ПЛАН ЗАХОДІВ, СПРЯМОВАНИХ НА ЗАПОБІГАННЯ ТА ПРОТИДІЮ БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЮ) В ЗАКЛАДІ ОСВІТИ
ЗАТВЕРДЖУЮ:
Директор ЗДО №11 «Вітерець»
__________ Галина НЕСТЕРЕНКО
План заходів
спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькування)
у 2025/2026 навчальному році
по Конотопському закладу дошкільної освіти (ясла – садок) №11 «Вітерець»
№ з/р | Найменування заходів | Дата проведення | Відповідальний | Відмітка про виконання |
1 | Забезпечення створення у закладі дошкільної освіти безпечного освітнього середовища | |||
1.1 | Підготувати наказ «Про запобігання та протидію булінгу (цькування) у закладі дошкільної освіти» | Жовтень 2025 | Директор Нестеренко Г. М. | |
1.2 | Оновити розділ про профілактику боулінгу (цькування) і розміщення нормативних документів на Інтернет – сайті ЗДО | Жовтень 2025 | Вихователь – методист | |
1.3 | Провести наради з педагогічним та обслуговуючим персоналом з питань профілактики булінгу | Жовтень 2025 | Директор Нестеренко Г. М. | |
1.4 | Поповнювати новою інформацією тематичний стенд щодо протидії булінгу (цькування) | Протягом навчального року | Вихователь – методист | |
1.5 | Перевіряти приміщення, територію закладу з метою виявлення місць, які потенційно можуть бути небезпечними та сприятливими для вчинення булінгу | Протягом навчального року | Завгосп
Симоненко Н. П. |
|
1.6 | Перевірити інформаційну доступність правил поведінки та нормативних документів з профілактики булінгу (цькування) | Листопад 2025 | Директор Нестеренко Г. М.
|
|
1.7 | Провести моніторинг ефективності виконання плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькування) в ЗДО | Грудень 2025
Травень 2026 |
Вихователь – методист | |
1.8 | Вивчити стан безпеки освітнього середовища в закладі дошкільної освіти | Квітень 2026 | Директор Нестеренко Г. М. | |
1.9 | Провести анкетування батьків про безпеку в ЗДО | Грудень 2025 | Вихователь – методист | |
1.10 | Вивчення психологічного клімату в педагогічному колективі | Січень 2026 | Практичний психолог | |
1.11 | Здійснювати спостереження за міжособистісною взаємодією дошкільників, психологічним мікрокліматом в дитячому колективі | Протягом навчального року | Практичний психолог | |
1.12 | Аналізувати інформацію за протоколами комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) | 1 раз на квартал | Вихователь – методист | |
1.13 | Підготувати звіт про виконання плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу | Травень 2026 | Вихователь – методист | |
2 | Професійний розвиток та підвищення кваліфікації педагогічних працівників | |||
2.1 | Підготувати методичні рекомендації для педагогів зі створення безпечного освітнього простору у групі | Жовтень 2025 | Вихователь – методист | |
2.2 | Провести тренінгові заняття для педагогів: | |||
2.2.1 | «Запобігання та протидія проявам насильства над дітьми» | Грудень 2025 | Вихователь – методист | |
2.2.2 | «Різні можливості – рівні права» | Березень 2026 | Вихователь – методист | |
2.3 | Проводити консультування педагогічного колективу із проблемних ситуацій (за потребою) | Протягом навчального року | Практичний психолог | |
3 | Сприяння запобіганню та протидії булінгу (цькуванню) в закладі дошкільної освіти | |||
3.1 | Провести заходи до Всеукраїнського тижня профілактики булінгу (за планом) | 29.09 – 03.10.2025 | Вихователь – методист
Вихователі |
|
3.2 | Провести тиждень толерантності (за планом) | 10.11 – 14.11.2025 | Вихователь – методист
Вихователі |
|
3.3 | Провести Всеукраїнську акцію «16 днів проти насилля» (за планом) | 24.11 – 10.12.2025 | Вихователь – методист
Вихователі |
|
3.4 | Провести заходи з нагоди Міжнародного дня протидії булінгу (4 травня) | 04.05.2026 | Практичний психолог
Вихователі |
|
3.5 | Внести питання щодо профілактики булінгу (цькування) в дитячому колективі до батьківських зборів | Згідно графіку батьківських зборів | Директор Нестеренко Г. М.
Вихователі |
|
3.6 | Провести групові консультації з питань насильства та булінгу: | |||
3.6.1 | Консультація для батьків «Чому діти стають жертвами булінгу та як цьому запобігти» | Грудень 2025 | Практичний психолог | |
3.6.2 | Консультація для педагогів «Толерантність як компонент професійної культури педагога. Протидія булінгу» | Грудень 2025 | Вихователь – методист | |
3.7 | Проводити ранкові кола з метою формування навичок дружніх стосунків та створення безпечного психологічного простору у групі | Протягом навчального року | Вихователі | |
3.8 | Актуалізувати для дітей та використовувати у роботі правила поведінки у групі | Протягом навчального року | Вихователі | |
3.9 | Провести бесіди – зустрічі здобувачів дошкільної освіти з працівниками поліції, юриспруденції | Протягом навчального року | Директор Нестеренко Г. М.
|
|
3.10 | Розповсюдити тематичні буклети для учасників освітнього процесу «Як приборкати гнів «дракончика»: поради батькам», «Як запобігти агресії у дитини», «Як зупинити спалах агресії у дитини: рекомендації батькам» | Протягом навчального року | Вихователі | |
3.11 | Консультувати батьків щодо захисту прав і інтересів дітей | Протягом навчального року | Практичний психолог |