АЛГОРИТМ дій учасників освітнього процесу ЗДО №11 у випадках, коли працює активний стрілок

                                                                                               Затверджено:

Директор (завідувач) ЗДО № 11 “Вітерець”

____________ Галина НЕСТЕРЕНКО

Алгоритм дій учасників освітнього процесу

Конотопського дошкільного навчального закладу

(ясла – садок) №11 «Вітерець» у випадках, коли працює активний стрілок

 

     Активний стрілок – це особа, що активно задіяна у вбивстві або спробі вбивства людей в обмеженому просторі чи інших людних місцях. В більшості випадків активний стрілець використовує вогнепальну зброю і може не мати певної моделі чи методу відбору жертв. Ситуації з активним стрілком непередбачувані та виникають швидко. Як правило, для того, щоб зупинити стрільбу та зменшити шкоду для жертв, необхідне негайне залучення правоохоронних органів. Активний стрілок зазвичай буде продовжувати рухатись по будівлі чи місцевості, допоки не буде зупинений правоохоронними органами, не скоїть суїцид чи за іншого втручання. Хоча це надзвичайно складно визначити ймовірність участі особистості в такому виді насильства, існує певна динаміка поведінки, типова для осіб, що врешті-решт стають активними стрілками.

Оскільки ситуації з активними стрілками виникають швидко та можуть нести загрозу життю та здоров’ю, важливо знати, як миттєво відреагувати, щоб мінімізувати ймовірність травмування себе та оточуючих. Важливо моделювати відповідні реакції, тому що вони зазвичай мають вплив, щоб скорегувати поведінку тих, хто знаходяться в небезпеці.

Теракти не відбуваються за однаковим принципом, тому й дії, які мають зробити дорослі та діти, щоб уникнути поранення та навіть загибелі, залежать від обставин. Якщо це людина з автоматом, то вона не витрачатиме час на виламування дверей, щоб потрапити в певну кімнату. Вона розуміє, що має 5-10 хвилин до прибуття відповідних служб.

 

 

Є ТРИ ВАРІАНТИ АЛГОРИТМУ ДІЙ: БІГТИ, СХОВАТИСЬ, ЗАХИЩАТИСЬ.

!!! ГОЛОВНИЙ ВОРОГ – ПАНІКА. ГОЛОВНИЙ ДРУГ – СПОКІЙ, ЩОБ ОЦІНИТИ СИТУАЦІЮ ТА ПРОДУМАТИ АЛГОРИТМ ДІЙ  !!!

БІГТИ:

Стратегія 1. Якщо є доступний шлях евакуації і стрілка немає поблизу — спробувати покинути будівлю, де почалася стрілянина якнайшвидше

Обов’язково:

  1. Продумати орієнтовний шлях для евакуації.
  2. Залишити особисті речі у приміщенні.
  3. Заспокоїти та допомогти евакуюватися тим, кому потрібна допомога.
  4. Не дозволяти йти туди, де може бути активний стрілець.
  5. Зателефонувати до поліції, служби порятунку, коли опинитеся в безпеці.

СХОВАТИСЬ:

Стратегія 2. Якщо евакуація з будівлі неможлива, необхідно знайти місце, де можна сховатися і де стрілок навряд чи вас знайде швидко.

Потенційне укриття:

  • знаходиться поза увагою стрілка;
  • забезпечує захист, якщо стрілятимуть у ваш бік (наприклад, кабінет із закритими та замкненими дверима).

Щоб не допустити стрілка в приміщення необхідно:

  • зачинити двері;
  • додатково зміцнити, забарикадувати вхідні двері столами, стільцями;
  • заблокувати двері важкими меблями.
  • сховатись за великими предметами (наприклад, за столами чи шафами).

Після цього необхідно:

  1. Вимкнути всі джерела шуму (гаджети, радіо, телевізор).
  2. Припинити розмови.
  3. Поводитися тихо.
  4. Якщо це можливо і ви в безпеці — зателефонуйте до поліції та екстрених служб, щоб попередити про те, що відбувається.

ЗАХИЩАТИСЬ:

Стратегія 3. В КРАЙНЬОМУ ВИПАДКУ і тільки лише тоді, коли Ваше життя у неминучій небезпеці, коли нікуди тікати, двері не закриваються, активний стрілок близько спробуйте завадити та/або знешкодити активного стрілка наступним чином:

1) Якщо вас декілька осіб, то реагуйте швидко. Домовтеся між собою, хто штовхає, хто нападає на стрілка, а хто вибиває зброю.

2) Якщо ви один, то надзвичайно важливо, щоб Ви переходили до дій: поводьтесь якомога агресивніше; кидайте предмети та імпровізовану зброю; кричіть.

3) Зателефонуйте до поліції та екстрених служб, щоб повідомити про те, що відбувається.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *