ознайомлення з природнім довкіллям “Що живе у повітряній кульці?”
15.02.2024
Конспект заняття у середній групі
Ознайомлення з природним довкіллям.
Тема: Що живе в повітряні кульці?
Мета: сформувати у дітей уявлення про повітря як природне середовище, про властивості повітря; ознайомити з однією із них – із рухом повітря (вітром). За допомогою спостережень та дослідів підводити до самостійних висновків. Розповісти про значення свіжого повітря для життя людини. Розвивати наочно-образне мислення, мовлення, допитливість. Виховувати дбайливе ставлення до довкілля.
Обладнання: кульки повітряні, поліетиленовий пакет, зубочистка, картинки до теми заняття: «Що забруднює повітря?», «Що очищає повітря?», звукозапис Вівальді «Пори року», «звуки лісу».
Підготовча робота: проведення бесід та екскурсій екологічного спрямування; розучування віршів, загадок, прислів’їв та приказок про повітря; проведення дихальної гімнастики та рухливих ігор; виконання дітьми трудових доручень (витирання пилу з іграшок, меблів, кімнатних рослин).
Хід заняття
І . Підготовча частина (локація №1)
На початку заняття звучить музика Вівальді «Пори року»
- Бесіда про властивості повітря
Проблемне питання: вдихніть будь ласка. Що у вас в ротику? (повітря)
Сьогодні на занятті ми будемо говорити про повітря.
- Повітря є всюди й завжди навколо нас (показує рукою) – ось тут, і тут, і там. Але воно особливе, бо ми, хоч як би й хотіли, не бачимо його. Озирніться, погляньте на те, що навколо вас, крізь пальці. Озирніться знову, стуліть долоньки й загляньте всередину їх. (Діти виконують усі рухи за вихователем.) Ви щось бачите? Ні? Я також. Повітря невидиме, прозоре. Та за допомогою невеличких дослідів ми можемо перевірити, що воно є скрізь.
Висновок – повітря всюди, воно прозоре, невидиме
- Проблемне питання «Порожня кулька і надута»
Висновок – повітря легке
- Бесіда«Чисте і брудне повітря»(наочність)
- Що забруднює повітря?
- Чому на природі, в лісі, легше дихається? (Там чисте повітря, нема машин та не палять листя). А ще тому що там багато рослин.
- – Рослини допомагають людям вони, як кондиціонери, освіжають повітря
- – Здогадайтесь, що можна зробить, щоб допомогти очистити повітря? (посадити дерева, кущі, квіти). А ще?(не кривдить рослини, дерева)
Висновок- повітря буває чисте і забруднене
- Гра – медитація (музичний супровід «Звуки лісу») – локація №2
ІІ. Основна частина (локація №3)
- Проведення дослідів – музика Вівальді «Пори року»
Дослід №1. Вдихніть повітря носом і видихніть його ротом. Що ви зараз відчуваєте? (Повітря) Яке повітря ви вдихаєте? (Прохолодне, кімнатної температури) А яке видихаєте? (Тепле) Отже, повітря може бути холодне і тепле.исновок – повітря має температуру. Буває тепле і прохолодне.
Дослід №2 3 . За допомогою листочка зробити вітер (веєр) .За допомогою поліетиленового пакету , зубочистки. Зробити дірочку. Довести, що повітря – рухається, через дірочку в пакеті
Висновок – повітря рухається
- Бесіда на закріплення властивостей повітря
- Тож за допомогою наших дослідів, ми переконалися, що повітря є скрізь. Ми також дихаємо повітрям, так само як і тварини, рослини. Ми вдихаємо і видихаємо його через ніс. Прикладіть долоню до рота.Та повітря можна ще й відчути. Візьміть віяла й повільно помахайте ними перед обличчям. Повітря починає рухатися і так ви створюєте легенький вітерець. Спрямуйте його собі на ніс, на вухо, на товариша. Тепер рухайте віялом швидше. Ви перетворили легенький вітерець на вітер, який дме дужче.
- Гра «Я – повітряна кулька»
ІІІ. Заключна частина (локація №1)
- Бесіда (наочність)
- Розглянемо першу картинку. На ній намальовано, що саме забруднює повітря. А коли повітря забруднене, ним важко дихати, ми відчуваємо також неприємні запахи.
Діти розглядають картинку й називають те, від чого повітря стає брудним і шкідливим: пил, дим від цигарок, від вогнищ, вихлопи від авто.
- Інший малюнок розповідає нам, що ж може очистити повітря, зробити його свіжим, корисним для здоров’я.
Діти розглядають картинку і називають очисні для повітря засоби: дерева, трава, квіти, дощ, сніг, пилосос.
Ви вже багато дізналися про повітря. То й розкажіть мені: які таємниці повітря ви відкрили для себе?
Діти розповідають за картиною-схемою.