Тематичне заняття “Одяг”

07.02.2024

ТЕМА:  «Одяг»  

Мета: продовжувати збагачувати словниковий запас вихованців словами з лексичної теми, що розглядається; ознайомлювати з порядковим числівником; продовжувати учити вихованців вживати узагальнюючі слова; розвивати дрібну та артикуляційну моторику, мовленнєве дихання, логічне мислення, слухову та зорову пам’ять, фонематичні процеси, зв’язне мовлення; виховувати дбайливе ставлення до речей.
Обладнання: картинки по темі, коректурна таблиця.

Хід заняття                                                                                                                          

Артикуляційна гімнастика
Дихальна вправа «Здуй сніжинку з рукавички»                                                                

Розповідь про винекнення одягу.

Колись давним – давно на нашій планеті завжди було тепло, завжди було літо. І людям одяг і взуття були непотрібні. Вони прикривалися тільки широким листям рослин. Але поступово на Землі стало холоднішати, і людина почала мерзнути. Тобто у прадавні часи люди не знали і не мали ані одягу, ані взуття, але їм дуже дошкуляв холод. Не допомагало і вогнище в печерах, де мешкали люди. Літо поступалося місцем осені, а осінь – зимі. Люди поступово зрозуміли, що одяг їм потрібен для захисту від холоду, сонця і дощу. Спочатку вони шили його зі шкіри тварин, на яких полювали, кори дерев, листя різноманітних рослин, але людину вже не зігрівало все це. Потрібно було щось надягнути під шкіру. І людина навчилася добувати з рослин волокно, прясти пряжу й виготовляти тканину, тоді й  опанували ремесла прядіння та ткацтва – з полотна. Спочатку вони обмотувалися у тканину, але у такому стані було незручно плпнувати. Тоді вони навчилися шити. Той одяг був довгий, до самої землі. Це було незручно, і поступово його почали робити коротшим. У такому одязі стало значно зручніше ходити і працювати. З роками люди почали користуватися одягом не тільки для захисту від холоду, але як прикрасою, адже довге вбрання залишилося для свят.людина почала шити одяг окремо для чоловіків і окремо для жінок. Поглянувши на одяг можна сказати, з якої країни приїхала людина або чим вона займається, чи до якої верстви суспільства вона належить.                                       Сучасне вбрання надзвичайно різноманітне. Шиють його з тканин та матеріалів на швацьких підприємствах. Уся продукція поділяється на такі основні види: верхній одяг, чоловічі костюми, жіночі сукні, білизна, головні убори, взуття тощо.

  • «Казка про одяг»

Посилання на: //www.youtube.com/watch?v=-7feZ92GqB8

Д/гра «Який одяг?»
Вірш «Одяг» Вивчаємо вірш за допомогою мнемотехніки, за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=gpm3bfhtWU0

Мовленнєва гра «Закінч речення»

Прокинувшись уранці, одяг необхідно… (одягнути).

Якщо на одязі є ґудзики, їх слід… (застібнути).

Якщо є пояс або шнурочки, їх потрібно … (зав’язати).

Готуючись до сну, одяг слід… (зняти, скласти, повісити).

Щоб одяг нам довше служив, за ним варто … (доглядати), його потрібно… (берегти).

Якщо одяг забруднився, його слід… (почистити).

Якщо одяг зімявся, його необхідно… (попрасувати).

Якщо одяг порвався, його потрібно… (зашити).

Якщо відірвався ґудзик, його варто… (пришити).

Якщо одяг уже малий, і потрібно новий, його слід… (купити).

Д/гра «Дай відповідь?»
Запропонувати дітям  розглянути коректурну таблицю  на якій
зображений сезонний одяг та дати відповідь на запитання 

Орієнтовні завдання до коректурної таблиці  «Одяг»                                 Знайди і накрий фішками чоловічий одяг (дитячий, жіночий).                               Знайди одяг синього  кольору.                                                                              Знайди літній одяг.                                                                                                        Що об’єднує зображення на картинках з цифрами 3 і 7?                                                                                 Що об’єднує зображення на картинках з цифрами 9,11,13?                                                                       Склади речення зі словом на картинці під номером 12.                                                                                    Знайди одяг, що «поселився» між шапкою і шарфом.                                                     Знайди одяг, що «поселився» під купальником.                                                             Знайди одяг, що «поселився» під халатом.                                                                          Знайди одяг, що «поселився» над шарфом.                                                          Визнач «сусідів» майки.                                                                                                      Знайди одяг, назва якого починається на звук [к], [с], [ш], [х].

Творче завдання з аплікації «Одяг» За посиланням s://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=eJVheW24vWI

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *