Поради для батьків практичного психолога
ТИХІ ІГРИ,
абощоробити, коли дітишумлять, а це не дужедоречно.
Скарбничка “тихих ігор”
Нам важливопам’ятати – Багатодітеймінімум до 6 років не вміютьконтролюватигучністьмови. Центримови і центрикогнітивного контролю в цейперіодлишепродовжуютьдозрівати. А зараз – реакціїдітейможутьвзагалі бути зовсімрізними.
Ігри, щодопоможутьвимкнутигучність:
- Пульт керування. На подушечках пальцівмалюємо фломастером «кнопку гучності». Наприклад, на вказівному пальчику – червонимкольоромставимокрапку – голосніше, на безіменному – синімкольором – тихіше. Тренуємося, пропонуємосказати слово, наприклад, «мама», абоім’ядитини, натискаємокількаразів на пальчик – Дитинакаже слово залежновід «кнопки» та кількості «кліків» голосніше. (Доводимо до найбільшоїгучності, а потім, зупиняємо на потрібній). Коли дитиназновуговоритимеголосніше, посміхаючись, торкаємосяйого «кнопки», або просимо, щобвін сам доторкнувся.
- Граємо в «шпигунів», в мишок і кота (мишка повинна тихееенько, беззвучно пробратися і щосьзаздалегідьпродумане у нас схопити)
- Диригенти – Змахуєморукоювгору – іцесигналінструментам «гратиголосніше», рукоювниз – знижуємогучність, збираєморукувкулак – мовчання. (Даємоможливістьдитинітежпобутидиригентом)
- Пишемолітери в рядок. Відмаленької до великої. (Лики Р, З, Ж) і навпаки, відвеличезної, до маленької. Просимо дитинудивитися на букви, вимовляти звук, підвищуючиабознижуючигучність (чимменше буква, тимтихіше звук і навпаки)
- Кожнікілька годин – 2 хвилинитиші. Призначаємодитину – головною. коли продзвонить будильник, вінподаєвсім сигнал – Слухаємотишу.
- Саміпочинаємоговоритипошепки. Дитинадзеркатиме нас. Або граємо в «Шепотуньки» – розмови в сім’їлишепошепки
- Складаємовсіголосні голоси у вазу. Вони там не змішуються. Коли хочетьсясказатиголосно, свій голос потрібновзяти з вази
- Пантоміма – гра «в крокодила»
- Спілкуватисямовоюжестів (можнапридуматисвоюсімейнумову, перевірю, чивключилимийоговонлайнкурснаEdEre, непам’ятаю), цяпроста «мова», декожналітера – окремийжест – гарнийідлядітей 4-5 років (унашійсім’ївінпереходитьізпоколіннявпоколінняівіннеразнасрятував)
- Граємо в оперу – не говоримо, а співаємо (співсприймаєтьсяпо-іншому)
- Перетворення. Говоримо, як маленькіліліпутики, мишки або мурашки (а потім, як велетнічислони)
- “мовчанка” – хто перший скаже слово, той програв.
- “Передаємо думку на відстані” – вгадати про що подумав, і що сказав
- Якщодіти у суперечцідіти кричать одночасно – дативсімпрапорці, листки паперу з їхнімиіменами, будь-якіпредмети – щобїхпіднімали, коли хочуть «взяти слово»
- Робимоплювалки (трансформаціявербальноїагресії)-плюємопаперовимикатишами, дуємо – в ціль
Обіймаю
За матеріаламиСвітланиРойз
Особливостіреакційдитини на стресогеннуподію
До групи особливого ризикупотрапляютьмалідіти, боїхмозок, щошвидкорозвивається, дужевразливий. Травма у ранньомудитинствіпов’язанаіззменшеннямрозміру кори головного мозку. Ця область відповідає за багатоскладнихфункцій, включно з пам’яттю, увагою, сприйняттям, мисленням, мовою і свідомістю.
Дітивіком до 2 років
- Стаютьбільшпримхливими;
- Частіше кричать чиплачуть;
- Порушенняапетиту, зниження у вазіабопроблемиізтравленням;
- Порушення режиму сну;
- Порушеннямовноїдіяльності;
- Наявність проблем ізпам’яттю;
- Демонструютьбажання бути у тісномуконтакті з близьким (щобдорослітримали на руках, обіймали).
Дітивід 3 до 6 років
- Регрес у поведінці та емоціях;
- Нічнечиденненетриманнясечі;
- Істерики та плач;
- Підвищеначутливість до звуків, яскравогосвітла;
- Болі в областішлунково-кишкового тракту;
- Проблемизі сном та кошмари;
- Страх розлукизісвоїми батьками;
- Зниженняконцентраціїуваги, пам’яті;
- Імітаціятравматичноїситуації.
Якщо поведінкавашоїдитинивикликаєтривогу, ви можете звернутися за допомогою до професіонала.
Збереження ментального здоров’ядітей
У сучаснійстрашнійреальностідо спискуосновнихзавдань автоматично додаєтьсязбереження ментального здоров’я. Особливаувагадіткам ,адже те, щозакладається у ранньомудитинстві, залишається на все життя.⠀
Намагайте зівсіх сил зберігатиспокій та піклуватися про психологічний стан своєїмалечі .⠀
⠀⠀ Проводьте алегорії з улюбленимиказками. Поясніть, щокожен герой казок проходить випробовування на сміливість та можливістьвитриматищосьнеприємне.⠀
Цедопоможемалечізрозумітинеунікальністьситуації та запуститимеханізмиадаптації;⠀
⠀⠀ Вигадуйте новихфантастичнихперсонажів. Задійтеуяву. Пограйте в гру «А зараз вигадаємощоськольорове, щосьдивне, щось з вухами та інше» – персональний тотем-захисник.⠀
Так ми зможемозменшитивпливдеприваціївід замкнутого простору;⠀
⠀ Розказуйте про янголів, якізахищають. Можна разом з дитиноюуявлятиїхвеликікрила, щоборонять наших солдатів та допомагаютьїмзахищатинас.⠀
Так ми допоможемомалечівідчути себе в безпеці.⠀
⠀⠀ Малюнки захисникам. Коли у дитини виникаютьпитання, що ми можемозробити для допомоги, — малюйте з малечеюмалюнкипідтримки та ділітьсяними.⠀
Так дитинапобачить і відчує, що вона тежробитьщосьважливе.⠀
⠀⠀ Фізичні ігри, дихальнівправи, навчання за планом, вивченняіноземноїмовитощо.⠀
Так ми допомагаємоорганізмустабілізуватипсихічну систему післядезорганізаціївоєннимстаном.⠀
⠀ Зберігайте собіцукерку (вкусняшку), поділіться з подружкою .
⠀⠀ Пам’ятайте, все поганеобов’язковоминає, а післятемрявизавждивиходитьсонце .
За матеріаламипсихолога київськогопологовогобудинку “Лелека” НаталіїМирошніченко⠀
ІГРИ для найменшихдіток
Нашідітипотребуютьуваги зараз більше, ніж будь-коли. Ціігриможуть стати в нагоді, для вихователів ДНЗ та, звісно, для батьків
Грастворюєбезпечний та терапевтичнийпростір для всіхїїучасників.
Гра – цепровіднадіяльність для дошкільнят, охоча розвага для дітейшкільноговіку, і навітьдорослізалюбкидолучаються до цьогопроцесу
Грапобудована на соціальнійвзаємодії, яку сьогоднівченірозглядають на рівніінстинктів «бий», «біжи», «завмри». Грасприяєвідновленню, укріпленнюважливихсоціальнихзв’язків.
Грапередбачаєпевнуруховуактивність. А рухабофізичнаактивність – ценайбільшприроднійспосібвідреагуваннявикидустресовихгормонів в організмі, тобтоподоланнягострихстресовихстанів
Граактивізуєуяву, яка являє собою вищийпсихічнийпроцесстворенняновихобразів на основіпопередньогодосвіду. Тобтоуява через активізаціюроботинеокортексасприяєекологічномуподоланнюстресу
Отже, грайте зісвоїмидітьми, і пам’ятайте: війна – не назавжди. Вона мине. Тримаймося та піклуймося один про одного
За матеріаламиСвітланиРойз.