Методична робота ЗДО №11 “Вітерець”

15 ігор для розвитку пам’яті

image

Пропонуємо добірку ігор для розвитку пам’яті.

  1. Запам’ятай слова по порядку. Називаємо кілька слів, які дитина повинна запам’ятати і повторити в тому ж порядку. Для початку можна використовувати в грі лише декілька слів – 3-5. Далі можна ускладнювати правила гри, збільшуючи кількість слів. Наприклад: будинок, сонце, каша, лампочка, собака.
  2. Хто загубився. Перед малюком викладаємо кілька іграшок (штук 5-6 не більше) і просимо запам’ятати їх. Далі малюк виходить з кімнати, а ми швидко ховаємо одну з іграшок. Повернувшись, дитина повинна уважно повинна визначити, хто ж утік і загубився.
  3. Будиночок. Для цієї гри беремо кілька іграшок (підійдуть різні іграшки з кіндер-сюрпризів, маленькі машинки та ін. Невеликі іграшки). Просимо дитину запам’ятати іграшки. Після того, як малюк повідомляє, що запам’ятав – ховаємо іграшки в «будиночок» (роль будиночка може зіграти звичайна коробка). Просимо дитину пригадати всі іграшки, які сховалися. Після того, як всі іграшки відгадано, можна помінятися ролями, і тепер мама вгадує, хто ж сховався в будиночку
  4. Картинки. Для цієї гри підійдуть будь-які кольорові картинки, якщо у вас є книжка з великою кількістю картинок, сміливо беріть її. Дитині показуємо картинку, і просимо запам’ятати все, що на ній зображено. Після того, як малюк подивився і все запам’ятав, картинку прибираємо і просимо дитину по пам’яті відтворити все, що він бачив.
  5. Магазин. Відправляємо дитину в «магазин» при цьому називаємо те, що потрібно купити (для початку не більше 4-5 найменувань). Наприклад, хліб, морозиво, молоко, сир, шоколадку. Малюк біжить в іншу кімнату і перераховує татові-«продавцеві» все, що він хоче у нього купити. З часом список покупок збільшуємо. У таку гру можна грати і в реальному магазині. Виходячи з будинку, повідомте дитині, що вам необхідно купити в магазині. Прийшовши в магазин, нехай малюк по пам’яті допомагає вибирати необхідні продукти.
  6. Розвідники. Перед виходом на вулицю оголошуємо дитині початок гри і пояснюємо умови. Необхідно на вулиці все запам’ятовувати, де що знаходиться, що відбувається, а повернувшись додому, «доповісти» татові, що бачив, акцентуючи увагу на деталях: якого кольору машина у дворі, кого зустріли в магазині, скільки кішок бігало біля сусіднього під’їзду …
  7. Портрет. Пропонуємо малюкові уважно подивитися на маму і запам’ятати, у що вона одягнена. Далі мама виходить в іншу кімнату і щось міняє у своєму образі, наприклад, надягає шапку, шарф або змінює одну спідницю на іншу. Повертається в кімнату. Дитина уважно дивиться на маму і повідомляє, що змінилося в її образі.
  8. Танцюємо. Ця гра допомагає в розвитку рухової пам’яті. Включаємо музику і відтворюємо під неї який-небудь нескладний рух. Наприклад, сісти навпочіпки, встати, а потім підняти руки вгору. Пізніше кількість рухів можна збільшувати. Дитина в свою чергу запам’ятовує рухи мами, а потім відтворює їх по пам’яті.
  9. Повторюшка. Для гри використовуємо підручні матеріали: гудзики, монетки, рахункові палички. За допомогою перерахованих предметів викладаємо нескладне зображення, наприклад, будиночок або цифру 1. Пропонуємо дитині запам’ятати зображення, після чого малюк відтворює побачене.
  10. Малюнок. Малюємо на аркуші паперу простий малюнок, наприклад, круг, трикутник, квадрат. Зображення протягом декількох секунд показуємо дитині, після чого прибираємо і малюк повинен відтворити малюнок на своєму листку. Спершу малюнки створюються простим олівцем, далі можна ускладнювати різними кольорами, формами, кількістю зображених на аркуші паперу предметів.
  11. Знайди зображення. Дитині показуємо картку із зображеними на ній тваринами. Після того, як малюк уважно подивився і запам’ятав, картку прибираємо. Далі перед дитиною викладаємо кілька карток із зображеними на них різними тваринами, в тому числі і ту, яку дитина запам’ятовувала. Просимо малюка уважно подивитися на картинки і вказати ту, яку йому показували. На початку, можна обмежитися 4-5 картками, далі ускладнюємо вправу за допомогою збільшення кількості картинок.
  12. Слова. У цю гру можна грати, як удвох, так і з групою дітей. Називаємо слово (наприклад, сонце), малюк його запам’ятовує, повторює і додає будь-яке додаткове слово (наприклад, озеро). Наступний гравець (або знову ви, якщо граєте удвох з дитиною) називає всі перераховані раніше слова і додає одне нове слово (наприклад, сонце, озеро, верблюд). Гра продовжується до тих пір, поки один з гравців не зможе відтворити всі раніше названі слова.
  13. Знайди 10 відмінностей. Дитині демонструємо дві картинки, які мають незначні відмінності один від одного. Дитина, уважно вивчивши картинки, повинна знайти ці відмінності й назвати.
  14. Меморі. Беремо кілька парних карток (для початку краще брати невелику кількість). Показуємо дитині зображені на картках картинки. Далі перевертаємо їх сорочками догори. Пропонуємо малюкові відкривати картки попарно. Якщо зображення збіглися, то вони видаляються з гри. Якщо ж картинки виявилися різні, то перевертаємо їх знову сорочками вгору і повертаємо на місце.
  15. Дії. Дитині пропонуємо виконати дії в певному порядку. Наприклад, підійди до свого столу, візьми червоний фломастер і віднеси його на кухню.

Перераховані гри на розвиток пам’яті не вимагають практично ніякої підготовки, але дуже цікаві дітям. Так непомітно, в процесі гри, ви з легкістю будете тренувати пам’ять малюкові, що в майбутньому йому знадобиться.

Методична робота

 Заклад дошкільної освіти діє згідно з основними положеннями Конституції України, Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу», «Про охорону дитинства», Конвенцією «Про права дитини», Цивільного кодексу України, Законом України “Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення”, Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України  та Міністерства охорони здоров’я України від 17.04.2006 № 298/227 (редакція від 05.04.2013), Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів від 24.03.2016 №234,Листа Міністерства освіти і науки України від 30.07.2020   № 1/9-411 «Щодо організації діяльності закладів дошкільної освіти  у 2020/2021 навчальному році», інструктивно – методичних рекомендацій «Щодо організації діяльності закладів дошкільної освіти  у 2020/2021 навчальному році», Положенням про дошкільний навчальний заклад, Базового компоненту дошкільної освіти, освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина»,  методичних рекомендацій до освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина», освітньої програми розвитку «Впевнений старт» для дітей старшого дошкільного віку та середнього дошкільного віку, парціальних програм, Колективного договору між адміністрацією, профспілковим комітетом та трудовим колективом, Правил внутрішнього трудового розпорядку, посадових інструкцій та власного Статуту.

Організація освітнього процесу була спрямована на реалізацію пріоритетних завдань, які знайшли своє відбиття в усіх складових плану роботи закладу дошкільної освіти. При визначенні основних завдань було враховано їх сучасність, актуальність, результати діагностування педагогів, аналіз результатів роботи за 2018-2019 навчальний рік, можливості колективу, а саме:

  1. Продовжувати роботу щодо формування морально ­ духовних цінностей та патріотичних почуттів дошкільників.
  2. Активізувати роботу щодо забезпечення фізичного, психічного і соціального розвитку дітей раннього та дошкільного віку, їх безболісної адаптації до змінних умов життя та успішного входження у соціальне середовище. Оволодівати системою доступних знань щодо дотримання здорового способу життя, основ безпеки життєдіяльності.
  3. Спрямовувати освітній процес на розвиток завдань трудового виховання як важливого засобу ранньої соціалізації дітей дошкільного віку, формування їх практичних економічних умінь і навичок.
  4. Удосконалювати організацію співпраці педагогів з родинами вихованців як гарант особистісного зростання.
  5. Впроваджувати моделі планування та організації освітнього процесу на основі інтегрованого підходу.

Творча,злагодженаробота педагогічного колективу дала змогу створити       у закладі дошкільної освіти сприятливі умови для ефективної роботи. Ціленаправленість педагогів на особистість дитини дала можливість реалізувати її природний потенціал, збалансованості фізичного, інтелектуального, емоційного, вольового та морально-духовного розвитку вихованців.

Завдяки новітнім соціальним реформам одним із найважливіших завдань у системі роботи закладу дошкільної освіти протягом року було підвищення ефективності та якості методичної роботи. Адміністрація проводила постійний пошук ефективної організації змісту, форм, методів, структури методичної роботи. Це обумовлено пошуком нового стилю, нових форм спілкування з людьми в особистісно-орієнтованій освіті.

В  2019 – 2020 навчальному  році методична робота та робота методичного кабінету у закладі дошкільної освіти сприяла розвитку творчості, ініціативи та була спрямована на підвищення якості освітнього процесу, професійного рівня педагогів, зростання педагогічної майстерності, формування професійної компетентності. Результатом роботи є те, що педагоги використовують інноваційні технології, нетрадиційні підходи в організації освітнього простору дошкільників.

 

 

Вид діяльності

Планова кількість педагогів Фактична

кількість

педагогів

 

%

1. Курси підвищення кваліфікації 9 9 100%
2. Атестація 7 7 100%
3. Самоосвіта 31 31 100%
4. Участь у роботі творчої групи 5 5 100%
5. Участь у роботі ініціативної групи 5 5 100%
6. Участь у підготовці та проведенні методичних заходів 31 31 100%

 

Відповідно до Закону України «Про освіту», адміністрацією закладу забезпечене своєчасне проходження курсів підвищення кваліфікації у відповідності до термінів і категорії:

Відповідно Закону України «Про освіту», Закону України «Про дошкільну  освіту»,  Типового  положення  про  атестацію  педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 06.10.2010 № 930,  на виконання наказу МОН України «Про затвердження Змін до Типового положення про атестацію педагогічних працівників» від 20.12.2011 № 1473, наказу МОН України «Про затвердження Змін до Типового положення про атестацію педагогічних працівників» від 08.08.2013 № 1135, наказу відділу освіти Конотопської міської ради Сумської області від 16.09.2019 № 439-од «Про організацію і проведення атестації педагогічних працівників закладів освіти міста у 2019 – 2020 навчальному році» з метою  якісної організації атестаційного процесу у вересні  2019 року відбулась нарада при директорові (завідувачу), на якій були заслухані основні завдання щодо забезпечення організації та проведення атестації, дотримання системи комплексної оцінки діяльності педагогів, посилення контролю за дотриманням нормативно-правових засад атестаційного процесу. Члени  атестаційної комісії, закріплені за педагогічними працівниками, які атестуються, вивчали досвід  та результативність їх  роботи,  аналізували дотримання нормативно-правових засад атестаційного процесу.

Із 31 педагогічного працівника  закладу у 2019-2020 навчальному році атестовано 7 педагогів, що складає  23% (у порівнянні з 2018-2019 навчальним роком 6 педагогічних працівників, що складає 19 %).   За підсумками атестації  один педагогічний працівник (3,3%) відповідає раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст першої категорії», чотирьом педагогічним працівникам (13,1%) присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії», одному педагогічному працівнику (3,3%) присвоєно 10- й тарифний розряд, одному педагогічному працівнику (3,3%) підтверджено 10- й тарифний розряд

Аналіз кількісних показників, наслідків атестації, свідчить про  підвищення кваліфікаційного рівня педагогічних кадрів у 2019-2020 навчальному році: у п’ятьох педагогічних працівників (16%), два педагогічних працівники підтвердили раніше присвоєні кваліфікаційну категорію та тарифний розряд.

Хід атестації педагогічних кадрів у  закладі дошкільної освіти перебуває на постійному контролі. На нарадах при директорові аналізувався стан управлінської діяльності адміністрації  щодо організації атестації в 2019-2020 навчальному році. Надавалася методична допомога у підготовці атестаційних матеріалів педагогічним працівникам, які атестувалися, у підготовці виставки «Я атестуюсь».  Педагогічними працівниками Конотопського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 11 “Вітерець”, які атестувалися,  були проведені творчі звіти. Педагоги брали участь у заходах, які проводилися методичним кабінетом закладу дошкільної освіти з метою поширення матеріалів з досвіду роботи.

Педагоги підготували  та узагальнили матеріали з досвіду роботи портфоліо, які відповідають сучасним вимогам, оформлені  з використанням сучасних мультимедійних технологій та друку.

Адміністрацією закладу не тільки надавалась методична допомога в організації атестації педагогічним працівникам, а й забезпечувався контроль за її проведенням: своєчасно і організовано були проведені засідання атестаційної комісії, вивчалась система роботи педагогів  шляхом  відвідування занять та режимних моментів, відкритих заходів, колективних переглядів, аналізу результатів роботи з батьками дітей, що дало змогу провести атестацію без зайвих психологічних перевантажень та конфліктних ситуацій. До атестаційної комісії вищого рівня з апеляцією на рішення  атестаційної комісії Конотопського дошкільного навчального закладу (ясла-садок)  № 11 «Вітерець» звернень не надійшло.

Атестаційна комісія закладу дошкільної освіти відмітила  якісну підготовку  до атестації педагогічних  працівників, високий рівень взаємодії психологічної служби з педагогами та  організоване проведення тестування з питань  самооцінювання  і самодіагностики до моменту написання заяви. Необхідно   активізувати  роботу педагогів щодо підготовки публікацій з досвіду роботи у фахових періодичних виданнях.

У практичній роботі педагогічного колективу є свої відкриття, знахідки, які впливають на ефективність процесу виховання та навчання дошкільнят. Поширювали   передовий   педагогічний досвід  практичного  психолога  Йовчевої О.М. «Арт-терапевтичні практики у роботі практичного психолога закладу дошкільної освіти», який було розглянуто і схвалено на засіданні науково-методичної ради методичного кабінету протокол №1 від  25.01.2019.

У досвіді роботи є опис арт-терапевтичних технологій та практичні напрацювання, зокрема авторська корекційно-розвивальна програма з елементами арттерапії «Цікавий світ навколо нас».

Продовжуємо поширювати досвід роботи вихователя логопедичної групи Клименко О. І. «Впровадження народної математики в освітній процес дітей дошкільного віку» та педагогічний досвід вихователя Зимовець О.М. «Формування природничо–доцільної компетентності дошкільників»,а також досвід роботи вихователя логопедичної  групи Жолудь А.Г. «Використання театралізованих ігор для розвитку творчих здібностей дошкільників».

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *