на дерево. Білочка дуже турботлива мама. Вона восени збирає шишки, гриби і горіхи на зиму для своїх більчат.

  1. Читання віршика «Де ти, білочко, живеш?»

-Дітки, давайте запитаємо у білочки.

– Де ти ,білочко, живеш?

-Що ти ,білочко ,гризеш?

-У зеленому ліску

У дуплі , у сосняку,

Я гризу горішки ,

і гриби, і шишки.

– Де ж живе наша білочка?

  1. Робота за фотографіями

–Що робить білочка? (білочка гризе горішки,сидить на гілці ялинки)

  1. Мотивація діяльності

– Білочка йшла до вас у гості і несла подарунки-горішки, але по дорозі горішки впали і розсипалися. Білочка не змогла зібрати їх. Давайте ми допоможемо їй.

  1. Пальчикова гімнастика

Пальчику, пальчику,

Де ти бував?

Я з цим братом в ліс ходив,

А з цим братом борщ варив,

З цим я кашки скуштував,

А з найменшим заспівав.

  1. Продуктивна діяльність

 Зліпимо їй горішки. (Дорослий  показує як правильно ліпити горішки).

– Горішки які за формою? (круглі)

–  Ми з вами будемо розгортати тісто круговими рухами (дорослий показує наочно дітям як правильно потрібно  скачати кульку (горішок).Діти виконують роботу. Запропонувати покласти горішки в кошик – білочки.

–  Молодці, діти! Ось як багато горішків у нас вийшло. Повний кошик горішків ми віддамо білочці. Тепер вона нагодує своїх більченят і пригостить інших білочок в лісі.

  1. Підсумок заняття

– Давайте подаруємо ці горішки білочці. А тепер нашій гості пора йти в ліс. Вона з вами прощається і каже вам до побачення.

– До побачення, білочка.

 

Тема: Хто в будиночку живе.

Мета: Формувати елементарні уявлення про тісний взаємозв’язок в природі.

Підвести дітей до розуміння, що всьому живому на землі потрібні вода і

світло для життя.

Стимулювати дитячу допитливість та зацікавленість у пізнанні природи.

Розвивати дрібну моторику рук.

Виховувати співчуття, бажання робити добрі справи, піклуватися про росли

ни і тварин.

Матеріал: собачка – іграшка, виготовлені з картону силуети Сонечка та Хмаринки, атрибути для рухливої гри «Хмарка і краплинки» (наголівники –  для батьків хмаринка, для дітей – краплинки; лійка з водою, порожня миска; силует їжачка з картону, прищіпки, іграшка – білочка, горішки та шишки, два кошики

Попередня робота: вивчення заклички, розучування рухливої гри «Хмаринка і Краплинки»

Хід заняття

Батьки:

  • Добрий день. Сьогодні вранці я зустріла ось цю собачку. Її звуть Жучка. Давайте послухаємо яка історія з нею трапилася.
  • Жила собі собачка Жучка зі своєю подружкою Кімнатною рослинкою.

 Кожного ранку вони прокидалися, визирали у віконечко і зустрічали Сонечко. Але одного разу Сонечко не з’явилося на небі. Друзі засумували, рослинка навіть захворіла, тому Жучка вирішила знайти будиночок Сонечка і вилікувати свою подружку. Жучка просить і ,вас дітки, щоб ви допомогли  їй знайти Сонечко. Тож пропоную вам вирушити в подорож. (Під веселу мелодію діти вирушають в подорож, построївшись  у «паровозик» йдуть за дорослим)

Зустріч з Їжачком

  • Їжачку, ми Сонечко шукаємо, ти не знаєш де воно живе?
  • Я не знаю де Сонечко, в лісі стало так темно, що я розгубив свої колючки, допоможіть малята мені їх зібрати, а я допоможу вам Сонечко шукати. (Діти прищеплюють защіпки на контур їжачка)
  • Ну що Їжачку, пішли з нами. (Знову стають у «паровозик» і йдуть за дорослим).

Зустріч з Білочкою

  • Білочко, ми Сонечко шукаємо, ти не знаєш де його будиночок?
  • Ні, не знаю, в лісі стало так темно, що я розсипала свої шишки та горішки. Допоможіть малята мені їх зібрати, а я допоможу вам Сонечко шукати. (Діти збирають в різні кошики шишки та горішки). Потім запрошують Білочку йти з ними.
  • Ну що Білочко, пішли з нами. (Знову стають у «паровозик» і йдуть за дорослим та знаходять Сонечко закрите Хмаринкою (прикріплені на вікно))
  • Погляньте, а ось і будиночок Сонечка! Але щось тут не так, чому ж не виходить наше Сонечко зі свого будиночку? (Воно закрите хмаринкою)
  • Давайте його погукаємо:

Сонечко, сонечко,

Заглянь у віконечко,

Дітки гукають,

Тебе виглядають.

  • Хмаринка дуже сумна бо думає, що вона нікому не потрібна і з нею ніхто не буде дружити, тому вона й заховала Сонечко від нас і не відпускає. Але ж це не так? Давайте розкажемо для чого вона потрібна. Що носять у собі хмарки?
  • Що падає на землю з хмаринок взимку?(сніг) А влітку чи восени?(дощик)
  • Кому потрібна водичка? А якщо полити рослинку яка захворіла у Жучки, як ви думаєте, вона зрадіє? (Так, зрадіє, рослинки люблять воду)
  • А у себе вдома ми зараз можемо влаштувати дощик?
  • Звичайно можемо. І зараз я вам це покажу.

Дослідницько – експериментальна діяльність «Як утворюються калюжі»

Дорослий  бере лійку з водою і велику порожню миску. Починає з лійки лити водичку в миску, заповнюючи її та коментуючи усі свої дії.

Пояснює, що таким чином і на вулиці утворюються калюжі.

  • А зараз давайте трішечки пограємо з Хмаркою.

Рухлива гра «Хмаринка і Краплинки»

– Я буду мама – Хмаринка, а ви мої дітки Крапельки. Спочатку всі Краплинки сплять біля мами – Хмарки, коли починається дощик Краплинки покидають Хмарку і весело граються доки не впадуть на землю у калюжки(під музичний супровід за сигналом вихователя «почався дощик» діти весело граються, бігають, стрибають; на сигнал «дощик закінчився» дітки утворюють «калюжки», міцно беруться за ручки і присідають на килимок).

  • Погляньте – наша Хмарка звеселіла та відкрила Сонечко.
  • Тепер твоя подружка, Кімнатна рослинка, перестане хворіти і виросте дуже красива.

Підсумок

  • Хто до нас сьогодні завітав у гості? Як звуть собачку? Куди нас запросила Жучка?
  • Кого ми зустріли на своєму шляху? (їжачка, білочку, хмаринку)
  • В яку гру ми з вами грали? Ким ви були? (краплинками) Що утворювали краплинки? (калюжки)
  • Що ж потрібно для життя всім нам, тваринкам і рослинкам? (водичка і сонечко)

 

Шановні батьки. Пропонуємо вам трішки проявити творчість разом з малечею

  1. Незвичні способи малювання

Відбитки пальців

Правила. Підготуй такі речі:

  • шматочки мочалки;
  • фарби;
  • вода;
  • пензлик;
  • ручки, олівці або фломастери.

Спочатку нанесемо фарбу на мочалку пензликом. Тепер притиснемо до мочалки пальчик. Усе — на папері можна залишати кольоровий відбиток!

Малюнки мильними бульбашками

Правила. У мильний розчин (вода, мило, шампунь) додай акварельної фарби або харчового барвника. Колір обирай на власний розсуд.

Візьми соломинку і дунь через неї в мильну воду, створюючи якнайбільше бульбашок.

А тепер – увага! Візьми акварельний папір та легенько приклади його зверху до бульбашок. Дай просохнути. Щоб зробити папір ще яскравішим, прикладай його до бульбашок на воді різних кольорів.

Дмухавки

Правила. Зробити ляпку. Дмухати на ляпку фарби через соломинку в різних напрямках в залежності від задуму. Домалювати необхідне пальчиком, пензлем, жмаканим папером.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *